Komar Sport typ 236? - polskahonda-
|
Autor |
Wiadomość |
polskahonda
Nowy

Liczba postów: 20
Imię: Łukasz
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar Sport typ 236? - polskahonda-
Skoro wywołujesz do odpowiedzi, to lecę dalej z pismem obrazkowym
Pierwsze wydruki, ze względu na pole robocze drukarki pozwoliły na wydrukowanie karterów wewnętrznych z 4 ćwiartek - dało to pewien punkt odniesienia co jak zrobić, ale niewiele miały wspólnego z dokładnością
Tak przygotowany - zabawkowy silnik - skręciłem sobie jako model, do pasowania do ramy

Bardzo zależało mi na tym, żeby silnik możliwie estetycznie umieścić w ramie, ponieważ był on znacznie szerszy niż fabryczny. Jak wiemy, położenie silnika w ramie definiuje linia wyznaczona przez łańcuch, więc jeśli zębatka tylnego koła pozostałaby w fabrycznym miejscu, to silnik wystawałby na prawą stronę 82mm. Bardzo mi się to nie spodobało.
Zrobiłem inaczej - silnik w ramie jest prawie symetrycznie ( offset 31/51mm). Zmieniłem położenie zębatki tylnego koła. Dzięki temu czemu całość wygląda tak jak powinna i nie ma zaburzonych proporcji.
Szybko uświadomiłem sobie, że mój model zrobiony z 4 elementów nie daje mi pewności dotyczących osiowania otworów fabrycznych karterów z nowymi. Miałem spory problem, ponieważ nie miałem dostępu do maszyny współrzędnościowej, a tutaj robienie "na oko" nie wchodzi w grę. Postanowiłem wykorzystać frezarkę, która wyposażona w sondę pomiarową sprawdziła się w tej roli znakomicie. Kilka godzin pomiarów i określiłem współrzędne moich karterów.

Żeby się upewnić, wydrukowałem sprawdzian, który trochę mnie uspokoił - wszystko pasowało.

Przyszedł czas na wydruk modelu zgodnie z dopracowanym już projektem. Pojawił się problem, Ender 3 na którym drukuje ma za małe pole robocze, żeby wydrukować karter. Zamieniłem stół na docięty, szklany - dodatkowo musiałem jeszcze wgrać nowe oprogramowanie i na nowo zadefiniować pole robocze. Ale udało się.

Teraz to nabrało sensu, ponieważ mogłem całość próbnie poskładać z łożyskami.
Zabrałem się za przerobienie wnętrzności.

Wałek zdawczy (ten dorobiony) jest podparty na dwóch łożyskach, które przejmują momenty gnące pochodzące od łańcucha zdawczego.

Kompletna skrzynia
|
|
13-03-2021 00:12:45 |
|
3 użytkowników postawiło piwo polskahonda za ten post:3 użytkowników postawiło piwo polskahonda za ten post.
Blizzard (03-15-2021), klodian2002 (03-13-2021), Szatek (03-13-2021)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Komar Sport typ 236? - polskahonda- - polskahonda - 13-03-2021 00:12:45
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|