Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komar Sport typ 236? - polskahonda-
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Cześć! Chciałem zaprezentować Wam prace związane z moim Komarem typu Sport. Ten motorower podobał mi się od zawsze. Świetna sprawa, taki fabryczny cafe racer w biedzieSmile

Postanowiłem, że zrealizuję jeden ze swoich głupich pomysłów i zrobię coś ciekawego.

Wszystko zaczęło się lata temu, kiedy kupiłem zwykłego Komara Sport w całkiem niezłym stanie, czekał on sobie w garażu nie niepokojony, w czasie kiedy grzebałem w jakiś innych klamotach.




Zawsze sobie marzyłem, że skoro to "Sport", taka ciekawa wersja specjalna to kurde, fajnie by było w jakiś sposób go przerobić, żeby jeszcze oprócz wyglądu miał również jakieś ciekawe różnice techniczne w stosunku do normalnego Komara.

Pierwszą rzeczą jaką została przerobiona to tulejki w przednim zawieszeniu, to dzieło mojego brataSmile



Motorower rozebrałem, żeby na oczyszczonym materiale zastanowić się co dalej.


Traf chciał, że udało mi się kupić fabrycznie nowe kartery


Strasznie się tym jarałem i chciałem jakoś ciekawie ich użyć - myślę sobie kurde, trochę szkoda ich na zwykły silnik.
Z tego oglądania, macania zrodził mi się w głowie pomysł, a może by tak zrobić coś takiego?

Pierwsze testowe wydruki, nie mieściły mi się w polu roboczym drukarkiTongue

odważne, czekam na rozwój sytuacji..
Działaj, twórz, lubię takie ambitne projekty i na pewno będę śledził postępy Wink
Skoro wywołujesz do odpowiedzi, to lecę dalej z pismem obrazkowym

Pierwsze wydruki, ze względu na pole robocze drukarki pozwoliły na wydrukowanie karterów wewnętrznych z 4 ćwiartek - dało to pewien punkt odniesienia co jak zrobić, ale niewiele miały wspólnego z dokładnością







Tak przygotowany - zabawkowy silnik - skręciłem sobie jako model, do pasowania do ramy


Bardzo zależało mi na tym, żeby silnik możliwie estetycznie umieścić w ramie, ponieważ był on znacznie szerszy niż fabryczny. Jak wiemy, położenie silnika w ramie definiuje linia wyznaczona przez łańcuch, więc jeśli zębatka tylnego koła pozostałaby w fabrycznym miejscu, to silnik wystawałby na prawą stronę 82mm. Bardzo mi się to nie spodobało.

Zrobiłem inaczej - silnik w ramie jest prawie symetrycznie ( offset 31/51mm). Zmieniłem położenie zębatki tylnego koła. Dzięki temu czemu całość wygląda tak jak powinna i nie ma zaburzonych proporcji.





Szybko uświadomiłem sobie, że mój model zrobiony z 4 elementów nie daje mi pewności dotyczących osiowania otworów fabrycznych karterów z nowymi. Miałem spory problem, ponieważ nie miałem dostępu do maszyny współrzędnościowej, a tutaj robienie "na oko" nie wchodzi w grę. Postanowiłem wykorzystać frezarkę, która wyposażona w sondę pomiarową sprawdziła się w tej roli znakomicie. Kilka godzin pomiarów i określiłem współrzędne moich karterów.


Żeby się upewnić, wydrukowałem sprawdzian, który trochę mnie uspokoił - wszystko pasowało.


Przyszedł czas na wydruk modelu zgodnie z dopracowanym już projektem. Pojawił się problem, Ender 3 na którym drukuje ma za małe pole robocze, żeby wydrukować karter. Zamieniłem stół na docięty, szklany - dodatkowo musiałem jeszcze wgrać nowe oprogramowanie i na nowo zadefiniować pole robocze. Ale udało się.


Teraz to nabrało sensu, ponieważ mogłem całość próbnie poskładać z łożyskami.
Zabrałem się za przerobienie wnętrzności.




Wałek zdawczy (ten dorobiony) jest podparty na dwóch łożyskach, które przejmują momenty gnące pochodzące od łańcucha zdawczego.



Kompletna skrzynia




I to będzie jeździć? Czego to teraz nie mozna "wydrukowac".
Gratuluje pomyslu i wytrwalosci.
Zostawiłeś skrzynię 2b? Nie kusiło Cię zaprojektować 3 lub 4 biegi, może nawet biorąc pod uwagę kompletnie inne rozwiązanie, skoro i tak produkujesz kartery? Istnieje nawet dość szczegółowe opracowanie jeszcze z czasów PRL na temat czterech przełożeń do tego silnika, ot choćby.
Co nie zmienia faktu, że świetna robota Wink
Mierze siły na zamiarySmile Nie jestem w stanie wykonać kół zębatych.
Wow. Jeden z ciekawszych projektów jakie wydziałem. Będziesz odlewał ten środkowy karter?
Monitoruje ten temat
Super sprawa te drukowane kartery.
Jaki kosz produkcji takich elementow ?
Robisz takie rzeczy na handel Huh
Podłączam się do pytania, czy wydrukowany karter to element do użytku?
Obserwuje z zainteresowaniem.
Komar Twin Sport
Piękna sprawa
Zaplecze techniczne również

Podzielam zdanie Jorginsson'a az się zdziwiłem że brak modyfikacji skrzyni biegów w tak daleko posuniętej modyfikacji.

Jak to mówią sky is the limit, nie podcinaj sobie skrzydeł mówiąc że nie jesteś wstanie wykonać kół zębatych. Możesz zlecić ich wykonanie.
W PRL gość zrobił to w szopie z części od czołgu, a Ty byś nie dał rady? Smile
http://www.jacomoto.pl/index.php/o-tym-s...iegowy-rys
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie