Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
139 FMB poj. 49 cm³ - różne pytania
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #1
139 FMB poj. 49 cm³ - różne pytania
Essa!
Do tej pory nie specjalnie interesowałem się tym silniczkiem, ale po tym jak zobaczyłem, że ktoś zabudował do niego sprężarkę, a seler1500 przypomniał, że buduje do niego "V-tec" stwierdziłem, że pora go bliżej poznać. Niestety, skończyło się na tym, że zamiast wiedzieć więcej, pojawiły się tylko nowe pytania bez odpowiedzi...
Żeby jednak już całkiem wszystkiego nie pomieszać i zachować jakiś jeden wspólny, uniwersalny mianownik / punkt odniesienia - trzymajmy się "motorowerowej" pojemności 50cc (49 cm³).

Muszę przyznać, że jestem trochę zaskoczony jego osiągami, bo dotychczas czytałem tylko opinie, że "w piędziesionie" to nie jedzie, żeby od razu "górę" wymieniać na większą (ale o tym nie mówmy) i w ogóle. Okazuje się jednak, że jest on w stanie rozpędzić 130-sto kilogramowego kloca, jakim jest Yamasaki YM50-RE (u nas pod marką Benyco RS50) do ok. 70 km/h. Oczywiście odblokowany, czyli w tym konkretnym przypadku - ze zdjętym limiterem obrotów 3-go oraz 4-go biegu (blokada na 7k RPM).
Wydaje się więc, że to jednak nie jest wcale taki słaby silniczek. Tyle, że przeglądając choćby Aledrogo może się człowiek zagubić, ja w każdym razie wpadłem w konsternację; gdybym chciał jakiś nabyć - nie miałbym pojęcia, który z nich?
Dla przykładu (bazuję na opisach sprzedawców):

1. Moretti, srebrny, 1N234 ~ 750 PLN

Trzeba przyznać, że 750 cebulionów za nowiuteńki silniczek i to z całym osprzętem, to śmiesznie mała cena. Podejrzanie mała. Tak samo jak podejrzane jest rzekome 5KM, jakie ma generować.

2. Moretti, czarny, 1N234 ~ 950 PLN

Prócz rzecz jasna koloru, widzę drobne różnice kosmetyczne pokryw lewej i prawej. Podawana moc w tym wypadku to 4KM przy 9000 obr./min. Sprzedawca podkreśla za to z dumą, że pochodzi z fabryki ZONGSHEN (w sensie że silnik, nie sprzedawca). Ja nie wiem, to lepiej? Czy jak ze wszystkim - wykończenie czarny mat winduje cenę? Bo ta jest przecież o 200 PLN wyższa.
EDIT: Znalazłem jeszcze identyczny, ale srebrny, lecz tak jak 1. tańszy.

3. WM Motor (Wilmat), srebrny, N1234 - 1200 PLN

Kształt pokryw jak w poprzednim, ale mimo iż nie jest matowo-czarny kosztuje o 450 PLN więcej niż ten z pierwszego linku. A to już dość spora różnica, lecz nie jedyna - inny jest też układ biegów (dlatego je wyszczególniłem) - N1234. Co więcej - sprzedawca zaznacza, że nie chodzą dookoła... to były i takie, co chodzą?! Głowa od tego puchnie... Wyszczególniony jest też stator na 6 cewek, czy to też ma jakieś znaczenie? Czy może to jakiś sprzedawca-centuś, który nie dostosował się do rynku? Nie rozumiem po prostu takiej rozbieżności cenowej za (jak dla takiego laika jak ja w tym temacie) z pozoru te same motory.

No i przypomniałem sobie, że było jeszcze coś takiego:

4. WM Motor, srebrny, pionowy ~ 1550 PLN

Przede wszystkim - dlaczego ich się już nie spotyka? Czy ma tu znaczenie jego cena - dwukrotnie wyższa w porównaniu do najtańszych "poziomych"? Czym on się różni, lepszy, gorszy, a może nie ma różnicy (poza tym, że przynajmniej przypomina silnik)?
Tu też wymieniana jest fabryka Loncin i odnośnie tego jeszcze jedno pytanie: to ile w końcu tych fabryk jest?

No i oczywiście - który z tych motorków jest najlepszy? Czy nie ma różnicy?

Pewnie jest tu parę głupich pytań, ale liczę że mi to wszystko jakoś sensownie wyjaśnicie.
Pozdro600!


24-10-2020 18:36:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
139 FMB poj. 49 cm³ - różne pytania - Jorginsson - 24-10-2020 18:36:24




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
Wczoraj 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 188
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Wczoraj 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23053
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 265
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5375
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 71
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 163
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Dinozaur
13-06-2025 12:10:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 686
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 148
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 246
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 218
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 837278
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28972
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 335
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 909
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1746

Reklama