Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kadet] Jaki silnik 023 czy 019 i czy warto remontować
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #9
RE: Jaki silnik 023 czy 019 i czy warto remontować
Powtarzałem to już wiele razy i powtórzę jeszcze pewnie nie raz - 019 nie jest taki straszny jak go malują (no, w pewnym sensie, ale o tym dalej), a z reguły najgłośniej krzyczą i marudzą na ten silniczek (głównie skrzynkę biegów) ci, którzy zwyczajnie nie potrafią go eksploatować, serwisować i naprawiać... Do tego z racji nieco większej (choć jednak odczuwalnie) mocy oraz właśnie tych nieszczęsnych trzech biegów - wydawało im się, że to już w sumie wyczynowy motor na tor - i tym samym szybko doprowadzali je do ruiny... Owszem, aparat zmiany biegów jak i całe działanie skrzynki przekładniowej nie są przykładem kunsztu inżynierii... nawet jak na czasy w których tą konstrukcje opracowano... Za to tak jak mówi kolega Wodnik - w późniejszych wersjach przeprojektowano kluczowe elementy odpowiadające za główne mankamenty tej przekładni i w efekcie odpowiednio wyregulowana, zdystansowana, ale także użytkowana - działa jak powinna... niesłychane...? Cóż, takie opinie słyszałem już od wielu osób, nie tylko te złe, więc coś chyba jednak jest na rzeczy...
Kolega Szatek opracował przyzwoite kompendium wiedzy o tym silniczku i dystansowaniu skrzynki biegów tu i tu, skinderr na swoim kanale też go omawiał, ale i dla każdego fachowca nie powinno to być jakieś nadzwyczajne wyzwanie... No ale...
Dezamet 019 jest (dla mnie) trochę jak "samospełniająca się przepowiednia" - problem w tym, że właśnie jest z nim problem - części są przeważnie w mocno "średnim" stanie, bo spora ich większość na rynku wtórnym to właśnie efekty nieudolnych, bezowocnych napraw i/lub są nadmierne zużyte... na skutek nieprawidłowej obsługi właśnie... Confused
No i mamy takie o to błędne koło - z racji nikłej dostępności ludzie w desperacji "ratują się" tymi wyeksploatowanymi częściami, ale pomimo nawet najlepszych chęci to wciąż nie chce (i nie będzie...) działać... facepalm
Jakby tego było mało - coraz trudniej trafić dedykowany do tego silnika gaźniczek GM-13f, a w zasadzie to nie tyle co sam korpus, co dyszę paliwową w rozmiarze 55...
I o ile zero-dziewiętnastkę na upartego zasilimy sobie w inny sposób, to zamiennika aparatu zmiany biegów osobiście nie widziałem (uwaga - na allegro jest jedna aukcja błędnie... miejmy nadzieję Rolleyes podpisana jako wersja "3b"). Mam 3 szt. używanych, oryginalnych "poliftów" i choć stan każdego z nich był przez sprzedawców opisywany jako "dobry", to wszystkie jak jeden mają luzy nie do przyjęcia... pozostaje regeneracja...
Są za to poszczególne elementy przekładni - kiedyś widziałem nawet kompletną, nową i na pierwszy rzut oka poprawioną (na pewno zmienioną) wersję - nie wiem jednak czy by się spisywała, a i nie mogę jej teraz akurat trafić (jeśli ktoś ma link to poproszę). Warto jednak wspomnieć, że nie była tania. Słyszałem różne opinie dotyczące jakości tych zamienników, ale miło że w ogóle są.
Na szczęście nie wygląda to aż tak beznadziejnie - z pozostałymi częściami jest już dużo lepiej - są oryginały jak i zamienniki, można nawet powiedzieć, że jest w czym wybierać.
Osobiście inwestowałbym w 019 i to nie jest też swoją drogą frazes, bo te silniczki zaczynają być coraz droższe - nawet o 50% ceny 023 w podobnym stanie. Przylgnęła do niego "łatka" awaryjnego, choć nie do końca sprawiedliwie - na pewno jest bardziej kłopotliwy, wymagający bym powiedział, będzie też wymagał nieco większych (w zależności od stanu skrzyni biegów i automatu) nakładów finansowych przy remoncie, więcej tzw. troski (dystansowanie, regulacje) oraz odpowiedniego traktowania (choć to ostatnie powinno być oczywiste, no ale cóż - nie jest...), za to gdy spełni się te warunki to dostajemy w zamian odczuwalnie mocniejszy motor z prawidłową dla niego ilością przełożeń Wink
Znów się rozpisałem więc w telegraficznym skrócie: jeśli kartery i tryby w Twojej zero-dziewiętnastce są ok, to kapitalny remont tego silniczka opłaci Ci się tak, czy inaczej...
Natomiast nie jestem za remontowaniem tego gniota 023, o którym piszesz, bo z Twojej relacji wynika, że był ostro maltretowany przez jakiegoś gamonia spod znaku młotka i przecinaka... Ziemniak ma rację - wszystko da się naprawić, ale to będzie zwyczajnie mniej opłacalne pod wieloma względami, o ile w ogóle...

Notatka od Szatek, 24-05-2020 22:25:47

Poprawiłem drugi link bo nie działał Smile



24-05-2020 16:37:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Jaki silnik 023 czy 019 i czy warto remontować - Jorginsson - 24-05-2020 16:37:38




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Co wam najczęściej pada w...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 23:01:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 59
Budowa roweru spalinowego
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:58:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 15
Karat 1970 - szczegółowy ...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 21:05:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 65
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 20:27:03
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 236
Głowica w Ogarze
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 19:37:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1801
OGAR 200 1988 r.
Ostatni post: Semmao
Dzisiaj 18:46:36
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 15946
Zapłon z Rometa charta w ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 14:25:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 169
Korpus manetki gazu Romet
Ostatni post: zmd-52
Dzisiaj 12:41:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Jakie macie opony w Ogarz...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 11:36:12
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 8776
Romet Sport
Ostatni post: Leigh
22-06-2024 16:42:54
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 2718
Problem z odpalaniem moto...
Ostatni post: elmer
21-06-2024 20:34:41
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 181
F610 - RAL5....?
Ostatni post: nostra
20-06-2024 10:50:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 242
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: romek
20-06-2024 00:28:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 141
Nity
Ostatni post: krisb120
19-06-2024 16:12:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 117
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Bob_Harley
19-06-2024 09:44:31
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 157

Reklama