Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Kadet M-780 (1980-1990)
Autor Wiadomość
Adam104100 Offline
Pszegryfff
*


Liczba postów: 165
Imię: Adam
Skąd: Koszalin
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Romet Kadet M-780 (1980-1990)
Romet Kadet M-780 produkowany był w latach 1980-1990. Jego celem było zastąpienie pospolitego motoroweru Komar, stąd w literaturze możemy spotkać się z potocznym określeniem, że jest młodszym bratem Komara. Przeznaczony był głównie dla kobiet ze względu na niską środkową część ramy pozwalającą na łatwy przekrok przez motorower, co ułatwia wsiadanie. Mimo, że z wyglądu przypomina wspomnianego wcześniej Komara i dość często jest nim błędnie nazywany, jego konstrukcja różni się od poprzednika. Zasadniczą część ramy tworzy rura stalowa, do której są przyspawane: uchwyt silnika, płyta bagażnika oraz rura sterowa. Motorower wyposażony jest w koła o średnicy 16" i dwubiegowy silnik typu 023.





(motorower posiada tłumik w kolorze czarnym, ze względów finansowych)

Motorower produkowany był w następujących kolorach:

Czerwień meksykańska (L614)

Zielony groszkowy (L76)

Niebieski morski (L47)

Pod koniec produkcji pojawiły się lakiery typu metalik. Niestety nie podsiadam odpowiedniej wiedzy na ten temat.

Wersja prototypowa lub próbna:


Różnice względem późniejszych egzemplarzy:

-naklejka na zbiorniku jak w motorowerze Pony M1 i M2

-brak naklejki na plastikowej osłonie silnika

-stelaż siedzenia w kolorze czarnym

-chromowane wsporniki przedniego błotnika*

Lata 1980-1983, wersja pierwsza:



Różnice względem pozostałych egzemplarzy:

-przednie zawieszenie o średnicy 23 mm

-wysokie gumy ochronne przedniego zawieszania

-brak napisu z tyłu siedzenia

-przedni ogranicznik skrętu

-chromowany układ wydechowy

Lata 1984-1986, wersja druga:



Różnice względem pozostałych egzemplarzy:

-przednie zawieszenie o średnicy 25 mm

-zmiana konstrukcji ramy pod szersze zawieszenie

-stosowanie sprężynowych amortyzatorów koła tylnego

-tylny ogranicznik skrętu

-układ wydechowy malowany na kolor czarny

-wąski napis ROMET z tyłu siedzenia


Lata 1987-1990, wersja trzecia:



Różnice względem pozostałych egzemplarzy:

-zmiana rodzaju naklejek na zbiorniku

-szeroki napis ROMET z tyłu siedzenia




Kadet z powodzeniem był eksportowany do innych państw bloku wschodniego. Największą popularność zdobył jednak na Węgrzech. Wersje eksportowe posiadały komplet chromowanych błotników. Nie jest to jedyna różnica. Motorowery na eksport posiadały tabliczkę znamionową z przodu główki ramy.

Kadr z węgierskiego filmiku ukazujący tabliczkę znamionową.

Komfort jazdy:

Przednie zawieszenie składające się z widelca teleskopowego oraz amortyzowane zawieszenie koła tylnego wraz z wygodnym siodłem amortyzowanym za pomocą sprężyny umieszczonej między blachą, a uchwytem siodła, zapewniają wygodną jazdę nawet po nierównych drogach. Regulowana wysokość siodła oraz możliwość ustawienia kierownicy zapewniają wygodną pozycję kierowcom o różnym wzroście. Mimo, że istnieje możliwość personalizacji ww. elementów, przy dwóch metrach wzrostu i szerokiej budowie w lusterku nic nie widać.

Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.
06-01-2018 18:07:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 7 użytkowników postawiło piwo Adam104100 za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Romet Kadet M-780 (1980-1990) - Adam104100 - 06-01-2018 18:07:03
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990) - Szatek - 06-01-2018, 21:19:19
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990) - Szatek - 06-01-2018, 22:07:10
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990) - joozek - 16-01-2021, 00:17:09




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:03:29
» Odpowiedzi: 93
» Wyświetleń: 8763
RE: UWAGA TO JEST OSZUST ...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:15:42
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 156
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Fearevil
Wczoraj 16:23:27
» Odpowiedzi: 276
» Wyświetleń: 31761
UWAGA TO JEST OSZUST - ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 00:31:57
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 13830
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: romek
14-11-2025 16:58:01
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 70003
Komar 2352 1984r
Ostatni post: jacomoto
14-11-2025 11:49:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 570
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: KubaOg
13-11-2025 23:44:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 380
Kartery S38ZB4
Ostatni post: Szczepan
13-11-2025 12:36:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 165
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
13-11-2025 09:23:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 691
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-11-2025 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 127
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
12-11-2025 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 6124
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
12-11-2025 22:23:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 265
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
11-11-2025 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 254
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
11-11-2025 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 368
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
11-11-2025 16:05:36
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 10266

Reklama