Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
Autor Wiadomość
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r
W minionym sezonie jeszcze chwilę pojeździłem, a potem padła cela w akumulatorze...

Tylko zanim połapałem się że to to, rozebrałem pół moto, bo myślałem że rozrusznik. Ale przy okazji odmalowałem wydech, podkręcałem na śrubach kwasoodpornych, jakoś to wygląda.

Zawory wyregulowane. Tylko teraz dekompresator okropnie stuka w płytkę zaworową - za duży luz zaworowy dla cichej pracy dekompresatora... Jak już dotykałem się do zaworów, to profilaktycznie wymieniłem uszczelniacze zaworowe, to niestety nie pomogło raczej w zmniejszeniu apetytu na olej, no ale jedna pozycja odhaczona. Jako ciekawostkę powiem, że wpadł mi jeden zawór ssący do cylindra, ale udało mi się go wsadzić w prowadnicę zaworową bez ściągania głowicy - trzy dni męczenia się z drucikami, kręceniem wałem, diodą led wpuszczoną przez otwór na świecę zapłonową. W końcu na trzeci dzień miałem magnes neodymowy i poszło bez problemu. Chwała wynalazcy magnesów neodymowych! Smile

Zbiornik paliwa pospawany, sprawdzony pod ciśnieniem bodaj 1 bara - jest szczelnie. Plastiki poklejone częściowo. Jeszcze będę eksperymentował z dorabianymi elementami, ale o tym po próbach nieco więcej opowiem.

W celu ograniczenia drgań akumulatora, wnękę na tenże obiłem gąbką, teraz siedzi ciasno, tak jak powinno być.

Przesmarowałem wszystkie zamki, dzięki czemu udało się odnaleźć blokadę kierownicy w stacyjce. Linki sprzęgła i ssania też dostały sporą dawkę oleju i smaru.

Płyn chłodniczy to świeżutkie różowiutkie borygo, po tym się nie rzygo, także no... Smile

Wymieniłem kilka wkurzających śrub - aby podchodzić do rozkręcania kilkoma typowymi kluczami, a nie całym zestawem.

Zdemontowałem halogeny - dodatkowe 110W to za dużo dla alternatora, gdzie przy standardowej pracy moc odbiorników wynosi w porywach pewnie te 100W. Jak dorwę jakieś satysfakcjonujące LEDowe - powrócę do nich.

Lewy gmol kolidował z osłoną lewej lagi - trochę pociąłem, pospawałem i już jest ok.

Dorobiłem stelaż do stawiania centralnego motocykla - żeby łatwiej było czyścić i smarować łańcuch. W ramach jednych laborek na studiach zaprojektowałem, a później prowadzący wydrukował mi uchwyt do telefonu, który jest przykręcany do poprzeczki kierownicy - mała wielka rzecz, a cieszy, choć jeszcze muszę chwilę czasu poświęcić na dopieszczenie tego.

I zrobiłem jeszcze masę innych rzeczy, jak choćby pospawanie plastików, ale kto by to wszystko na raz spamiętał...

Już parę kilometrów w tym sezonie zrobiłem, ale dosłownie parę. Dobrze drze, ogromnie wygodna maszyna, coś czego faktycznie chciałem.

Póki co zostało mi wymienić olej, wyczyścić napęd i nasmarować (narazie z braku dłuższej sensownej chwili tylko olejarką przejechałem po każdym ogniwie), kupić jakieś hermetyczne gniazdo zapalniczki do ładowaki aku/nawigacji i dokończyć ogarnianie instalacji elektrycznej. Najważniejsze, że najgorsze już za mną.

Fotki tutaj.
16-03-2017 19:32:00
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r - jurek_j - 17-10-2016, 21:40:16
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r - Latos - 24-10-2016, 23:43:39
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r - Latos - 27-10-2016, 22:28:54
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r - Latos - 28-10-2016, 17:15:52
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r - hvil - 01-11-2016, 10:54:02
RE: Kawasaki KLR650 Tengai - 1991r - jurek_j - 16-03-2017 19:32:00




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Sprzedam zregenerowane is...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 20:04:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 19:57:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 215
Silnik 003 komar
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 19:57:03
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 71
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: Mysiek82
Wczoraj 01:51:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: cebula642
01-05-2025 22:33:07
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 542
Spawak
Ostatni post: Karol3321
01-05-2025 15:07:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Ogar przerywa na światłac...
Ostatni post: Michał
01-05-2025 14:31:38
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 222
Widelec komar 2351
Ostatni post: joozek
29-04-2025 17:06:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 243
Spaliny spod simmeringu_K...
Ostatni post: Dawdzio
28-04-2025 23:49:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 393
Czy takie ma być
Ostatni post: grz3513k
28-04-2025 22:49:39
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 314
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
27-04-2025 09:59:38
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 22359
Sprzęgło trze o dekiel
Ostatni post: tomangelo
27-04-2025 00:50:48
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 319
Problem z 1 biegiem w 5...
Ostatni post: romek
26-04-2025 21:05:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 200
Czym zastąpić klin wału m...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
26-04-2025 10:36:06
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 355
Które magneto do komara c...
Ostatni post: KolibeR
25-04-2025 19:56:21
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 448

Reklama