Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Ankieta: Który silnik uważasz za najlepszy??
R1 Gnom 1
SM 02
S-38
S-38B
S-38B4
S-38SH
S-38ZB4
S-38ZB42
010
017
019
023
025
027
223
Jakiś inny
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
Ranking silników motorowerowych
Autor Wiadomość
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #83
RE: Ranking silników motorowerowych
(17-12-2013 15:24:05)krzysiu1505 napisał(a):  
(17-12-2013 05:09:56)motonita napisał(a):  ja wam powiem tak, ja miałem doczynienia z wielomaaa silnikami....

wiekszosc z nich mam na stanie Smile

i....

223 jest dla mnie :

- to ze nie sa samowystarczalne, czyli duza czesc awari tworzy sie przez miliony połaczen elektrycznych... masy nie masy etc
yyy miliony połączeń elektrycznych i problemy z nimi? Czy Ty widziałeś kiedyś instalację choćby od simsona czy od charta, że o chińcach i innych nowych już nie wspomnę? Miałem do czynienia z wieloma pojazdami z silnikiem 223 i problemy z elektryką to ostatnia rzecz która im się przytrafiała

Tutaj popieram, w 223 nie mam żadnych problemów z elektroniką, po za tym że daje za duże napięcie i żarówki jeżeli nie są wszystkie, palą się. Ale za to, jeżeli są wszystkie! To dają lepsze światło niż CZ175 mojego Taty, czy lepsze światło niż większość, duża większość skuterków. No i po zrobieniu aku, też nie brakowało mi przy oryginalnych nie przewijanych itd. cewkach. Nie brakowało napięcia/prądu.

(01-12-2013 20:51:19)BigSoft napisał(a):  027, dlaczego?

- niskie spalanie;
- elastyczny;
- nowoczesna konstrukcja;
- pancerna skrzynia biegów w porównaniu do pozostałych silników;
- dobre sprzęgło;
- niezawodny w codziennej eksploatacji;

Ogólnie cały silnik konstrukcyjnie wyprzedza popularne 019, 023 czy 223 o lata, co wychodzi przy codziennej eksploatacji.

Boszu napisał(a):Po pierwsze, 223 ma najlepszą skrzynię chyba z wszystkich Rometów z tamtych czasów...

Nie mogę się z tym zgodzić. Kilka takich silników wyremontowałem, od różnych właścicieli i przeważnie w skrzyni biegów był wyłamany ząb na którymś z wałków. Może skrzynia nie jest słaba, ale na pewno nie jest też jakimś wyjątkiem na plus, odnośnie wytrzymałości. Dużo lepsza jest skrzynia w 027 moim zdaniem.

Boszu napisał(a):Ale nadal będzie jechać jak w końcu któryś bieg zaskoczy!
Nie zawsze. W silniku mojej Jawki, zaraz jak ją kupiłem od gościa, który po prostu jeździł nią do pracy nie dało się wbić żadnego biegu, w żaden sposób. Powód? Totalnie rozwalony i pokrzywiony zmieniacz.

Boszu napisał(a):I jedyną ich wadą są tylko gaźniki.
Oj, znalazło by się ich więcej. Mówię to z własnego doświadczenia, a jak już wiadomo ja motorowerów używam na codzień i jeżdżę nimi wszędzie gdzie trzeba. Był czas, że jeździłem Ogarem 200 z 223 na pokładzie rzecz jasna, codziennie do technikum, parę lat później używałem Jawy 50 mustang do dojazdu do pracy (i nie tylko). Silnik nie jest zły, ale też do ideału mu dużo brakuje (nie zrozum mnie źle, chętnie wracam do Jawki, bo podoba mi się ten silniczek, ale nie uważam, że jest aż tak dobry jak twierdzisz).

Boszu napisał(a):No i ogólnie, silnik 223 to nie to co taki 019 czy 023 (mowa o tych popularnych). Moim zdaniem bije na głowę 223 te obydwa silniki...
Tu się mogę zgodzić, 223 to inna bajka, na + Smile

Co prawda, sam nie miałem Charta i nie wiem czy kiedyś kupię. I ogólnie miałem bardzo mało do czynienia, bo tylko kilka egzemplarzy mogłem obejrzeć, przejechać się nimi lub widzieć jak one pracują.
I jak już pisałem w którymś innym temacie, kolega miał problemy ze skrzynią...
I co do skrzyni 223, to ja również mało na takim silniku nie jeżdżę, bo już 5-6lat będzie. I po za trybem kopnika, którego jeżeli nieprawidłowo się używa, lub ewentualnie nie zetnie mu się pierwszego trybu, to jeżeli się nie zacina i nie kopie się na chama jak się zatnie, to nie ma się z tym problemów! I jak pisałem też w innym temacie, nigdy nie miałem problemów ze skrzynią większych, jak to że z 1-wszego biegu na luz między 2-3 wskakiwało. Lub u kumpla np. lubiły wyskakiwać czasem biegi, ale to tylko dlatego że skrzynia była wykatowana tak, że mało która skrzynia by to wytrzymała! I do tego, wystarczyło by tylko poprawić połączenia trybów bo zrobiły się skosy/zjazdy czy jak to inaczej nazwać. I łączenia trybów ześlizgiwały się, przez co wypadały biegi. Z mechanizmami jedyny problem jaki kiedykolwiek miałem, to złe ich uszczelnienie i ciągle pojawiający się olej, lub niedokręcenie, przez co mechanizm głupiał i biegi nie wskakiwały, oraz całość po chwili padała i nie było żadnego biegu. Ale nauczyłem się od razu, że musi to być mocno dokręcone, i problem miną. Co do dźwigni, przyznam rację. Oryginalnie jest to źle rozwiązane. Bo jeżeli ktoś nie umie, i mocno wciska biegi... No to wszystko się zaraz ugina i psuje. Ale można zastosować parę zmian, jak twardszy drut, i problem mija. Wink Albo przerobić to tak jak ja...

I co do innych wad tych silników, to owszem. Jest może kilka, ale to są drobne wady, które każdy może poprawić... Wink Ale największą ich wadą są gaźniki... Bo jedyny sposób naprawy tego, to zmiana tego gaźnika lub ciągle kupowanie nowych części, które i tak nie dają najlepszych rezultatów, bo szybko się zużywają, oraz brak w tym gaźniku regulacji dawki paliwa, po za iglica.
Po za tym, problemy ze sprzęgłem które niektórzy mają, można rozwiązać za pomocą dobrego oleju i umiejętnej regulacji... Problemy z elektroniką, a dokładnie zapłonem też rozwiązać można, wystarczy pamiętać o nasmarowaniu krzywki i prawidłowo wszystko ustawić. Problem z dźwignią można łatwo rozwiązać zakładając lepszy drut, lub zakładając jabłka... Problem z Kopką, wystarczy umiejętnie odpalać lub spiłować pierwszy ząbek półksiężyca w odpowiedni sposób, aby zamiast klinować się z grzechotką, po prostu prowadził ją na następny ząbek.
Wadą może być, że jeżeli mamy nieduży luz na łożyskach wału, to od razu mamy problem z zapłonem. Ale jeżeli są nowe i dobre łożyska, to wszystko jest ok.

I sorka że dopiero teraz odp. ale jakoś zapomniałem o tym temacie. Tongue

No i co do silników Charta, wiele się wypowiedzieć nie mogę, bo ich nie znam za dobrze. A nawet szczerze powiem, że nigdy nie rozbierałem ich... Nawet nie wiem w sumie jak zapłon tam wygląda, bo widziałem tylko jak wygląda gaźnik i cylinder z tłokiem. Bo byłem akurat przy tym, jak kumpel miał to rozebrane. Bo wymieniał na nowe. ^^
I powiedzmy, że pomijając silnik Charta, to silnik Jawki jest najlepszy. ^^ Oczywiście z silników montowanych w Rometach. Bo simson to inna bajka. Tongue
17-12-2013 16:35:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Ranking silników motorowerowych - Pompuś - 26-11-2013, 19:31:25
RE: Ranking silników motorowerowych - Pompuś - 26-11-2013, 20:11:55
RE: Ranking silników motorowerowych - Boszu - 17-12-2013 16:35:54




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 12:39:24
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 670
Ogar 205 prędkość
Ostatni post: Szymon_komar
Dzisiaj 08:34:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 70
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: maticzekk
Dzisiaj 00:25:37
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 119
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:09:00
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 10238
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:22:35
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 340
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
Wczoraj 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69326
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 396
Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
06-05-2025 11:14:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 264
Mocowania błotnika komar ...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 01:27:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 349
Określenie roku produkcji
Ostatni post: kacperjawa123
06-05-2025 00:34:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 263
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: wigryman
05-05-2025 20:37:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 178
Ogar 205 1987
Ostatni post: Bob_Harley
05-05-2025 19:02:59
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1810
Od jakiego roweru jest te...
Ostatni post: nava_5
05-05-2025 15:18:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
05-05-2025 13:54:52
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 570
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
04-05-2025 23:28:51
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 3444

Reklama