Jeśli masz silnik 2t:
-tłumik lepszy, który jest przystosowany pod 2t
-gaźnik lub większa dysza
-tłoki, cylindry tuningowe lub większe + wał korbowy
-rolki, sprzęgła, ogólnie cały napęd
-zawirowywacz spalin wywal
4t:
-większa pojemność i głowica z większymi zaworami (chyba 90ccm max bez większych ingerencji w silnik)
-dysza lub cały gaźnik
-tłumik, który ma jak najlepszy przelot spalin (czyli ogólnie masz największą moc wtedy, gdy tłumika nie ma, ale coś musi tłumić hałas i nie, pierścieniom nic się nie stanie, bo to 4t)
-jeśli masz zawirowywacz spalin przy tłumiku, to go urżnij i zaspawaj dziurkę po nim pozostałą
-cały napęd (tak jak w 2t)
Oczywiście też blokady w obydwu modelach kibli, w 4t są to zawirowywacz spalin, zwężka w filtrze powietrza, śruba w gaźniku niedopuszczająca do całkowitego otwarcia się przepustnicy, tuleja na wariatorze, zapłon i różowy kabelek. W 2t są chyba takie same, nie mam pewności, bo nie zagłębiałem się za bardzo w temacie 2t
Mam nadzieję, że pomogłem

A jeszcze zapomniałem dodać, że lżejsze rolki = lepsze przyspieszenie, jazda na wyższych obrotach, ale niższa prędkość maksymalna
Cięższe rolki = lepszy vmax, gorsze przyspieszenie, podczas przyspieszania niższe obroty, co oznacza, że silnik trochę 'zamuli', zanim osiągnie tą prędkość odpowiednią dla siebie