Moduł Romet Chart
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Moduł Romet Chart
Przepraszam za odkop, ale chciałbym zaznaczyć, że Chart ma inny impulsator w porównaniu do współczesnych skuterków i moduły z tych nowych pojazdów mogą pracować niepoprawnie lub jak w przypadku [b]stqc[/q] wcale! Bez lampy stroboskopowej montaż takiego modułu to ryzyko problemów z zapłonem i mocą silnika, bo Chart może jechać, ale może nie osiągać maksymalnej mocy lub będzie miał problemy w określonym zakresie obrotów! Czasem wystarczy dostroić obwód wejścia impulsatora i wszystko gra, ale o wiele prościej i pewniej jest zbudować taki moduł samemu wg oryginalnego schematu. Tam macie dobrany obwód wejściowy do impulsatora Charta. Koszty niewielkie i taki moduł będzie pewnym rozwiązaniem.
W moim przypadku np zmiana impulsatora na taki uniwersalny do 2T chiński powoduje takie coś, że silnik chodzi na oryginalnym module, ale iskra w określonym zakresie obrotów albo nie występuje wcale, albo lekko skacze w czasie (opóźnia/przyspiesza losowo), co powoduje dziury w obrotach albo np nie da się ustawić wolnych obrotów na takim poziomie jak w oryginalnej prądnicy. Kwestia dostrojenia wejścia w module Charta, czyli taka sama sytuacja jak wyżej ale w drugą stronę. Bez lampy tego nie stwierdzicie i potem rodzą się kombinacje i pytania co mu dolega, może gaźnik, może tłumik, a przyczyna tkwi w zapłonie, który niby dobrze działa, ale nie w pełnym zakresie obrotów!
Pamiętajcie, że "głupiejące" wyprzedzenie zapłonu ma też wpływ na żywotność silnika, a szczególnie układu korbowodo-tłokowego.
citroen-XM.pl
|
|
01-06-2013 10:21:48 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Moduł Romet Chart - BigSoft - 01-06-2013 10:21:48
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|