Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Moduł Romet Chart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, jak wiemy, oryginalne moduły z charta lubią się " ot tak " psuć i palić.
Znalazłem na to sposób. Otóż przepis polega na tym, aby do charta podłączyć chiński moduł ze skutera/czopera itp.
Ważne żeby miał jeden cylinder ( nie wiem czy jakiś chińczyk ma więcej ale ok :F ) Ważne jest również aby moduł był odblokowany, bo chyba nie chcemy żeby odcinanie zapłonu wystąpiło około 3.5 tysiąca obrotów jak u mnie i prędkość maksymalna wynosiła 30 km/h.
A więc najpierw schemat:


To tak, zamiast szukać takich konektorków jak w białoruskim czołgu, ucinamy kable przy kostce, tylko uwaga! zaznaczamy po kolei jaki kabel od czego, lub rozrysowujemy sobie kolorami na kartce bo potem wszystko się pomiesza.
Następnie zarabiamy końcówki i montujemy konektorki aby móc swobodnie wpiąć moduł do kostki chartowej, Można również założyć taką kostkę aby łatwiej się potem podpinało.
Zalety modułu są takie że po pierwsze jest dużo bardziej dostępny, i co najważniejsze jest dużo tańszy i w tych całych RACING C.D.I. jest na wyjściu kontrolka która sygnalizuje czy moduł chodzi i czy jest sprawny, czy też nie.
Wady są takie że to bądź co bądź jest moduł chiński, ale jak chodzi w skuterach to i w porządnym charcie będzie chodził tym bardziej
Wadą jest też to że trzeba przerabiać kostkę, ale myślę że każdy rometowiec sobie z tym poradzi, bo mając schemat wystarczy przełożyć tylko kable z zarobionymi konektorami do chartowej kostki.
Dziękuję i pozdrawiam wszystkich rometowców! Wink
Przeniosłem do działu z poradnikami.
NO to jutro sprawdzimy twój sposób :F
sory za odkopik ale podłączyłem twój moduł i Chart nie pali ( nie mam do Cb. pretensji ) ale czy trzeba coś przerobić żeby działa ? bo mój ma iskrę ale nie pali
Przepraszam za odkop, ale chciałbym zaznaczyć, że Chart ma inny impulsator w porównaniu do współczesnych skuterków i moduły z tych nowych pojazdów mogą pracować niepoprawnie lub jak w przypadku [b]stqc[/q] wcale! Bez lampy stroboskopowej montaż takiego modułu to ryzyko problemów z zapłonem i mocą silnika, bo Chart może jechać, ale może nie osiągać maksymalnej mocy lub będzie miał problemy w określonym zakresie obrotów! Czasem wystarczy dostroić obwód wejścia impulsatora i wszystko gra, ale o wiele prościej i pewniej jest zbudować taki moduł samemu wg oryginalnego schematu. Tam macie dobrany obwód wejściowy do impulsatora Charta. Koszty niewielkie i taki moduł będzie pewnym rozwiązaniem.

W moim przypadku np zmiana impulsatora na taki uniwersalny do 2T chiński powoduje takie coś, że silnik chodzi na oryginalnym module, ale iskra w określonym zakresie obrotów albo nie występuje wcale, albo lekko skacze w czasie (opóźnia/przyspiesza losowo), co powoduje dziury w obrotach albo np nie da się ustawić wolnych obrotów na takim poziomie jak w oryginalnej prądnicy. Kwestia dostrojenia wejścia w module Charta, czyli taka sama sytuacja jak wyżej ale w drugą stronę. Bez lampy tego nie stwierdzicie i potem rodzą się kombinacje i pytania co mu dolega, może gaźnik, może tłumik, a przyczyna tkwi w zapłonie, który niby dobrze działa, ale nie w pełnym zakresie obrotów!

Pamiętajcie, że "głupiejące" wyprzedzenie zapłonu ma też wpływ na żywotność silnika, a szczególnie układu korbowodo-tłokowego.
Popieram Bigsofta , kupiłem i nie trzyma obrotów , a na wyższych prędkościach ma mocno odczuwalne spadki mocy.
(01-06-2013 10:21:48)BigSoft napisał(a): [ -> ]Przepraszam za odkop, ale chciałbym zaznaczyć, że Chart ma inny impulsator w porównaniu do współczesnych skuterków i moduły z tych nowych pojazdów mogą pracować niepoprawnie lub jak w przypadku [b]stqc[/q] wcale! Bez lampy stroboskopowej montaż takiego modułu to ryzyko problemów z zapłonem i mocą silnika, bo Chart może jechać, ale może nie osiągać maksymalnej mocy lub będzie miał problemy w określonym zakresie obrotów! Czasem wystarczy dostroić obwód wejścia impulsatora i wszystko gra, ale o wiele prościej i pewniej jest zbudować taki moduł samemu wg oryginalnego schematu. Tam macie dobrany obwód wejściowy do impulsatora Charta. Koszty niewielkie i taki moduł będzie pewnym rozwiązaniem.

W moim przypadku np zmiana impulsatora na taki uniwersalny do 2T chiński powoduje takie coś, że silnik chodzi na oryginalnym module, ale iskra w określonym zakresie obrotów albo nie występuje wcale, albo lekko skacze w czasie (opóźnia/przyspiesza losowo), co powoduje dziury w obrotach albo np nie da się ustawić wolnych obrotów na takim poziomie jak w oryginalnej prądnicy. Kwestia dostrojenia wejścia w module Charta, czyli taka sama sytuacja jak wyżej ale w drugą stronę. Bez lampy tego nie stwierdzicie i potem rodzą się kombinacje i pytania co mu dolega, może gaźnik, może tłumik, a przyczyna tkwi w zapłonie, który niby dobrze działa, ale nie w pełnym zakresie obrotów!

Pamiętajcie, że "głupiejące" wyprzedzenie zapłonu ma też wpływ na żywotność silnika, a szczególnie układu korbowodo-tłokowego.

Zrób poradnik jak takowy impulsator zastosować aby było wszystko idealnie Big Grin

A i w moim przypdku chart strzelał raz w gaźnik raz w tłumik i nie odpalał Big Grin

A regulacja nie pomagała Wink
Zrobię taki poradnik, ale muszę znaleźć chwilę Wink

PS. Regulacja wyprzedzenia nie pomoże, gdyż problem leży w dopasowaniu obwodu sterującego tyrystorem do impedancji impulsatora Wink
Przekierowanie