Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
[Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Autor Wiadomość
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,040
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
Powiem tyle. Wole wydać 25 zł (tak, tyle to kosztuje) i oddać cylinder do profesjonalnego szlifu, niż ryzykować z rozwiertakiem. Przy elementach typu tłok, cylinder, wymiar ma ogromne znaczenie. Dlatego stosuje się honowanie, a nie dlatego żeby nie trzeba było docierać. Po obróbce rozwiertakiem ręcznym, i to w dodatku bez wykończenia elementu osełkami, taki "szlif" mija się z celem. Przy rozszerzalności cieplnej na jaką narażone są tłoki, cylindry i inne elementy, dosłownie setne milimetra mają bardzo duże znaczenie. Co Ci da że zrobisz to sam taniej rozwiertakiem, który z każdym "szlifem" również nieznacznie traci swoje wymiary, i po takiej obróbce w dodatku bez honowania cylinder odbiega od wymaganego wymiaru i już na starcie ma tolerancje tak dużą jak cylinder po przejechaniu kilkuset, jak nie kilku tysięcy kilometrów? Poza tym po każdym szlifie (nowym spasowaniu elementów) musisz uważać na temperaturę i dotrzeć silnik. Tego nie da rady przeskoczyć, bo nawet najlepiej dobrana mieszanka w dwóch takich samych tłokach może mieć inną rozszerzalność cieplną.

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2013 17:17:00 przez Tomasso94.)
25-04-2013 17:13:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka. - Tomasso94 - 25-04-2013 17:13:27




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dobry wieczór
Ostatni post: maxior30
Dzisiaj 03:12:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
Co to za model składaka?
Ostatni post: maxior30
Dzisiaj 02:41:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Remont
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 00:43:34
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 925
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 23:28:14
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 119
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 23:02:32
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 4236
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Wczoraj 20:01:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Wczoraj 15:35:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 229
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 947
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3081
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 298
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23140
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 352
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5525
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 115

Reklama