| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					[Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka.
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		arasszymaras 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,689 
Imię: Arkadiusz 
Skąd: Września 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka. 
			 
			
				 (25-04-2013 01:19:38)Boszu napisał(a):  A że tak zapytam... Po co wam Setne milimetra?? Po założeniu i przejechaniu 400km (czyli dotarciu) te wasze setne milimetra dawno znikną... I przeistoczą się w dziesiąte milimetra...  
I skoro twierdzisz że pomysł na szlif jest debilny... To aktualnie nazywasz jakieś pół Podkarpacia debilami... Pytaj dziadka, może ojca. Jeszcze 20 lat temu, prawie każdy robił szlifa rozwiertakiem...  
 
I nadal, bynajmniej na Podkarpaciu, stosuję się tą metodę... Gdyż robiąc to na tokarce, po pierwsze zostają grubsze okrężne "ślady"(większe ścieranie tłoka podczas docierania), a po drugie, gdy tokarka ma niewielkie luzy, co jest bardzo częste (brat jest tokarzem i pracował na wielu tokarkach) to można urwać nóż na kraterach, lub z jednej strony zepsuć kratery, które później trzeba ręcznie przypiłowywać żeby się do czegokolwiek nadawały...  
 
A co teraz wyczytałem, najlepszą metodą na robienie szlifa jest tokarka + rozwiertak na koniku. Można do setnych milimetra, jak i szlif zostaje wykonany 100% poprawnie, bez dużych rys, jak i uchyłków.  
 
I szkoda Ogara?? Mnie szkoda ogara było by, gdybym oddał cylinder do tokarza.  
I że tak wgl. zapytam... Chodzi z was ktoś do szkoły mechanicznej?? Lub tokarskiej?? Był kiedykolwiek na takowym zakładzie?! Próbował robić taki szlif?? Sądzę iż nie...  
 
I ja szczerze, kiedyś się pokuszę, pojadę do takiego specjalistycznego zakładu, zapytam jak to się ima, taki specjalistyczny szlif i domowy. Bo póki co, znam tylko opinie z innych for, opinie brata i ojca... No i paru znajomych mechaników.  
 
Ale moim zdaniem po to stosuje się docieranie, żeby to wszystko dopasowało się tak jak ma być. 
 
I nie mylcie szlifowanie cylindrów w pojazdach z lat 80-tych. A nowoczesnych samochodów! Gdzie w nowoczesnych samochodach stosuje się Honowanie. A następnie po prostu się wsiada i jedzie... I podobnie jest z markowymi skuterami. A może i nawet z Chinolami... 
Wolałbym kupić nowy cylinder dzisiejszej produkcji niż bawić się w takie coś..
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-04-2013 14:15:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: [Poradnik] Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka. -  arasszymaras - 25-04-2013 14:15:36 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |