Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Moje pytania dotyczące Ogara 200
Autor Wiadomość
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,583
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #361
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Możesz. Ale po co? Dlaczego po prostu nie ujmiesz mu na tyle, żeby nie przyspieszał?

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
11-07-2021 15:58:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 624
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #362
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Aalbo w sumie mogę rzeczywiście ująć gazu prawie zamykając przepistnice ale nie do końca na 2-3 sek zamiast wciskać sprzegło i może lekko hamulec wcisnac ale tak ledwo ledwo na sekunde.

(11-07-2021 15:58:25)Dawdzio napisał(a):  Możesz. Ale po co? Dlaczego po prostu nie ujmiesz mu na tyle, żeby nie przyspieszał?
Dlatego że jak ujmę mu i zacznę dodawać gazu to zaraz znowu bedzie jechać 52 53 54 i tak do 60km/h wyliczyłem że dojdzie przy 1/3 otwartej manetki na prostej. Hmmm a co gdyby wsadzić dyszę 70 i jeździć na mniej otwartej przpustnicy? a najwyżej kiedyś dać z powrotem 68

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 16:20:58 przez Spaceman164.)
11-07-2021 16:14:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,760
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #363
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
jak jeździ, to po co tam dłubać?
11-07-2021 16:37:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 624
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #364
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Eeee ale, że co dłubać? nie wiem po prostu za bardzo co zrobić w tej sytuacji gdzie chcę utrzymać prędkość na prostej 48-52km/h bo przy ledwo odkręconej manetce chce jechać dalej, dlatego jakby zbijałem prędkość wciskając sprzęgło ale Dawdzio zaproponował przymykanie przepustnicy i ja bym do tego przyhamował lekko na sekundkę.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 16:41:08 przez Spaceman164.)
11-07-2021 16:40:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 624
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #365
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
(11-07-2021 15:58:25)Dawdzio napisał(a):  Możesz. Ale po co? Dlaczego po prostu nie ujmiesz mu na tyle, żeby nie przyspieszał?

Byłem teraz się przejechać po prostym terenie i przymykanie gazu prawie nic nie daje, żeby zwolnił na przymkniętej manetce to musiałbym tak chwilę jechać a to dobre raczej nie jest, próbowałem zamykając całkiem przepustnice ale to trzeba zamknąć tak na 2-3 sekundy i to prawie cały czas bo np. jadę jadę na liczniku już 54km/h to wciskam sprzęgło aż zwolni do przykładowo 47km/h i znowu gaz, minie z 3 sekundy i znowu ma 53 54 55km/h i znowu musze sprzęgło przytrzymać z 2-3 sekundy więc zamykanie przepustnicy co chwilę na 2-3 sekundy raczej dobre nie jest, a przymykanie to prawie nic nie daje chyba, że jest lekka górka to tak ale to trzeba z kilka sekund mieć przymkniętą. Jedyne co mi zostaje to wciskanie sprzęgła cały czas aalbo zębatka 14z ale nie wiem bo przy pełnym baku i pod górki będzie tragedia.

https://www.youtube.com/watch?v=oKkNxa9ofcs no tutaj niby gość często hamuje silnikiem i długo np. 3:09

Z tego co wyczytałem to przy zamknięciu przepustnicy w 2t nie zamyka się całkiem dopływ paliwa a jedynie dysza wolnych obrotów podaje paliwo, ale na większych obrotach jest to znikoma ilość, jakoś tak.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 18:23:28 przez Spaceman164.)
11-07-2021 17:47:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,760
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #366
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Po prostu nie hamuj silnikiem

proste
11-07-2021 18:50:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 624
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #367
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Ehh no niby tak, ale znowu Dawdzio pisał, że sprzęgło zajadę wciskając je na 2-3 sekundy prawie cały czas. Ja na prawdę nie wiem jak inni podczas jazdy na prostej drodze trzymają gaz bez wciskania jakiegokolwiek sprzęgła a jadą te 45-50km/h :/ i im Ogar nie przyspiesza nawet na przymkniętej manetce bo mi tak.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 18:55:48 przez Spaceman164.)
11-07-2021 18:54:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,760
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #368
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
naucz się zmieniać bieg na neutralny i jazdy siłą bezwładności
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 19:59:17 przez Norweski Zomowiec.)
11-07-2021 19:58:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 362
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #369
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Ale gdzie tu problem zeby jechac te 60kph? No rozumiem ze w miescie gdzie jest troche tłoczno to trzeba zwolnić troche ale po pustej drodze to im szybciej tym lepiej jak dla mnie. Zawsze mnie denerwuje jak jezdzimy z kolegą ogarkami i on tak pyrka te 45kph a ja musze co chwila dohamowywać za nim xD. Ja robie tez tak ze jak jest lekko z górki (bo jak jest duzy zjazd to jedyna opcja jest wrzucenie luzu), to ujmuje właśnie gazu na tyle ze juz nie rozpedza sie a jedzie sobie rowno 50kph, potem lepiej sie zbiera jak sie zaczyna pod gorke znowu. Zebatke mam 12z teraz
11-07-2021 20:08:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 607
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #370
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Jak dla mnie pompowanie gazem jest bez sensu. Ja nie rozumiem twojego problemu. Czy to przy jeździe komarkami, czy też autem dajesz gazu tyle ile chcesz i trzymasz jeśli nie masz potrzeby zwalniać/przyspieszyć jadąc po prostej drodze. Moto powinno utrzymywać stałe obroty (jak już dojdzie do granicznych przy danej dawce paliwa). I nie wkręcisz mi bajek, że odkrecisz manetkę na 3 biegu powiedzmy do 1/4 i on chce Ci nadal przyspieszać do 70km/h....
Czyli Łopatologocznie: Zmieniasz bieg na 3 i odkrecasz manetkę do 1/2 i trzymasz. Chce jechać więcej niż te 54km/h to niech jedzie jak chce... Chcesz zwolnić delikatnie to zmniejszasz gaz (bez żadnego hamowania) i dalej trzymasz. Silnik sam se wyhamuje do odpowiednich obrotów i nie nazwałbym tego hamowaniem silnikiem, a normalną jazdą....
11-07-2021 21:17:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 624
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #371
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
No spoko, oczywiście że mogę jechać tak, żeby cały czas jechał te 50km/h ale wtedy manetkę musiałbym mieć cały czas przymkniętą tzn. nie zamkniętą ale tak troche tylko otwartą. To jest tak, że na prostej odkręcę manetkę do tych 1/4 i on zatrzymuje się wtedy na 55-57km/h a ja wolałbym utrzymać 50km/h a nie 55 żeby silnik przejechał jak najwięcej. Dlatego jak dochodzi do tych 55 to zbijam do 50 wciskając sprzęgło po prostu. Ale to zbijanie jakby odbywa się co kilka sekund bo silnik chce jechać. I tak przez 40 kilometrów jak jadę prostą np.

(11-07-2021 19:58:18)Norweski Zomowiec napisał(a):  naucz się zmieniać bieg na neutralny i jazdy siłą bezwładności
Dokładnie to też robię ale takie zrzucanie na luz i zaraz trzeci bieg i tak w kółko to zaraz sobie automat wyrobie i tryb 3 biegu.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 21:35:26 przez Spaceman164.)
11-07-2021 21:30:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,760
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #372
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
automat zmian biegów jest po to, aby go używać

niestety


albo zużywasz skrzynie biegów albo szybciej cylinder


a jak nie chcesz zużyć ogarka, to kup sobie jakiegoś skuterka. Tam skrzyni nie ma i będzie wiele dłużej jeździł
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 21:50:12 przez Norweski Zomowiec.)
11-07-2021 21:47:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,583
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #373
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
No to jak na 1/4 jedzie za szybko to zmniejszasz do, nie wiem, 1/8.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
11-07-2021 22:06:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 624
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #374
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
(11-07-2021 21:47:19)Norweski Zomowiec napisał(a):  automat zmian biegów jest po to, aby go używać

niestety


albo zużywasz skrzynie biegów albo szybciej cylinder


a jak nie chcesz zużyć ogarka, to kup sobie jakiegoś skuterka. Tam skrzyni nie ma i będzie wiele dłużej jeździł
Panie w życiu na sracza się nie zamienię, tylko Romet. Noi Simson

(11-07-2021 22:06:34)Dawdzio napisał(a):  No to jak na 1/4 jedzie za szybko to zmniejszasz do, nie wiem, 1/8.

A można tak jechać? na lekko odkręconej manetce tak ledwo ledwo nie zaszkodzi mu? tzn. chodzi tu o smarowanie. No nic raczej nie zrobię, pomyśli się co dalej, może będę woził ze sobą jakiś obciążnik 10kg żeby obroty utrzymać xD Jak bak jest pełny aż pod korek to lepiej jest albo pod wiatr to wtedy super się jedzie bo maneta odkręcona 1/3 lub 2/3 i można jechać 45 lub 50 lub 55 nie tykając sprzęgła. Ale pod górki już nie tak fajnie jest. No akurat jedyny plus jest taki, że pod większość górek na trójce jak sie rozpędzę trochę to wyjadę z prędkoscia 50km/h na całkiem odkręconej manetce

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 22:26:16 przez Spaceman164.)
11-07-2021 22:15:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #375
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Kiedy dowiadujesz się, że Rometem też można jechać inaczej niż na pełnym gazie :F

Tak, można, w MZ250 czy Jawach 350 powoduje to przyspieszone zużycie wału korbowego, ale w mniejszych pojemnościach jak ogarek niekoniecznie. I pamiętaj, że film olejowy nie znika ze ścianki cylindra czy łożysk natychmiastowo jak odpuścisz gaz Wink

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2021 22:26:04 przez seler1500.)
11-07-2021 22:24:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 01:27:20
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 231
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:38:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 35
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:44:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 66
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 21:32:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 311
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:52:44
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1192
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 20:31:29
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 198
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 12:22:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 315
Nierówna praca silnika
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 09:45:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: jurecky
18-05-2024 22:16:31
» Odpowiedzi: 155
» Wyświetleń: 14417
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
18-05-2024 13:49:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 147
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
17-05-2024 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 288
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
17-05-2024 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
16-05-2024 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 813
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
16-05-2024 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22967
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
16-05-2024 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1960

Reklama