Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
OgA_R Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Artur
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Problem z odpaleniem
Mam problem z ogarem 200.Ogar wcześniej nie odpalał i iskry nie było, więc wymieniłem cewkę i od razu odpalił.Po kilku dniach trudno było go odpalić i gdy stał na luzie to było git, ale gdy ruszyłem to przerywał i czytałem na forum, że to może być kondensator, więc wymieniłem oraz wyczyściłem gaźnik i przesunąłem lekko zapłon w lewo, bo strzelał czasem, ale to i tak nie pomogło, bo teraz motor w ogóle nie odpala.
03-05-2015 19:23:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,458
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Problem z odpaleniem
Nie możesz ustawiać zapłonu na oko. W jawie to nie przejdzie. Tu wszystko musi być fest.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
03-05-2015 20:43:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
OgA_R Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Artur
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Problem z odpaleniem
Jutro ustawię dokładnie i mam do ciebie pytanie czy platynki mają iskrzeć i jak bardzo mają się rozwierać, bo jak kopałem to nie iskrzyły, a platynki praktycznie się nie rozwierały.
03-05-2015 22:20:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pawel_2540 Offline
Technik
*


Liczba postów: 861
Imię: Paweł
Skąd: Dubeczno (lub)
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problem z odpaleniem
Na internecie jest mnóstwo poradników z ustawianiem zapłonu w 223. Wystarczy poszukać. I platynki nie mają iskrzeć, przerywacz powinien się otwierać na 0.4 mm, ale to znajdziesz własnie w poradniku.

Jeśli pomogłem postaw "PIWO"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2015 22:35:18 przez pawel_2540.)
03-05-2015 22:32:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
OgA_R Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Artur
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Problem z odpaleniem
U mnie nawet na 0.4 mm się nie rozwierają, więc chyba zapłon, ale nw jakim cudem się przestawił.Jutro dam znać czy pomogło i dzięki za jakże cenne rady Wink
03-05-2015 22:37:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Problem z odpaleniem
(03-05-2015 20:43:03)KeiSangi napisał(a):  Nie możesz ustawiać zapłonu na oko. W jawie to nie przejdzie. Tu wszystko musi być fest.

Ty masz akurat takie pojęcie... Zapłon można ustawić "na oko", ale dla początkującego to będzie metoda prób i błędów. Przestawiaj po trochu i sprawdzaj. Z resztą ja na początek poszukałbym czy ktoś już nie zaznaczył ustawienia zapłonu na podstawie i karterze Wink

A przerywanie na wolnych obrotach mogło wynikać z dużej przerwy na świecy. A przynajmniej jeśli przerywał z odpalonymi światłami.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
03-05-2015 23:10:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Problem z odpaleniem
Z tego co czytałem, to iskrzenie na platynkach w jawie, nie takie masakrycznie duże to dość częsta wada, i ciężko ją wyeliminować, ale można z tym jeździć. Także jeżeli iskrzy ci na platynkach mocno, to wymień kondensator i powinno choć trochę się zmniejszyć.

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
03-05-2015 23:19:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 838
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #8
RE: Problem z odpaleniem
Jeżeli iskrzy na platynkach, to warto przetrzeć papierem ściernym ów platynki na równo, wkręcić i ustawić 0,4mm przerwy jak fabryka przykazała...

No chyba że jeszcze mocniej iskrzy to faktycznie kondensator. Ale z padniętym kondesatorem to nie da się jeździć...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2015 23:32:51 przez jurek_j.)
03-05-2015 23:32:05
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,458
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
Odp: RE: Problem z odpaleniem
(03-05-2015 23:10:56)Quake96 napisał(a):  
(03-05-2015 20:43:03)KeiSangi napisał(a):  Nie możesz ustawiać zapłonu na oko. W jawie to nie przejdzie. Tu wszystko musi być fest.

Ty masz akurat takie pojęcie... Zapłon można ustawić "na oko", ale dla początkującego to będzie metoda prób i błędów. Przestawiaj po trochu i sprawdzaj. Z resztą ja na początek poszukałbym czy ktoś już nie zaznaczył ustawienia zapłonu na podstawie i karterze Wink

A przerywanie na wolnych obrotach mogło wynikać z dużej przerwy na świecy. A przynajmniej jeśli przerywał z odpalonymi światłami.

Jak ja ustawiałem nieprecyzyjnie to przebiegłem maraton zanim odpalił na popych.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
03-05-2015 23:33:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
OgA_R Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Artur
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Problem z odpaleniem
Przed chwilą ustawiłem platynki na 0,3 chyba i lekko iskrzą, ale po przebiegnięciu maratonu tak jak użytkownik KeiSangi jakoś odpalił, ale nie trzymał obrotów, wiec ustawiłem na gaźniku i trochę pojeździłem, ale wiadomo później problem z odpaleniem, bo było trzeba się z nim nabiegać.Mam pytanie jak ustawić zapłon ? Czytałem wiele poradników, ale nie rozumiem tego.Teraz opowiem jak ja to bym ustawił i wy napiszcie mi czy dobrze mówię i jak to należy zrobić poprawie w razie jakbym napisał coś źle.Dołączę kilka zdjęć mojego zapłonu.

http://ifotos.pl/zobacz/DSC0022jp_wwexwaw.jpg

Na początku kopałbym, aby ustawić tłok w górnym martwym punkcie, a później zmierzyć ile jest wysunięty i poprzez odkręcenie tych dwóch śrubek cofnąłbym tłok o 2mm i dokręcił.Co do platynek to odkręciłbym tę śrubę i odmierzył szczelinomierzem 3mm i dokręcił.Jeżeli coś źle napisałem to napiszcie co i dajcie mi jakąś radę, bo na prawdę nie rozumiem tych innych poradników.Pisane są w sposób jak dla mnie skomplikowany,a ja ustawienie zapłonu właśnie tak widzę.Mam jeszcze pytanie co do kopniaka, bo wisi tak jak na zdjęciu poniżej.W czym tkwi problem ?

http://ifotos.pl/zobacz/DSC0023jp_wwexspx.jpg
07-05-2015 21:14:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Problem z odpaleniem
Jeśli kopniak utrzymuje się tak cały czas(nie odbija) ale zazębia i da się kopać to jest to wina sprężyny(a raczej świętej pamięci sprężyny), a nie odbija i mimo kopania nie zazębia to prawdopodobnie wyrobiły się zęby w półksiężycu. Do zlikwidowania obydwóch awarii trzeba rozebrać silnik i rozpołowić go.

Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
07-05-2015 22:07:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
OgA_R Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Artur
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Problem z odpaleniem
Ok, dzięki krzysiu, a do zapłonu to jak ?
08-05-2015 20:26:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Problem z odpaleniem
Jeśli chodzi o ustawienie, to tak: styki przerywacza powinny się rozwierać na 0,4 mm, a zapłon powinien być ustawiony tak, aby styki się zwierały, gdy tłok jest od 1,8mm do 2mm poniżej najwyższego położenia. W teorii do zmierzenia tego jest przyrząd wkręcany do głowicy, ale wystarczy zwykła suwmiarka. Wałem lepiej kręcić nie kopiąc kopką, a kręcąc znajdującą się na wale śrubą(normalnie powinna być tam śruba na śrubokręt płaski, na Twoich zdjęciach jest chyba na klucz 8 albo 10). Po ustawieniu tłoka w takiej pozycji(czyli od 1,8mm do 2mm od najwyższego położenia) należy poluzować śruby podstawy iskrownika, i przekręcać ją tak, aby styki przerywacza się zwarły. Gdy coś takiego jest, należy podstawę przykręcić, wziąć jeszcze suwmiarkę i zobaczyć czy się zwierają platynki w zakresie położenia tłoka od 1,8mm do 2mm od najwyższego jego położenia. Gdy tak jest, należy założyć pokrywę, wkręcić świecę zapłonową i jeździć. A co do innych czynności serwisowych, to polecam poszukać po internecie skanów książki "Motorowery Romet obsługa i naprawa" oraz polskiej instrukcji obsługi motoroweru Jawa 50, ze skorygowaniem, że podane tam parametry wyprzedzenia zapłonu są dla silnika osłabionego na rynek polski.

Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
09-05-2015 09:49:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
OgA_R Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Artur
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Problem z odpaleniem
Ok, dzięki.Wczoraj ustawiłem zapłon i dziś motor odpalałem to od razu załapał i gdy go zgasiłem to nadal było dobrze.Przy około 2 godzinach jazdy zgasł i nie było iskry w ogóle, a wcześniej jak ustawiłem zapłon była bardzo duża iskra.Czego to może być przyczyna ? Zapłon się przestawił czy cewki wina ?
09-05-2015 19:22:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Problem z odpaleniem
Mogły się przestawić styki przerywacza, jak nie dokręciłeś przy ustawianiu rozwarcia, ale i mógł się spalić kondensator albo cewka ma przebicie, jak to nie jest źle ustawione rozwarcie styków to spróbuj podmienić kondensator na dobry, a jak to nic nie da to też cewkę WN, i zobacz czy wtedy będzie jeździł.

Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
09-05-2015 21:57:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moc silnika 023
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 01:00:55
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 509
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Dzisiaj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 4
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 00:49:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 5
Gaźnik k60b
Ostatni post: Arsonn13
Dzisiaj 00:16:38
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 5
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
Wczoraj 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 470
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1193
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
Wczoraj 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 54
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 14:29:52
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 4506
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 12:17:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 122
szablon napisu do Romet P...
Ostatni post: zbyszek61
Wczoraj 10:14:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 589
Problem z paliwem w Romec...
Ostatni post: romek
Wczoraj 09:40:01
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 949
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: Pióro
Wczoraj 09:39:44
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 68
Paliwo owiane legendom
Ostatni post: Mityczny Kacperek
20-05-2024 22:59:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 109
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: elmer
20-05-2024 21:58:19
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 436
Siema
Ostatni post: Nikodem_ek510
20-05-2024 14:23:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 457

Reklama