Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Ankieta: Który motorower będzie nabardziej bezproblemowy w eksploatacji?
50T-1 (019)
Ogar 200
Ogar 205
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Autor Wiadomość
grissley Online
Nowy
*


Liczba postów: 97
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #166
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Musze odkurzyć książkę "Sam naprawiam" i kanału z jakimiś filmikami poszukać Wink

Przy okazji - czy to jest to "krótkie" kolanko, czy seria/długie?
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/kolan...aign-id=20
25-07-2025 21:17:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,694
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #167
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Te na pewno jest krótkie

https://allegro.pl/oferta/jawa-50-jawka-...2652639353

Tylko że u siebie musiałem to wszystko trochę naciągnąć żeby pasowało
25-07-2025 21:21:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
grissley Online
Nowy
*


Liczba postów: 97
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #168
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(25-07-2025 21:13:10)łogór 200 napisał(a):  Eee tam Pany za 7 tys to sie kupuje motocykl wieśke jakas
Wiejski sprzęt kaskaderski w analogicznym stanie to już pięciocyfrowo teraz. Teoretycznie trafia się coś w okolicach ósemki, ale w tych jest zawsze "coś". Tańsze to już zawsze do większej roboty.
25-07-2025 21:31:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 684
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #169
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
No jak kupujesz od handlarza ktory na tym zarabia i z tego zyje to sie zgadza


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
25-07-2025 21:35:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,694
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #170
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
A jeszcze co do linki gazu

Mało kto wie ale na tym kolanku przy manetce są takie dwa wypusty one są do tego że wsadzasz to w korpus prostopadle do kierownicy i teoretycznie po obróceniu równolegle do kierownicy powinno się trzymać ale rzadko kiedy się trzyma

Jeśli linkę masz za długa w stosunku do pancerza możesz dodać np. regulator od linki rowerowej
26-07-2025 00:22:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grz3513k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 175
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #171
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(26-07-2025 00:22:04)romek napisał(a):  A jeszcze co do linki gazu

Mało kto wie ale na tym kolanku przy manetce są takie dwa wypusty one są do tego że wsadzasz to w korpus prostopadle do kierownicy i teoretycznie po obróceniu równolegle do kierownicy powinno się trzymać ale rzadko kiedy się trzyma

Ja zawsze piłuję ten wyżej aby linka swobodnie się układała a nie wywalona centralnie do przodu

(25-07-2025 21:17:23)grissley napisał(a):  Przy okazji - czy to jest to "krótkie" kolanko, czy seria/długie?
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/kolan...aign-id=20

Kup sobie kolanko duells będzie długie, ale to nie problem i sobie dotniesz ile trzeba
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2025 00:43:23 przez grz3513k.)
26-07-2025 00:42:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Online
Nowy
*


Liczba postów: 97
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #172
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(26-07-2025 00:42:10)grz3513k napisał(a):  Ja zawsze piłuję ten wyżej aby linka swobodnie się układała a nie wywalona centralnie do przodu

Jakieś foto może...?


(26-07-2025 00:42:10)grz3513k napisał(a):  Kup sobie kolanko duells będzie długie, ale to nie problem i sobie dotniesz ile trzeba
A czemu nie brać od razu takiego o prawidłowej długości?
26-07-2025 00:55:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Online
Nowy
*


Liczba postów: 97
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #173
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Ależ tam wszystko rzęzi w środku Wink

https://streamable.com/hmfne4
https://streamable.com/hf3ldy

Przy okazji - w baku siedzi Castrol Power 1 Racing 2T
Czyli pełen syntetyk i to chyba niezły, proporcje 1:30, silnik na dotarciu. Dość mocno to dymi jak na syntetyk, wg mnie.
Są jakieś oleje "bezdymne", albo "mniej dymne"? Przy moich planowanych przebiegach cena nie gra roli Wink
No i tłumik jest mokrawy - czyli po dotarciu chyba warto by zmniejszyć proporcje mieszanki. Tylko nie wiem czy aby na pewno, skoro producent zaleca 1:30, a w czasach produkcji tego silnika chyba niespecjalnie ktokolwiek zakładał, że właściciel mógłby tam syntetyka zalać. Ciekaw jestem, czy może Czesi zrobili jakieś testy, jaki jest optymalny skład mieszanki dla tego silnika przy wykorzystaniu współczesnego syntetyka...
27-07-2025 15:06:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,694
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #174
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Kultura pracy jest normalna, proporcje mieszanki.mozna ewentualnie zmniejszyc tylko przy zastosowaniu wału z łożyskiem igiełkowym zamiast tulejki, nadmierne dymienie może być spowodowane też zła regulacja gaźnika (za bogato), być może dlatego jest słaby. Ja używam Motul 510 w proporcji 1:30 i nie kopci.
27-07-2025 15:32:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
grissley Online
Nowy
*


Liczba postów: 97
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #175
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Skoro u mnie wał jest oryginalny, to pewnie mam tylko panewkę?
Regulacja gaźnika - z tego muszę się dopiero podszkolić...
27-07-2025 15:57:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,694
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #176
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Ogólnie jak piszesz że na zębatce 11 na drugim biegu jest słaby to zbyt normalne nie jest więc póki jesteś na miejscu ja bym go dał do tego twojego majstra
27-07-2025 16:03:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 223
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #177
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Trochę dymu zawsze będzie przy spalaniu oleju, całkiem "bezemisyjnego" dwusuwa nie zrobisz. Nawet współczesne silniki w pilarkach czy kosach będą delikatnie dymić.
Najpierw spróbuj wyregulować gaźnik, jak nadal będzie kopcić to możliwe że simmering przepuszcza olej ze skrzyni.
27-07-2025 16:12:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Online
Nowy
*


Liczba postów: 97
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #178
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(27-07-2025 16:03:15)romek napisał(a):  Ogólnie jak piszesz że na zębatce 11 na drugim biegu jest słaby to zbyt normalne nie jest więc póki jesteś na miejscu ja bym go dał do tego twojego majstra
Doprecyzuję - jest słaby na niskich obrotach. Może trzeba później zmieniać, chociaż na wyjściu z zakrętu redukowanie na jedynkę to trochę słabe.
Z moim majstrem to już logistycznie nie przejdzie - po pierwsze Ogar jest teraz w Warszawie, bo stąd ma mieć transport zagranicę. Do majstra mam chyba ze 200km. Po drugie ten majster to raczej od razu na robotę, a po trzecie on ma terminy na październik.
Więc o ile ktoś nie zna jakiegoś dobrego majstra w Warszawie lub okolicy, to raczej sam muszę ogarniać. No albo zdecydować, że oddaję Ogara na grubszą rzeźbę i wtedy odstawiam do Mrągowa i żegnam się z nim jakoś do listopada.
Na razie pokombinuję jeszcze z regulacją gaźnika, na razie nie mam pojęcia jak to się robi. I wymienię kolanko na krótkie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2025 22:07:39 przez grissley.)
27-07-2025 22:07:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,778
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #179
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Ło matko, tyle tych podpunktów i wszystkiego, że nie chce mi się po kolei odnosić, ale napiszę co nieco:

Po pierwsze, kupiłeś Ogara w jednym z najgorszych możliwych lakierów. Już nie chodzi o kolor, bo to kwestia gustu, ale o to, że jakość powłoki w tych "metalikach" jest tragiczna, stąd ta wszędobylska rdza i odpadający lakier. Musisz albo to dobrze zabezpieczyć, polakierować całość, albo po prostu nauczyć się z tym żyć i pilnować aby nie było gorzej Smile

Po drugie, jak czytam że na zębatce 11z to nie idzie to albo ten silnik to jakaś okrutna padaczka, albo coś tu jest nie tak. Na 11z powinno to rwać do przodu i generalnie polecałbym od razu nie 12z a 13z.

Facet mówi, że silnik na dotarciu a leje mieszankę jak przy normalnej eksploatacji? Jeśli ten silnik faktycznie się jeszcze dociera to ZA MAŁO OLEJU. Nie ważne czy to "kastrol" czy inny "miksol", proporcji trzeba się trzymać, z ewentualnie lekkimi odchyleniami.

No, ale skoro to przy normalnej mieszance kopci bardziej niż powinno i do tego nie ma za wiele mocy... To coś czuję, że czeka cię rozbiórka sprzęgła i wydłubywanie simmeringu z wału. Klasycznie, ktoś albo zjebał robotę, albo dał gówniany simmering, który już się poddał.

O gaźniku i lince się nie wypowiem, bo to już kombinacja.

A co do kolanka, kupuj od razu krótkie jako te do Jawy 50. Te długie, przynajmniej kiedyś były źle wyprofilowane i nawet po skróceniu średnio pasowały.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
27-07-2025 22:20:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
cebula642 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Michał
Skąd: Luborzyca
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #180
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(25-07-2025 21:17:23)grissley napisał(a):  Musze odkurzyć książkę "Sam naprawiam" i kanału z jakimiś filmikami poszukać Wink

Przy okazji - czy to jest to "krótkie" kolanko, czy seria/długie?
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/kolan...aign-id=20

Nie rozumiem tego fenomenu sklepu JackMotors - nie podają żadnych wymiarów w opisie, a i ceny mają nie najlepsze. Polecam kupować betcher.pl lub 4motor, chociaż u tych drugich też ciężko o wymiary. Można też szukać u sprzedawców na allegro. Jeśli jakaś część jest ciężko dostępna albo droga, np. przedni widelec warto szukać w ogłoszeniach "Romet na części" itp. Kolanko w Ogarze ma 55cm, trzeba je skrócić o około 15cm - tak aby kolanko mało wchodziło do tłumika, ale dobrze się go trzymało.
27-07-2025 22:23:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:34:32
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 183
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:54:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 23
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 23:02:55
» Odpowiedzi: 207
» Wyświetleń: 13281
Romet 019 regeneracja wał...
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 22:23:57
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 34
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:47
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 280
Witam wszystkich!!!
Ostatni post: Majster Traktor
Wczoraj 20:45:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 249
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:39:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 372
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:34:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 158
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:28:42
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 139
silnik 223, Dlaczego na j...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:20:55
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 157
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 20:12:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 132
Chlapacze
Ostatni post: Korczas
Wczoraj 19:12:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 19:09:16
» Odpowiedzi: 198
» Wyświetleń: 56888
przepalona lampa z przodu...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 11:40:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 130
zderzak startera
Ostatni post: składakowcy
01-08-2025 01:08:04
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 263

Reklama