Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet komar nie ma mocy
Autor Wiadomość
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Romet komar nie ma mocy
Cześć, mam komarka z 1968r i wydaje mi się że zrobiłem już wszystko, a motorower dalej nie jedzie tak jak powinien. Tzn rozpędzi się tad do 40kmh, a po odkreceniu wydechu osiągnąłem 44khm. Próbowałem już zmieniać kupiłem nowy gaznik gm12f, (nic nie dalo) potem zmieniłem jeszcze na inny (też gm12f ale oryginalny) również bez efektów. Wymieniłem wal, wszystkie łożyska w silniku, tlok i cylinder mam nowy (almot 60). Z tego co wiem komar powinien jechać tak z 55kmh i nie mam już pomysłu co mogę zrobić. Pomóżcie
10-06-2025 12:44:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 667
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Romet komar nie ma mocy
55km/h komarem? Gdzie to wyczytałeś? Powiedziałbym że standardem jest 45km/h, przy 50 to już jest super wynik.

Możesz pobawić się zapłonem / przerwą na świecy, być może wtedy uda się osiągnąć wyższe obroty. Jeśli komar ma siłę możesz też spróbować zastosować inne przełożenie (zmiana zębatki przód / tył).
10-06-2025 14:20:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Romet komar nie ma mocy
No właśnie chciałem pokombinować z przełożeniami, ale problem jest taki że jak jadę na 2 i wcisnę sprzęgło to obroty jeszcze wzrastają. Czyli bym powiedzial ze on nie umie "uciągnąć". (Mam dwu biegowy silnik)
10-06-2025 14:26:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 539
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Romet komar nie ma mocy
a nie wypadałoby go troche dotrzeć po tych wymianach? Mój Ogar 200 to dopiero zaczął iść jak go mocno dogrzałem aż silnik zadzwonił i zgasł, potem po ostudzeniu to szedł 60kph

i faktycznie 55kph to pojedzie ale jafka, a nie Dezamet
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2025 16:28:23 przez Bob_Harley.)
10-06-2025 16:27:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 667
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Romet komar nie ma mocy
Skoro bez tłumuka lepiej działał to także przyjrzałbym się temu problemowi czyli sprawdził drożność kolanka i samego tłumika.
10-06-2025 17:11:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,570
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Romet komar nie ma mocy
(10-06-2025 14:26:45)2stroke4life napisał(a):  No właśnie chciałem pokombinować z przełożeniami, ale problem jest taki że jak jadę na 2 i wcisnę sprzęgło to obroty jeszcze wzrastają. Czyli bym powiedzial ze on nie umie "uciągnąć". (Mam dwu biegowy silnik)


Nie uważam żeby to była wada, to raczej normalne

Komary ale MR-232 czyli z gaźnikiem G12 na obejmę były trochę szybsze, jak masz nowszy typ to raczej normalna prędkość, ale bez tłumika powinien być słabszy więc zadbaj o jego drożność

Ale ten temat będzie woda na młyn dla kogoś Smile
10-06-2025 18:08:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 135
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Romet komar nie ma mocy
Czesc, ostatni raz o tym pisze - dla 'odnowienia zaginionej wiedzy oktanowej', bo dzisiaj nawet 'inzynierowie' o tym nie wiedza [ dopiero na szczeblu 'dr - doc. na Politechnice'- jest to wiedza nadal aktualna ], a 45 - 35 lat temu byla to wiedza ogolnie znana / 17 letni uczniowie 'ZSZ Samochodowki' o tym wiedzieli, jesli pasjonowali sie motoryzacja oczywiscie...
'Rys - Zak' i podobne z tego okresu zbudowano na benzyny 'BA 70 - 75 Oktan' i tylko na takich paliwach mialy moce 1,8 - 2 KM i egzemplarze seryjne osiagaly predkosc 55 - 60 km/h.
'Komar' byl pozniej zbudowany, po zmianie przepisow dotyczacych motorowerow - wiec zostal 'zdlawiony do 1,4 - 1,5 KM' / opoznionym zaplonem do '3 mm przed GMP', a wczesniej Rys i Zak - mialy wyprzedzenie zaplonu 4,5 mm przed GMP i to na benzynie 'BA 70 - 75 Oktan' wlasnie, dlatego mialy te moce 1,8 - 2 KM...
Ponizej - tabela ze stopniami sprezania silnikow po lewej i LO odpowiadajacych im benzyn / po prawej stronie.
'Rys, Zak i Komar' - zawieraja sie w drugiej od gory linijce tabelki i tyle, a jak 'ktos' tego 'nie rozumie' - to pozniej ma wlasnie takie problemy jak wyzej...
Pozdrawiam.    
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2025 19:53:17 przez Dinozaur.)
10-06-2025 19:43:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,570
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Romet komar nie ma mocy
Edit: Post do usuniecia, pomyliłem sie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2025 23:29:29 przez romek.)
10-06-2025 23:26:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Romet komar nie ma mocy
(10-06-2025 19:43:45)Dinozaur napisał(a):  Czesc, ostatni raz o tym pisze - dla 'odnowienia zaginionej wiedzy oktanowej', bo dzisiaj nawet 'inzynierowie' o tym nie wiedza [ dopiero na szczeblu 'dr - doc. na Politechnice'- jest to wiedza nadal aktualna ], a 45 - 35 lat temu byla to wiedza ogolnie znana / 17 letni uczniowie 'ZSZ Samochodowki' o tym wiedzieli, jesli pasjonowali sie motoryzacja oczywiscie...
'Rys - Zak' i podobne z tego okresu zbudowano na benzyny 'BA 70 - 75 Oktan' i tylko na takich paliwach mialy moce 1,8 - 2 KM i egzemplarze seryjne osiagaly predkosc 55 - 60 km/h.
'Komar' byl pozniej zbudowany, po zmianie przepisow dotyczacych motorowerow - wiec zostal 'zdlawiony do 1,4 - 1,5 KM' / opoznionym zaplonem do '3 mm przed GMP', a wczesniej Rys i Zak - mialy wyprzedzenie zaplonu 4,5 mm przed GMP i to na benzynie 'BA 70 - 75 Oktan' wlasnie, dlatego mialy te moce 1,8 - 2 KM...
Ponizej - tabela ze stopniami sprezania silnikow po lewej i LO odpowiadajacych im benzyn / po prawej stronie.
'Rys, Zak i Komar' - zawieraja sie w drugiej od gory linijce tabelki i tyle, a jak 'ktos' tego 'nie rozumie' - to pozniej ma wlasnie takie problemy jak wyzej...
Pozdrawiam.

Czyli dobrze Pana zrozumiałem, że na dzisiejszej 95 albo 98 zaplon powinien być wyprzedzony o więcej niż 3mm? I jeżeli tak to mniej więcej o ile? Nie będzie wtedy trudności z odpaleniem?
11-06-2025 15:59:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,570
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Romet komar nie ma mocy
Teoretycznie tak, praktyka pokazuje że i na 3mm jest zazwyczaj dobrze.
11-06-2025 17:35:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,859
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet komar nie ma mocy
(10-06-2025 12:44:34)2stroke4life napisał(a):  Cześć, mam komarka z 1968r i wydaje mi się że zrobiłem już wszystko, a motorower dalej nie jedzie tak jak powinien. Tzn rozpędzi się tad do 40kmh, a po odkreceniu wydechu osiągnąłem 44khm. Próbowałem już zmieniać kupiłem nowy gaznik gm12f, (nic nie dalo) potem zmieniłem jeszcze na inny (też gm12f ale oryginalny) również bez efektów. Wymieniłem wal, wszystkie łożyska w silniku, tlok i cylinder mam nowy (almot 60). Z tego co wiem komar powinien jechać tak z 55kmh i nie mam już pomysłu co mogę zrobić. Pomóżcie

cylinder z almotu jest zdławiony i komar będzie słaby, jeśli porównując z oryginalnym z dezametu 023 . Musisz pomodzić w kanałach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2025 18:25:06 przez Norweski Zomowiec.)
11-06-2025 18:24:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,570
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Romet komar nie ma mocy
Też prawda. Przyłóż uszczelkę pod cylinder na kartery a potem na cylinder to zobaczysz o co chodzi. Trzeba rozfrezowac dlatego na dzień dzisiejszy najlepiej robić szlif oryginalnego, nawet jeśli nie masz na miejscu takiego zakładu to wysyłkowo wyjdzie odrobinę taniej niż Almot.
11-06-2025 19:07:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 135
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Romet komar nie ma mocy
Czesc, ja np. nigdy w zasadzie nie 'bawie sie zaplonem' ustawiajac 'wg fabryki', bo to w dzisiejszych czasach dla mnie zwykla strata czasu i energii, bo sa zupelnie inne benzyny...
Odkad pamietam - to ustawialem poczatek przerwy na platynkach tak, ze zagladalem do cylindra bez swiecy i patrzylem - jak wysoko dochodzi denko tloka w cylindrze ?
Pozniej cofalem tlok o '3,5 - 4 mm na oko' i regulowalem poczatek przerwy na przerywaczu - odpalalem silnik i jesli nie 'wierzgal - nie kichal w gaznik' przy zapalaniu - to zwiekszalem wyprzedzenie zaplonu o kolejne 0,5 - 1mm / odpalalem znowu i jesli 'nie wierzgal kopniakiem' lub pedalami / znowu zwiekszalem wyprzedzenie o 0,5 - 1mm i tak do skutku - czyli do najwiekszych rozwijanych obrotow silnika / najwyzszej predkosci i najmniejszego spalania jednoczesnie, przy zachowaniu rownych wolnych obrotow, itp.
Bo jak zbyt mocno wyprzedzilem zaplon i silnik zaczynal 'kichac w gaznik' przy zapalaniu lub 'wierzgac kopniakiem' - to cofalem obrotem plytki przerywacza o 0,5 - 1 mm i zawsze bylo dobrze pozniej / dawalo sie lekko odpalac, czesto nawet bez 'ssania', tylko z lekkim przelaniem gaznika - silnik idealnie reagowal na dodanie gazu, wkrecal sie bardzo wysoko i mial wolne obroty, itp. - no tylko zajmowalo to czasem 2 kolejne dni 'prob i testow'...
Wczoraj znalazlem np. cala 'miednice emaliowana' roznych nowych czesci 'garazowych - komorkowych' : kondensatory z epoki, nowy kranik Komar - WSK, przerywacze roznej 'masci', cylinderki rozpieraczy hamulcowych, krzyzaki przegubow z lozyskami igielkowymi / wszystko w smarze i resztkach opakowania, np. lozyska stozkowe do kol / chyba 'Maluch 126p', itp. graty / po sprzataniu garazu - komorki...
No i mosiezny 'trzpien - glebokosciomierz z podzialkami', ale juz 'uzywka' - wyglada na lata 60 - 70 te, do regulacji wyprzedzenia zaplonu - bedzie do 'kolekcji / na polke'...
A porownujac osiagi - to kilkanascie lat temu zamontowalem np. silnik 'REX 40cc' z 1952r. do roweru i tak wyregulowalem w nim zaplon 'na oko', ze ciezki rower [ ok. 22 kg wagi ], na oponach 28 x 2 / rozwijal 65 km/h [ przy bezwietrznej pogodzie oczywiscie ] i spalal tylko 0,7 - 0,8 L / 100 km...
Przy 'mocy az 0,7 KM' i napedzie paskiem klinowym na przednie kolo...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 03:02:18 przez Dinozaur.)
Wczoraj 02:47:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
2stroke4life Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Czarek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #14
RE: Romet komar nie ma mocy
Dziekuje Panu bardzo, od razu widać ze Pan się zna na rzeczy. Ustawiłem teraz zaplon na około 5mm przed gmp i faktycznie odpala elegancko i idzie jak burza. Przyspiesza fajnie i prędkość maksymalna też lepsza, bo jechałem po płaskim 45kmh,a z górki to nawet 48kmh.

Ale problem jest jeszcze taki - nie umiem wyregulowac gaznika. Otóż nie ważne co bym zrobił to nie zalewa silnika. (Iglice mam wyciągnięta najwyżej jak się da, a śrubę od mieszanki wkręcana pol obrotu od maksymalnego wkrecenia) gdy wkręcę ją maksymalnie to motocykl gaśnic na niskich obrotach, ale przy dodawaniu gazu dalej wkręca się fajnie. Zależy mi żeby dobrze wyregulowac gaznik żeby nie dostawał zbyt ubogiej mieszanki i żeby się czasem nie zatarł. Pomyślałem ze może jest za mało paliwa w komorze pływakowej, i dałem dwie uszczelki nad komore ' bez efektów. Może trzeba będzie wymienic dysze na większą? Macie może jeszcze jakieś pomysły?
Dzisiaj 00:48:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 135
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Romet komar nie ma mocy
Czesc, wyprzedzenie zaplonu nalezy ustawiac tylko doswiadczalnie dzisiaj / np. co 0,1 mm - na najwieksza moc silnika tak, jak 'stroja' silniki Mechanicy zuzlowi, itp.
Nie ma sensu dzisiaj kierowac sie podawanymi nastawami z dawnych instrukcji - bo tylko 'Jawki' i 'Simsonki' byly przystosowane juz w przeszlosci / do spalania benzyn wysokooktanowych ponad 90 Oktan - bo mialy bardzo wysokie stopnie sprezania silniczkow, od 9,2 - do 10 : 1...[ a spalanie ladunku w komorze spalania - jest bardzo mocno przyspieszane wysokim cisnieniem, przy duzym stopniu sprezania silnika ].
Dlatego kazdy zabytkowy silnik - powinno sie 'nastroic na maksymalna moc', bo nie ma dzisiaj paliw 'BA 60 - 70 / 75 Oktan', na ktore byly dawniej zbudowane i na ktorych najwydajniej jezdzily [ przykladowe 'Rysie - Zaki' o mocach 1,8 - 2 KM i szybkosci 55 / 60 km / h ].
Najlepiej jakby sie udalo calkowicie zniwelowac 'ogien spalania', wydostajacy sie z okna wydechowego [ dobrze widoczny wieczorem bez kolanka wydechowego ], zeby z wydechu wylatywaly wylacznie spaliny - bo tylko wowczas silnik bedzie osiagal swoja maksymalna moc, bedzie malo spalal benzyny i nie przegrzeje sie.
Gaznik - tez trzeba regulowac do tego silnika / 'dostroic' jego nastawy srubkami, zeby silnik nie mial zbyt niskich 'wolnych obrotow', bo wlasnie bedzie gasl...
Wal korbowy jest bardzo lekki, ma mala bezwladnosc - to silnik jest bardzo wrazliwy na wszelkie niedomagania gaznika i na wlasciwa regulacje wyprzedzenia zaplonu.
Srubke 'wolnych obrotow' - przewaznie wykreca sie o 1,5 / 1,75 obrotow w roznych motorowerach czy motocyklach [od pozycji calkowicie 'zakreconej do oporu'], zeby silnik prawidlowo trzymal te 'wolne' i nie gasl po puszczeniu manetki gazu, itp.
Wszystko trzeba regulowac na wlasciwie rozgrzanym silniku, zeby mozna bylo od razu jechac nim z pelnymi osiagami i 'przetestowac' te regulacje na biezaco, czy sie 'wkreca maksymalnie / czy sie dusi pod obciazeniem', itp., itd.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 12:15:21 przez Dinozaur.)
Dzisiaj 12:10:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: Miczix , wazniak96 , 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 12:10:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 466
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 75
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:09:19
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 4770
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 163
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 145
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 836999
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28164
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 284
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 845
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1712
Nowy romecik - 50 T-1
Ostatni post: usertm
09-06-2025 23:37:22
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 318
mój Romecik sie dusi
Ostatni post: Dinozaur
09-06-2025 23:20:05
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 383
Witam i zarazem pytanko ?
Ostatni post: romek
09-06-2025 20:09:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 182
Kupię czesci Romet t 50
Ostatni post: zmd-52
08-06-2025 21:41:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 463
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
08-06-2025 10:51:49
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 5845

Reklama