Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik

Liczba postów: 1,853
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(07-05-2025 20:47:49)ifuomosquito napisał(a): (07-05-2025 20:00:52)Norweski Zomowiec napisał(a): (07-05-2025 19:26:15)ifuomosquito napisał(a): Tlok dochodzi do samej góry cylindra bez ułamka milimetra jak widać na zdjęciu,
To nic mi nie mówi i innym także zapewne 
1: Skręcasz wszystko razem
2: Odkręcasz świece
3: Wsadzasz druta do lutowania o grubości 3mm pod samą krawędź/płaszczyznę cylindra
4: Robisz suw pracy
5: Drut sie zgniata
6: Wyciągasz i sprawdzasz suwmiarką ile mm jest gruby drucik
(07-05-2025 19:26:15)ifuomosquito napisał(a): Ten tłok w zestawie wlasnie chyba mial takie zadanie z tymi wysokimi obrotami bo na hamowni te 7.5 konia dopiero przy 8k obrotach, do 6k ma 4.5 max.
Podstawowy komar w życiu więcej, niż 4500 obrotów na 2 biegu nie osiągnie - jeśli mówimy w trasie. Po "podstawowych modach" Osiąga 6000 obrotów, ale wtedy niebezpiecznie sie robi, bo wibracje mocno odczuwalne są na ramie i kierownicy, a gdy automat zmiany biegów ma jakieś luzy i "wypadnie bieg" czy wbije się 1, to awaria skrzyni biegów...
Freznałem ten próg, i wyszło mi dokładnie 1mm tego squisha plus minus 0.1mm marginesu (czyli w sumie grubość podkładki skoro tłok dochodzi do samego końca cylindra prawie)
W piątek przyjedzie tłok almota ten co podesłałem wcześniej, jeżeli ma chociaż podobne miary co ten chinol, to z 54mm będzie miał 59mm więc kompresja wzrośnie potężnie.
Optymalnie jest 0,7mm, jednakże trzeba zauważyć, że masz ten nowy tłok
ogólnie bym darował sobie z płaskim deklem, jeśli chodzi o podrasowanie, bo trzeba przerabiać głowicę, aby podobna była, jak w wsk 125. Trzeba jeszcze dodać, że żadne uszczelki pod CYLINDREM nie są zalecanie przy rasowaniu silnika, a uszczlenia się masą tzw. DIRKO
|
|
07-05-2025 21:22:35 |
|
|
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 100
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Czesc, Komar ma stopien sprezania 6,5 : 1 bodajze - to 4800 / 5000 obr. osiagal tylko w epoce, na benzynie 75 - 78 Oktan, ktora najszybciej sie spalala przy tak niskim sprezaniu / na ogol do pozycji tloka w cylindrze 10 - 12 stopni po GMP...
Po zwiekszeniu stopnia sprezania do 8,5 - 9 : 1 i zastosowaniu do niego odpowiedniej wtedy benzyny 82- 86 / 90 Oktan - moze osiagac do ok. 6500 obr./min., a po kolejnym 'rasowaniu - sprezaniu' do 10 - 10,5 - 11 : 1 i z gaznikiem o 'gardzieli 15 - 16 mm' / obroty moga wzrosnac nawet do 7500 - 8000 / min., tylko trzeba by wtedy bylo wszystko w nim wypolerowac, np. skrzynie korbowa i wywazyc na nowo : wal, tlok, magneto, itp., itd...
Pozdrawiam.
|
|
09-05-2025 00:28:11 |
|
|
ifuomosquito
Nowy

Liczba postów: 15
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Dobra, udało sie, 9 atmosfer! Udało sie z tym tłokiem, ledwo ledwo, ale działa. Dziękuję wszystkim za wszelką pomoc, a poniżej odpowiedź jackmotors na pytanie o kompresję.
Witam. W przypadku cylindrów wielokanałowych charakterystyczną cechą jest to, że generują niższe ciśnienie niż cylindry fabryczne. Wynika to z ich konstrukcji. Natomiast w pańskim przypadku myślę, że można polepszyć ten parametr za sprawą dwóch czynników. Pierwszym z nich jest zastosowanie cieńszej uszczelki pod głowicą lub też całkowite jej wyeliminowanie (takie rozwiązanie stosuje się np. w motorowerach Simson). Drugą rzeczą jest zmiana głowicy na taką, która ma przystosowaną komorę spalania pod tłok z płaskim denkiem. Niestety fabryczna głowica do Rometa jest mocno archaiczna i nawet jej planowanie często nie przynosi pożądanego rezultatu. W ofercie posiadamy kompleksowo przebudowaną głowicę, gdzie komora spalania zrobiona jest na nowo i dzięki temu, w zestawie można ustawić optymalny parametr squish. Pozdrawiam.
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowi...a+romet+2b
|
|
09-05-2025 18:15:04 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|