Witam od około roku 2014-15 jestem w posiadaniu Rometa Ogara 205 z silnikiem dwubiegowym 023 w kolorze srebrno-niebieski metalik . Mam ten motorower po ojcu który niestety zmarł. Stał on wtedy kilka lat w blaszanym garażu nie odpalany . Pewnego razu przyjechał do mnie mój kolega i tak go wytargaliśmy :
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4832_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3328_n.jpg
Tu nawet widać oryginalny licznik
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...6256_n.jpg
Po uruchomieniu trzeba było coś zrobić z obrzydliwym czerwonym bakiem
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7002_n.jpg
Tu widać jaki był stan silnika od zewnątrz
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3397_n.jpg
W końcu Ogarek pojechał na pierwszą renowację
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0336_n.jpg
Niestety jakiś czas później został rozebrany
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7392_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5648_n.jpg
Na szczęście po jakimś czasie znowu cieszył oko
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...8864_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9008_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...2608_n.jpg
Tu efekt końcowy
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7232_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...2512_n.jpg
Niestety to wciąż nie było to . Remont był przeprowadzony za pomocą srebrzanki która zrobiła spustoszenie na chromowanych elementach . Na tamtą chwilę jeździłem
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...1216_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0784_n.jpg
Po pewnym czasie został znowu rozebrany tym razem na nieco dłużej
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0000_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9856_n.jpg
Wtedy też postanowiłem go odremontować na 100% . Pogadałem z kolegami z klubu Motocyklowego Nornica Pruszków i zaczeliśmy renowację
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4256_n.jpg
Tu już u mechanika
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4128_n.jpg
Został na szybko poskładany i uruchomiony
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...2096_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3152_n.jpg
Zaczynamy rozbiórkę
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5520_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9840_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0928_n.jpg
Zabieramy się za silnik
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...1392_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...1200_n.jpg
Zostały kupione nowe uszczelniacze , łożyska , cała góra silnika czyli głowica , tłok pierścienie , cylinder od Almotu 50cm , gaźnik zaginął gdzieś w akcji więc pożyczono mi inny . Wał był wcześniej zmieniany na niestety chiński ale o dziwo działa fajnie .
Nadszedł czas na karoseryjne sprawy . Niestety oryginalna rama była trwale uszkodzona przez co trzeba było kupić nową za 50 zł . Po pospawaniu blokady stopki centralnej i przyspawaniu mocowania tłumika rama poszła do piaskowania .
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3184_n.jpg
Po pomalowaniu na oryginalny kolor czyli 495B z palety Fiata wyglądała świetnie
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9440_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7600_n.jpg
Błotniki i bak także zostały pomalowane ale na kolor 92U z palety Daewoo
Pora składać
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9376_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4224_n.jpg
Dodałem że zostały kupione nowe koła ? Otóż udało mi się kupić oryginalne koła niestety ktoś przy mocowaniu zębatki wywiercił dziurę przez co trzeba było rozplatać koła . Na szczęście szybko to poszło i Ogar po pół roku stanął na kołach .
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0208_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...8080_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...8304_n.jpg
Ciąg dalszy składania . Powoli coś powstaje z kupki części
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7216_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3936_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5152_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5616_n.jpg
I tak nastał efekt końcowy
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5280_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4336_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5632_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...8960_n.jpg
Pierwsze tankowanie po pierwszym w życiu porządnym remoncie
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4160_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...2448_n.jpg
Tutaj z moją Jawą którą dostałem za darmo . Piękny kontrast
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4000_n.jpg
Podsumowując :
Remont kosztował mnie 2.300 zł
Do zrobienia jest jeszcze instalacja elektryczna ( ze względu na wygląd tej ) , uszczelniacz na wale od strony zapłonu ( tak nowy uszczelniacz puścił , nigdy nie kupujcie noname ) oraz naprawa iskrownika bo stracił iskrę .
Poza tym muszę jeszcze kupić : Świecę Iskra F80 z epoki ( ponieważ nowe mają inną czcionkę ) , oryginalną instrukcję obsługi , pompkę , zielony kabel zapłonowy , licznik ze znakiem pierwszej jakości , starą butelkę z epoki po mixolu ( naleje tam współczesnego oleju półsyntetycznego ) i parę innych rzeczy .
Zdjęcia są słabej jakości dlatego nie oddają piękna tego bzyka
. Jak macie jakieś pytania proszę zadawać
pozdrawiam
P.S Nie wiem jak dodawać zdjęcia żeby było je widać w poście więc wybaczcie mi musicie wchodzić na podstrony