Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Historia mojego Rometa Ogara 205
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam od około roku 2014-15 jestem w posiadaniu Rometa Ogara 205 z silnikiem dwubiegowym 023 w kolorze srebrno-niebieski metalik . Mam ten motorower po ojcu który niestety zmarł. Stał on wtedy kilka lat w blaszanym garażu nie odpalany . Pewnego razu przyjechał do mnie mój kolega i tak go wytargaliśmy :


http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4832_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3328_n.jpg

Tu nawet widać oryginalny licznik
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...6256_n.jpg

Po uruchomieniu trzeba było coś zrobić z obrzydliwym czerwonym bakiem
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7002_n.jpg

Tu widać jaki był stan silnika od zewnątrz

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3397_n.jpg

W końcu Ogarek pojechał na pierwszą renowację

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0336_n.jpg

Niestety jakiś czas później został rozebrany

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7392_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5648_n.jpg

Na szczęście po jakimś czasie znowu cieszył oko

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...8864_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9008_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...2608_n.jpg


Tu efekt końcowy
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7232_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...2512_n.jpg


Niestety to wciąż nie było to . Remont był przeprowadzony za pomocą srebrzanki która zrobiła spustoszenie na chromowanych elementach . Na tamtą chwilę jeździłem

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...1216_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0784_n.jpg
Po pewnym czasie został znowu rozebrany tym razem na nieco dłużej

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0000_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9856_n.jpg

Wtedy też postanowiłem go odremontować na 100% . Pogadałem z kolegami z klubu Motocyklowego Nornica Pruszków i zaczeliśmy renowację

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4256_n.jpg

Tu już u mechanika

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4128_n.jpg

Został na szybko poskładany i uruchomiony

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...2096_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3152_n.jpg

Zaczynamy rozbiórkę

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5520_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9840_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0928_n.jpg

Zabieramy się za silnik

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...1392_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...1200_n.jpg

Zostały kupione nowe uszczelniacze , łożyska , cała góra silnika czyli głowica , tłok pierścienie , cylinder od Almotu 50cm , gaźnik zaginął gdzieś w akcji więc pożyczono mi inny . Wał był wcześniej zmieniany na niestety chiński ale o dziwo działa fajnie .
Nadszedł czas na karoseryjne sprawy . Niestety oryginalna rama była trwale uszkodzona przez co trzeba było kupić nową za 50 zł . Po pospawaniu blokady stopki centralnej i przyspawaniu mocowania tłumika rama poszła do piaskowania .

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3184_n.jpg

Po pomalowaniu na oryginalny kolor czyli 495B z palety Fiata wyglądała świetnie

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9440_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7600_n.jpg

Błotniki i bak także zostały pomalowane ale na kolor 92U z palety Daewoo

Pora składać Rolleyes

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...9376_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4224_n.jpg

Dodałem że zostały kupione nowe koła ? Otóż udało mi się kupić oryginalne koła niestety ktoś przy mocowaniu zębatki wywiercił dziurę przez co trzeba było rozplatać koła . Na szczęście szybko to poszło i Ogar po pół roku stanął na kołach .

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...0208_n.jpg


http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...8080_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...8304_n.jpg

Ciąg dalszy składania . Powoli coś powstaje z kupki części

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7216_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...3936_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5152_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5616_n.jpg

I tak nastał efekt końcowy Smile

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5280_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4336_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5632_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...8960_n.jpg

Pierwsze tankowanie po pierwszym w życiu porządnym remoncie

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4160_n.jpg

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...2448_n.jpg

Tutaj z moją Jawą którą dostałem za darmo . Piękny kontrast

http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...4000_n.jpg

Podsumowując :
Remont kosztował mnie 2.300 zł
Do zrobienia jest jeszcze instalacja elektryczna ( ze względu na wygląd tej ) , uszczelniacz na wale od strony zapłonu ( tak nowy uszczelniacz puścił , nigdy nie kupujcie noname ) oraz naprawa iskrownika bo stracił iskrę .
Poza tym muszę jeszcze kupić : Świecę Iskra F80 z epoki ( ponieważ nowe mają inną czcionkę ) , oryginalną instrukcję obsługi , pompkę , zielony kabel zapłonowy , licznik ze znakiem pierwszej jakości , starą butelkę z epoki po mixolu ( naleje tam współczesnego oleju półsyntetycznego ) i parę innych rzeczy .
Zdjęcia są słabej jakości dlatego nie oddają piękna tego bzyka Big Grin . Jak macie jakieś pytania proszę zadawać Smile pozdrawiam
P.S Nie wiem jak dodawać zdjęcia żeby było je widać w poście więc wybaczcie mi musicie wchodzić na podstrony Smile
Ładny jest, gratki Big Grin
Kojarzę tego ogara z filmu na yt "romet ogar 205 jeździ bez świecy" a tak ogólnie to ładny ogarek pozdrawiam
Takie głupoty mi kiedyś przychodziły do głowy Big Grin
Możesz napisać do Manufaktura Blach Tłoczonych i wtedy będziesz miał ładnie wyrobioną nową tablice rejestracyjną na wzór oryginału, bo ta obecna wygląda jak jakaś samoróbka
Bo to jest samoróbka . Zrobiona z kawałka blachy i znaki są papierowe . Na razie się nie opłaca bo będzie zmieniana ta tablica na zabytkową bo zamierzam go zarejestrować na żółte. Niestety nie ma żółtych motorowerowych więc trzeba zamówić w Manufakturze w takim rozmiarze Wink
Bardzo ładnie zrobiony Ogarek. Podoba mi się ta kolorystyka Smile Ale..

(19-03-2020 22:12:21)Jadek125p napisał(a): [ -> ]Poza tym muszę jeszcze kupić : Świecę Iskra F80 z epoki ( ponieważ nowe mają inną czcionkę ) , oryginalną instrukcję obsługi , pompkę , zielony kabel zapłonowy , licznik ze znakiem pierwszej jakości , starą butelkę z epoki po mixolu ( naleje tam współczesnego oleju półsyntetycznego ) i parę innych rzeczy

Serio przeszkadza ci czczionka napisu na świecy, a nie rażą Cię te trytyki na ramie i biały napis na siodełku? Undecided
Ależ oczywiście że rażą Big Grin Szczerze to nie wiem na co były podczepione linki i instalacja . Chętnie bym się dowiedział i kupił . Jeśli chodzi o napis to jestem na siebie bardzo zły bo sam zrobiłem ten napis białym markerem i nie wiem co zrobić by go usunąć i żeby nie zniszczyć pokrowca bo jest w nawet fajnym stanie

Poza tym instalacja elektryczna jest okropna . Trzeba zrobić nową bo ta jest okropnie brzydka

A tak wygląda obecnie Romecik Smile https://zapodaj.net/d7fa05816166d.jpg.html
Sproboj benzyna ekstrakcyjna a jak nie. Pójdzie to delikatnie zdrapac. Opaski to nie wiem jak w Ogarze, w komarkach były gumowe.
Trochę długo mnie tu nie było. Ogar ma zamontowany obecnie nowy tajwański zapłon platynkowy. W ostatnim czasie był przetransportowany na stare miasto w celu zrobienia sesji zdjęciowej .
Wooo ogara na starym mieście w wawie to nie widziałem haha
I jak się ten zapłon sprawuje?
Były problemy takie że obcierało koło magnesowe . Po popdginaniu paru rzeczy odpalił. Niestety nie miał wolnych obrotów i gasł. Po chwili te objawy ustały. Potem zacząłem jeździć. Raz miałem taką sytuację że strzelał z gaźnika jak mu się dało full gaz . Potem znowu ustało. Tak to nie mam z nim żadnych problemów . Mogę go w sumie polecić jak dla kogoś kogo CDI nie przekonuje. Teraz szukam kompletnego sprawnego gaźnika z PRL bo ten jest pożyczony.
Dzisiaj znowu siadłem do Ogara. Trzeba było podłączyć linkę od prędkościomierza . Dodatkowo przymocowałem do niej mocowanie na błotniku . Niestety farba którą był pomalowany moto rower nie nadaje się bo zaschła . Przelotka tymczasowo zostaje pomalowana na kolor czarny. Dodatkowo wczoraj pospawaliśmy stopki centralne i teraz moto rower stoi pewnie (chociaż i tak pewnie się rozlecą) . Poza tym motorek będzie prawdopodobnie znowu pomalowany a przynajmniej ten srebrny bo okazało się że powinien być z palety Fiata a nie Daewoo jak to pisali na forum. Niestety nie znam kodu lakieru tego Fiata.
Ogarek bezproblemowo dojechał do Patataja w Kaniach na imprezę klubową. Jak na razie bezawaryjnie. Niestety trochę przesadziłem na wybojach i się zagapiłem i o mały włos się nie wywaliłem. Skończyło się poluzowaną główką ramy odkręconą kierownicą oraz poparzoną łydką .
Stron: 1 2
Przekierowanie