| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 7 głosów - 4.57 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		gregorian2008 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 967 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Tylmanowa 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 19-09-2018 22:28:11 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				No i się wszystko wyjaśniło    to Romet 750 z 1974 roku, z ramą jak 710, dokładnie jak mój, czyli z tą blachą pod linkę do odprężnika i gwintowanymi otworami do raczki z prawej strony ramy. 
Czekamy więc Grzegorzu na zdjęcia po malowaniu - kolor - niebieski hagall - chyba   
Przy okazji wizyty, odebrałem trochę części ze szkiełkowania
  
 
tuleje stalowe zostały wcześniej ocynkowane
  
Teraz lekka polerka tulei, wata stalowa do aluminium, nowe tuleje PCV, dmuchanie, mycie i smarowanie      ale to już na bieżaco.  
Powinno ich wystarczyć na jakiś czas ... 3 tygodnie ???    
Tym razem będę miał też kilka kpl ze sprężyną na wierzchu. Jest szansa, że razem ze sprężyną w nowym chromie     
Do czasu zanim je dostanę, wymienię pręt cierny fi 10 i tuleje PCV.
  
 
 
ZAPRASZAM
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 21-09-2018 12:57:00 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (09-21-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:26:07 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-10-2018 12:07:21 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		bacablue (10-18-2018), klodian2002 (10-04-2018), Rafał1977 (10-04-2018), skinder (10-04-2018), Szatek (10-04-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Kolejny projekt KOMAR 2351 ukończony. Niestety, jak to zauważył właściciel, trafił do mnie za późno, już pomalowany, a można było zrobić i poprawić więcej. 
No ale ... i tak nie jest złe ... moje zawieszenie tylne z amortyzatorami, no i cały przód. 
Przy okazji, adoptowałem go, z Kadeta - lagi fi 23 mm.  
Najpierw przeróbka lag - dolne mocowanie pod chromowany wspornik typu "V" , potem chromowanie lag.  
Nastepnie widelec, a raczej jego dolny kształt rur, tak by można było zastosować oryginalne osłony gumowe. Problem rozwiązałem tocząc dolne tuleje z większym kołnierzem.  
Efekt - jak oryginał -   
 
 
 
 
 
 
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:22:56 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 06-10-2018 13:11:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (10-06-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:18:40 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 08-10-2018 10:20:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		klodian2002 (10-08-2018), Szatek (10-08-2018)
	 | 
 
 
	
		
		ArturS 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 8 
Imię: Artur 
Skąd: Damasławek 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Tak się składa, że te żółto-zielone widełki to moje widełki    
Joozek pomógł mi (w ramach usługi) w doprowadzaniu ramy mojego 2351 do sensownego stanu. Ogarniał mi również tylne amortyzatory, kilka elementów chromowanych, kilka elementów cynkowanych. Ogólnie prac było trochę.
 
Podsumowując dla mnie rewelacja. Bardzo dobry kontakt. Zdjęcia z każdego etapu prac. No i przede wszystkim robota wykonana na bardzo dobrym poziomie.
 
Dziękuje i polecam usługi Joozka.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 10-10-2018 11:26:39 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo ArturS za ten post:2 użytkowników postawiło piwo ArturS za ten post. 
		joozek (10-10-2018), Szatek (10-10-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Są dwa powody dla których wstawię zdjęcia z ostatniej usługi. 
1. Uwaga dotycząca "samodzielnego" składania przedniego widelca;
W tym przypadku 2 godziny walczyłem z jedną lagą by ją zdemontować i nie uszkodzić lakieru     no ale udało się   
  a. dostępne chińskie tuleje w sklepach internetowych, sprzedawane są też z nad-wymiarem, dlatego należy je rozwiercić przed osadzeniem lag. 
  b. ich montaż w rury widelca, przeprowadzamy na sucho, żadnego smaru, zarówno starego ani nowego. Rury od wewnątrz myjemy i czyścimy. Ja używam ropownicy z długą lancą, a następnie szmatka na długim pręcie fi 12 mm. 
  c. najlepiej tuleje wprasować, a nie wbijać młotkiem. 
  d. rozwiercamy tuleje rozwiertakiem nastawnym, co 0,025 mm, zdejmując minimalne ilości tulei. Zarówno teflonowe, poliamidowe, jak i te chińskie (za tą cenę, nawet nie leżały koło poliamidu, o teflonie nie wspomnę), mają przypadłość zmiany wymiaru pod wpływem temperatury. Dlatego po każdej rozwierconej warstwie, należy odczekać aż ostygną, a także narzędzie. Tu moja rada; nie używajcie do tego celu np wałka z papierem ściernym na wiertarce. Efekt beczki murowany.  
  e. każda laga musi być pasowana indywidualnie; pasowanie luźne 0,2 do 0,3 mm.
 Pod zadnym pozorem nie wbijamy ich na siłę - jakoś to będzie   
  f. smarowanie - tylko sprężyny, tuleje teflonowe, poliamidowe, mają efekt samo-smarowania, ew sam silikon spray na lagi  i osłony gumowe. 
 
2. Powód drugi    na zdjęciach widać wszystko   
Michale, w końcu jest ... KADET w kolorze angielskiej zieleni wyścigowej  
niestety bez żółtego pasa  
 
 
 
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:13:51 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 15-10-2018 10:47:02 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		klodian2002 (10-15-2018), Szatek (10-15-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Też to czytałem   
ale materiał który stosowano kiedyś, nie miał właściwości samosmarujących. 
zamiast tego ŁT-4 użyj smaru do łożysk, a najlepiej silikonu. 
Przecieranie i czyszczenie lag - ZDECYDOWANIE POLECAM   
Przy okazji, dotarły do mnie, zamówione sprężyny amortyzatorów, w nowiutkim pięknym chromie. 
Zainteresowanych amortyzatorami do Ogarów, Motorynek, Kadetów 
ZAPRASZAM     
 
 
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2018 00:12:16 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-10-2018 12:00:30 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (10-18-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Jeśli chodzi o pokrowce siedzeń, nie, nie robię tego. 
Polecam Pana Mariana Tomaszewskiego z Chodzieży - tapicer111, ma swoją stronę @ i ofertę na allegro. 
Niestety to już starszy człowiek i ze zdrowiem u niego coraz gorzej, ale to miły, sympatyczny i życzliwy fachowiec. 
 https://www.oferteo.pl/firma-ew-martom-m...ma/2287151
Co do amortyzatorów do T-1. Oczywiście, zrobię, ale od ręki gotowych nie mam. 
Wysyłam PW.
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-10-2018 15:22:46 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek: Owados123     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |