| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Ładowanie zanikanie 
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Ładowanie zanikanie  
			 
			
				Z twojego postu wynika, że ładowanie działa jak konstruktorzy sobie tego życzyli   
EGON napisał(a):wiec tak przy włączonych światłach romet pracuje na wolnych obrotach jest mniej więcej na 0 pobór względem ładowania natomiast po przy wyższych obrotach ładowanie ma większe natężenie niż pobór (czyli ładuje więcej niż pobiera) akumulator się doładowuje 
No i tak ma właśnie być. Masz odpowiednie ładowanie.
 EGON napisał(a):Jednak jak stoimy na czerwonym i są włączone kierunkowskazy lub stop to wtedy ładowanie ma mniejszą wartość niż pobór prądu akumulator się rozładowuje w szczególności kierunkowskazy biorą sporo także w samej jeździe miejskiej lub przy częstym użytkowaniu kierunkowskazów i stopu może być tak że akumulator się nie doładuje 
Sytuacja jest poprawna. Właśnie to jest minus tego typu rozwiązań, gdzie prądnica jest zaprojektowana na styk, tak aby bez regulatora napięcia - nie doszło do przeładowania akumulatora. Nic z tym nie zrobisz, po prostu ktoś, kto jeździ np po mieście, gdzie często używamy kierunkowskazów i hamulca będzie miał problem z niedoładowanym akumulatorem. Ja takiego problemu nie miałem za czasów Charta 6V, bo moje trasy wyglądały tak, że na np 20 minut jazdy ze 2 to był postój, a reszta 3 bieg i 50-60km/h non stop.
 
Jedyne wyjście to zastosowanie mocniejszych cewek i regulatora napięcia. Można by np założyć dwie takie jak świetlne zamiast oryginalnych, tylko nie lutować ich do masy, a podłączyć tak samo jak oryginalne ładujące tylko dodać jeszcze regulator po drodze np taki banalny jak ten:  http://www.motelek.net/schema/spannung/6...regler.png . Wtedy miałbyś 25W na ładowanie, a to znacznie więcej niż w oryginale.
			  
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2013 23:41:54 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-07-2013 23:40:23 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |