Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Naprawa impuslatora
Autor Wiadomość
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 184
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Naprawa impuslatora
cześć naprawiał ktoś kiedyś impulsator w charcie ? jak tak to byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki/porady Big Grin
pozdrawiam
06-05-2018 16:13:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Naprawa impuslatora
Ktoś naprawiał, ja dopiero mam sie za to zabrać. W sumie to również przygarnę trochę wiedzy, o ile ktoś coś powie.
06-05-2018 19:58:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 184
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Naprawa impuslatora
Najgorszą rzeczą to jest ten plastik który trzyma cewki :/

Jestem ciekaw czy na tym wolnym rdzeniu zaraz obok impulsatora dało by się zrobić impulsator tak jak jest to w lfk( tam jest chyba odkręcany z rdzeniem?) Odizolować go np taśma izolacyjna drut przylutować tam gdzie idzie z oryginalnego czujnika . Plus byłby taki że impulsator by się nie ruszał/odkręcał .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2018 11:16:17 przez grek132.)
07-05-2018 11:11:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Naprawa impuslatora
ja mam impulsator który był zalany masą podobna do sylikonu, wiec na spokojnie go rozebrałem i lezy w częściach. a żeby się nie odkręcał to stosuj klej do gwintów, np. zielony mannol.
07-05-2018 18:53:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Naprawa impuslatora
Ja nie naprawiałem ale z ciekawości sobie otwarłem org impulsator (zresztą był do otwarcia i tak), i tak powiem, że robota przy tym nie należałaby do ciekawych, zwłaszcza biorąc pod uwagę baaardzo dużą ilość zwojów nawiniętych bardzo cienkim drutem. Podejrzewam, że bez kilku prób i stalowych nerwów by się nie udało Wink
07-05-2018 21:01:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Naprawa impuslatora
niedługo zrobie sobie nawijarke z silnikiem elektrycznym i będziemy działaćWink
07-05-2018 21:14:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 184
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Naprawa impuslatora
dziś z musu( brak innego impulsatora) wziąłem sie za robotę Big Grin
Nie nawijałem drugi raz fabrycznego drutu ponieważ nadawał sie do huty tylko zamiast tego wziąłem drut z uzwojenia pierwotnego jakiegoś transformatora drut był może delikatnie grubszy ale to nic nie zmieniło Tongue oczywiście urwał mi sie raz ale go zlutowałem i zaizolowałem taśmą ( bez taśmy i trytytków to nie robota oczywiście xDD) prawdę mówiąc nie było aż tak źle ( nie licząc tego że izolacja cewki w moim przypadku... lekko mówiąc po przejściach zresztą jak obudowa plastikowa) .
Zaczynając trzeba pamiętać żeby przeznaczyć początek drutu na to by doszedł do masy na iskrowniku ( tam gdzie sie podłącza ten dolny kabelek orginalnie) oraz zmasowanie rdzenia cewki( ja po prostu przylutowałem kawałek kabla do rdzenia i do iskrownika Big Grin ) .
Jeśli chodzi o długość kabla czy ilość zwojów .. to nie wiem robiłem żeby mniej więcej zgadzało sie do oryginalnych wymiarów tj żeby cewki sie nie stykały zbytnio( jak będzie za dużo czy za mało drutu to zawsze można uciąć czy dolutować co chyba jeszcze będę musiał zrobić ale to nie dużo Big Grin ) najgorszą że podczas "operacji" jest pakowanie cewki w oryginalne opakowanie( w moim przypadku z tego został tylko dół i jedna ścianka ) cewke musimy osadzić tak by ani nie wystawał za opakowanie( może ocierać o magnesy magneta) czy nie był w środku( nie będzie działać albo będzie trzeba dobrze kopać Tongue).
Ja oczywiście pełna prowizorka ponieważ opakowanie żyje tylko w połowie to obkleiłem cewkę do o koła taśmą izolacyjną i przykleiłem klejem . nie warto dawać samej taśmy bo daje na to minute gwarancji i będzie latać jak.... każdy wie o co chodzi xD aa i nie zaklejamy taśmą z tej strony co wychodzi rdzeń ale po bokach
drugą końcówkę drutu oczywiście do kabla wychodzącego Big Grin w moim przypadku nawijanie drutu nie było aż tak straszne nawijałem tak jak było to oryginalnie ( 2 cewki szeregowo ale polemizował bym czy jedna cewka na tych dwóch rdzeniach też by nie działała (raczej oryginalny drut byłby za długi ale nie jestem pewny) .
I to chyba tyle Tongue
czekam na porady starszych wyjadaczy Tongue
07-05-2018 22:48:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Naprawa impuslatora
nawinąłeś, to teraz testy.
08-05-2018 08:10:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 184
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Naprawa impuslatora
Silnik jest po regeneracji wału i muszę go wyregulować ale wczoraj palił
08-05-2018 09:51:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Spawak do Rometa 60/4/3 T...
Ostatni post: ifuomosquito
Dzisiaj 17:49:41
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 264
Romet gil 94r
Ostatni post: Muran001
Dzisiaj 17:48:18
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 176
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 14:51:22
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 496
Gdzie były motnowane lamp...
Ostatni post: Kasztan
Dzisiaj 14:29:03
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Urwana śruba od regulacji...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:50:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 84
Identyfikacja wersji i na...
Ostatni post: usertm
03-07-2025 22:12:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 244
Hamulec przedni Wigry 3
Ostatni post: usertm
03-07-2025 22:07:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 109
Ogar cdi przerywa i strze...
Ostatni post: Szymon_komar
03-07-2025 16:30:01
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
03-07-2025 13:29:43
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 5070
Ile wsiąść za remont 023 ...
Ostatni post: łogór 200
03-07-2025 00:51:08
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 299
skundlony Huragan i pare ...
Ostatni post: Masiaken
02-07-2025 23:05:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 201
Ogar CDI Strzela i przery...
Ostatni post: Szymon_komar
02-07-2025 21:10:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 105
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
02-07-2025 20:30:09
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 152
identyfikacja rocznika
Ostatni post: zaz
30-06-2025 23:14:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 298
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
29-06-2025 16:24:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 172

Reklama