Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ocena stanu cylindra i identyfikacja cześci w silniku 023
|
Autor |
Wiadomość |
Maciek_Krk
Uczeń
Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
|
Ocena stanu cylindra i identyfikacja cześci w silniku 023
Witam,
Jestem w trakcie przygotowywania się do remontu/renowacji kapitalnej Rometa Kadeta M-780 z 85' roku.
Mam prośbę o pomoc w ocenie stanu cylindra. Cylinder raczej oryginalny PRL. Jakoś 5 lat temu został wykonany 1 szlif, jednak silnik nie pracował nawet 5 min od tamtego czasu, a motor stał pod zadaszeniem na zewnątrz. W związku z tym pojawiły się mikro wżery na jego powierzchni i teraz nie wiem czy jest to "poważna" sprawa i konieczny jest kolejny szlif, czy jednak można to zostawić i przy procesie docierania one znikną i problemu nie będzie?
Przesyłam zdjęcia poniżej.
https://zapodaj.net/adb9ceb6eb602.jpg.html
https://zapodaj.net/334978116bbc1.jpg.html
https://zapodaj.net/46b39fcc686f5.jpg.html
Oraz prosił bym o identyfikację - profesjonalną nazwę - tej części od strony sprzęgła, na wałku startera, ponieważ jest na niej pęknięcie i chciał bym kupić nowy element, tylko nie wiem jak się on profesjonalnie nazywa.
Zdjęcia poniżej:
https://zapodaj.net/8a79befd11013.jpg.html
https://zapodaj.net/62502d7d3acba.jpg.html
Aha, dodatkowe ekstra pytanie do tematu, przeczytałem gdzieś że pomiędzy łożyskami na wale korbowym od strony magneta powinna być podkładka. U mnie takiej nigdy nie było. Jakiej grubości i wielkości powinna być taka podkładka i czy da się ją kupić ? Bądź zastosować inną ?
Pozdrawiam !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-07-2016 16:54:49 przez Maciek_Krk.)
|
|
18-07-2016 16:50:24 |
|
|
rpd
Audiofil/Informatyk/Elektronik
Liczba postów: 570
Imię: Robert
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Romet Komar
|
|
18-07-2016 17:44:24 |
|
|
Rafku
Drucidruci tu
Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Ocena stanu cylindra i identyfikacja cześci w silniku 023
Siema
Co do cylindra ja tam bym montował - szkoda, że przed 5ciu laty nie zabezpieczyłeś tulei tawotem.
Ta część do zderzak startera - jednak jeżeli np kupujesz części gdzieś u siebie w sklepie to jaki problem wziąć uszkodzony element na wzór?
http://allegro.pl/blaszka-zderzaka-start...11205.html
A i owszem, pomiędzy łożyskami jest podkładka, co do średnicy to nie pamiętam, ale wystarczy, że zmierzysz suwmiarką średnicę czopu wału korbowego od strony zapłonu i już będziesz wiedział o jakiej średnicy podkładkę masz szukać
Co do szerokości tej podkładki - 0,8mm
Z dostępnością jest lipa, wiem na własnym przykładzie i w moim przypadku bez oszlifowania (raczej sklepania) do odpowiednich wymiarów się nie obyło
Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80
Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
|
|
18-07-2016 17:49:55 |
|
|
Maciek_Krk
Uczeń
Liczba postów: 138
Imię: Maciek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Ocena stanu cylindra i identyfikacja cześci w silniku 023
Dziękuję za wskazanie nazwy części, pytałem właśnie dlatego bo będę kupował raczej na allegro
Co do cylindra, też żałuję że go nie zabezpieczyłem, cały motor niestety był nie zabezpieczony ale nie stał on u mnie pod domem i przez ten czas go nawet nie widziałem na oczy Czyli te mikro-wżery powinny zniknąć po dotarciu ? Spróbować je może papierem 1000 lekko spolerować czy zostawić tak jak jest ?
A co do blaszki między łożyskami, to jaka średnica zewnętrzna była by dobra ? Wystarczy taka na "grubość" dolnej tuleji łożyska ?
|
|
18-07-2016 21:39:16 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|