Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pietrowy silnik
Autor Wiadomość
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,495
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #46
RE: Pietrowy silnik

Taki to miał by być zamysł.
Uszczelnienie? Brak. Zwykła prowadnica zaworowa z np Żuka, a czop łączący tłoki był by wykonany z trzona zaworu.
To czego nieuszczelniła by prowadnica mniało by trafić albo do wydechu, albo na przemian do komór korbowych tzn 1 do K2 a 2 do K1 jako doładowanie. Niestety nie wiem czy miało by to sens i dawało aż tyle by się w to bawić.
W innym wypadku będzie tylko jedna szczelina w prowadnicy puszczająca ciśnienie które się przedostało prosto do wydechu. Tyle z teorii. Praktyka dopiero pokaże.


"Ten komar za pomału się porusza"
15-01-2019 20:53:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #47
RE: Pietrowy silnik
Jak zasilisz drugi cylinder? Tak samo ja w tej wsce?
15-01-2019 21:30:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #48
RE: Pietrowy silnik
(15-01-2019 20:53:31)gabriel0 napisał(a):  To czego nieuszczelniła by prowadnica mniało by trafić albo do wydechu, albo na przemian do komór korbowych tzn 1 do K2 a 2 do K1 jako doładowanie. Niestety nie wiem czy miało by to sens i dawało aż tyle by się w to bawić.

Nawet było by to w miarę zdrowe dla silnika, zawsze coś tam by smarowało tą prowadnicę. Uszczelniacz bym odpuścił. Prowadnica będzie wystarczająco szczelna.

(15-01-2019 21:30:17)rafi555 napisał(a):  Jak zasilisz drugi cylinder? Tak samo ja w tej wsce?

Wystarczy zrobić kolektor dolotowy i nie ma problemu.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
15-01-2019 22:02:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #49
RE: Pietrowy silnik
No to czyli tak jak miał oryginał. Kiedyś na jakimś forum o tym czytałem i tam ludzie byli pewni że niby z dołu wszystko idzie do góry Big Grin.
15-01-2019 22:15:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,495
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #50
RE: Pietrowy silnik


Zapłon gotów. Spróbuję zaatakować oba moduły z jednej cewki zasilajacej. Jeżeli nie będzie dawał rady, założy się 2 zasilające.


"Ten komar za pomału się porusza"
01-03-2019 15:56:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,528
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #51
RE: Pietrowy silnik
I co, dałeś se siana z tym projektem, czy zapału brak?

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
09-12-2021 12:57:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
Dzisiaj 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 178
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
Dzisiaj 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 94
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 3889
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
Wczoraj 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 75
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 280
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: zaz
Wczoraj 05:15:05
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 368
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
15-10-2025 17:42:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 3198
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
13-10-2025 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 162
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
13-10-2025 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 363
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
13-10-2025 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 222
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
13-10-2025 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47741
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 235
Dezamet 019 - ciężko prac...
Ostatni post: romek
11-10-2025 22:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 229
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
10-10-2025 22:04:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 414

Reklama