Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Starzenie się mieszanki
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,784
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Starzenie się mieszanki
Ja potrafiłem zalać paliwo latem i zostawić je tak do następnej wiosny i nawet przez myśl mi nie przeszło, że coś z nim może być nie tak.
Trochę zaczyna się robić z tych ostatnich wątków mitomania, ale w sumie temat do dyskusji dobry jak każdy inny.
Niemniej, moje zdanie jest takie, że nawet po roku takie paliwo dalej będzie paliwem. Może nie zawsze i nie dla każdego, ale ja nigdy nie miałem problemów ze starą benzyną, czy to czystą czy mieszanką.
Aaa i ja nigdy nie bawiłem się w zalewanie baku pod korek dla "konserwacji". Ile jest tyle jest i też z tego powodu problemów nie ma.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
07-08-2025 22:58:02 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 159
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Starzenie się mieszanki
Czesc, wszelkie 'zabytki motoryzacji', szczegolnie takie o bardzo nisko sprezonych silnikach 4 - 6 : 1 / pracuja wlasnie najlepiej i maja najwyzsza moc / na benzynie 'rocznej - kilkuletniej', to wypraktykowano juz bardzo 'dawno temu'...
Nawet na benzynie 'niebieskiej 78 Oktan', ktora np. 'stala w baku rok' : Junaki, AWO, NSU, Standardy - Triumphy czy M 72 - K 750, Urale 650 , itp. / potrafily 'stawac na kolo' czasem przy ruszaniu i zbyt energicznym dodaniu 'gazu' i to nawet z wozkami bocznymi...
Powod byl banalnie prosty : odparowanie Oktanow / do poziomu, na ktorym dany silnik nisko sprezony najkrocej spalal to 'stare paliwo', czyli do tych '10 stopni po GMP' tloka - tlokow.
Czyli tak, jak postulowal Tomasz Salek / po 40 letnich badaniach i rasowaniach roznych zabytkowych silnikow.
Pozdrawiam.
|
|
08-08-2025 11:09:23 |
|
|
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 159
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Starzenie się mieszanki
Czesc, jazda na 'starym / zwietrzalym paliwie' - to w silnikach o niskim sprezaniu 3 - 7 : 1 / przede wszystkim : nizsza temperatura cylindra, glowicy, tloka i na '99%' - brak mozliwosci przegrzania i zatarcia tloka w zwiazku z tym / przez bardzo krotki cykl spalania, wrecz 'na granicy spalania stukowego'... 
Glownie z powodu 'odparowanych Oktanow' [np. jesli benzyna w zbiorniku miala 'ujscie gazow', czyli otworek odpowietrzajacy w korku ] - to w przypadku cieplego garazu lub wrecz 'postoju na sloncu' / spadek LO moze nawet wynosic 0,5 - 1 Okt. / dobe... 
Najprawdopodobniej LO benzyny nigdy nie spada ponizej 50 / 52 Oktan, bo tyle 'srednio' ma tzw. 'benzyna ekstrakcyjna', przed wojna nazywana 'czysta 52 Okt.' - ktora np. sluzyla wowczas do napedu silnikow o najnizszych stopniach sprezania 3 - 5 : 1 / czyli wszelkich : silnikow stacjonarnych - benzynowych, starych silnikow motocyklowych IOE lub SV z lat '-nastych / 20-tych' i bardzo archaicznych dwusuwow [ przewaznie jeszcze z zeliwnymi tlokami ].
Do moich 'archaicznych sprzetow' z zeliwnymi tlokami wlasnie - bede juz stosowal wylacznie paliwo 'czyste 52 - 58 Oktan', wlasnie ze wzgledu na brak mozliwosci ich przegrzania i zatarcia tlokow taka benzyna, ktore maja w nich juz ponad 100 lat, lacznie z pierscieniami i nadal maja wyczuwalna 'kompresje'...
Pozdrawiam.
|
|
Wczoraj 11:01:06 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|