Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dzwonienie w silniku
Autor Wiadomość
Papej21 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Jan
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Dzwonienie w silniku
Witam, ostatnio byłem przejechać się motorynką romet pony m2 po wymianie zabieraka sprzęgła (motorynką nie było jeżdżone z 8 miesięcy) i po chwli jazdy zaczeło coś stukać tak jakby z cylindra ale motorynka nie zgasła i dało rade nią jechac tylko bardzo dzwoniło i nie wiem czy to wina pierścieni czy czegoś innego
21-05-2025 20:11:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 218
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Dzwonienie w silniku
Zapewne dzwonią pierścionki takie uroki nowych części, może też być zbyt luźna przepustnica i lata w gaźniku

Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2351, Romet Kadet 110 automatic, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2025 21:03:49 przez MacRoial.)
21-05-2025 21:02:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 641
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Dzwonienie w silniku
dokładnie tak, w ogarze 200 miałem sposobność usłyszeć obie te usterki tj. pierścionki w cylindrze i przepustnice w gaźniku, dopóki moc nie spada to bym sie nie przejmował. U kumpla tak głośno grały pierścienie w jafce że jak za nim jechałem to było słychać, a jechał normalnie, bez spadków mocy, przerywania etc.
21-05-2025 22:21:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
usertm Offline
Ekonomista
*


Liczba postów: 64
Imię: Maciej
Skąd: Kolno
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Dzwonienie w silniku
(21-05-2025 22:21:25)Bob_Harley napisał(a):  dokładnie tak, w ogarze 200 miałem sposobność usłyszeć obie te usterki tj. pierścionki w cylindrze i przepustnice w gaźniku, dopóki moc nie spada to bym sie nie przejmował. U kumpla tak głośno grały pierścienie w jafce że jak za nim jechałem to było słychać, a jechał normalnie, bez spadków mocy, przerywania etc.

Miałem podobnie w jawce, w sumie to nadal mam. Pierścienie dzwonią jak w kościele, dosłownie wszystko rzęzi, ale idzie jak szatan. Zrobię kiedyś o niej wątek, bo to dosyć ciekawy motorower Big Grin
21-05-2025 22:33:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 174
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Dzwonienie w silniku
Czesc, paradoksalnie - im wieksze luzy tlok / cylinder, to silniki 'lepiej pracuja', bo nigdy nie grozi im zatarcie...
Stad np. - moglem calymi latami jezdzic przedwojennymi motocyklami z duzymi predkosciami, jak na takie 'starocie sprzed wojny'.
A jesli pierscienie mialy juz luz w zamku 1,5 - 2mm, to wymienialem je na takie o luzach 0,1 - 0,5mm i dalej mozna bylo jezdzic 'na maxa'...
Znajomi na Junakach M 07 / M 10, Uralach 650, a nawet / na 'Harleyach WLA chopperach' - mieli za mna 'staly bol glowy', bo moj dobrze dotarty silnik NSU 601 OSL, z pierscieniami o luzach w 'zamkach' 0,5 - 1mm / osiagal wciaz predkosci prawie 150 km/h, a Harleye - choppery jedynie 135 km/h...
Oczywiscie, w takich duzych silnikach 500 - 600 cc 1-cylindrowych, trzeba czasem zmierzyc luzy 'tlok - cylinder' szczelinomierzem, itp, ale np. 'Poradnik Motocyklisty 1958r.' podaje dopuszczalny luz tloka 'fi 80 mm' w cylindrze - jako '0,45 - 0,55mm' nawet.
Wkalkulowane w to jest oczywiscie 'puchniecie' tloka z przegrzania przy bardzo wysokich obrotach lub na zbyt wysokooktanowej benzynie / kiedy tlok moze 'napeczniec' nawet 0,25 - 0,3mm / przez co nadal nie ulegnie 'przylapaniu i zatarciu', a ze bedzie 'troche bral olej' - to mozna temu zaradzic w dzisiejszych czasach / dobraniem wysokiej klasy pierscieni olejowych - skladanych i chromowanych.
Znajomi, ktorzy zrobili 'remonty silnikow za kupe kasy' : nowy tlok, pierscienie, szlif cylindra, itp. - nie mogli pozniej nawet przez 2 -3 lata 'odkrecac na maxa', bo w kazdej chwili grozilo to zatarciem tloka, bo zlecali zawsze tzw. 'japonskie luzy' tlokow w tulei cylindra, a to wymaga pozniej 'docierania silnika latami' wlasnie...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2025 23:38:34 przez Dinozaur.)
21-05-2025 23:31:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:21:24
» Odpowiedzi: 110
» Wyświetleń: 10540
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 02:15:21
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 496
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 01:37:28
» Odpowiedzi: 289
» Wyświetleń: 34328
Unoszące się ramie torped...
Ostatni post: michalll@onet.com.pl
Dzisiaj 00:00:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
"Tunink" rometa 50t1
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 18:24:02
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 235
Renault 5
Ostatni post: zaz
19-11-2025 06:07:47
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 176
UWAGA TO JEST OSZUST - ...
Ostatni post: Marooo4
17-11-2025 22:10:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 13992
RE: UWAGA TO JEST OSZUST ...
Ostatni post: stqc
17-11-2025 19:13:00
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 285
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: romek
14-11-2025 16:58:01
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 70155
Komar 2352 1984r
Ostatni post: jacomoto
14-11-2025 11:49:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 723
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: KubaOg
13-11-2025 23:44:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 465
Kartery S38ZB4
Ostatni post: Szczepan
13-11-2025 12:36:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 223
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
13-11-2025 09:23:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 883
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-11-2025 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 183
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
12-11-2025 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 6226

Reklama