Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pomoc w dobraniu gaźnika do silnika 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Dzień dobry,
Wiem, że podobne tematy były już na forum, ale szukałem i nie znalazłem dokładnie takiego.
Posiadam Rometa Pony M2 z silnikiem 023 i oryginalny gaźnik Gm12F, który gdzieś się utlenił (prawdopodobnie w okolicy śruby regulacji powietrza). Próbowałem uszczelniać na różne sposoby, ale działa tylko przez chwilę, a potem przy dodaniu gazu gaśnie, niezależnie do regulacji.
Z tego powodu jakieś ponad 2 lata temu kupiłem nowy gaźnik (firmy nie pamiętam. Musiałbym poszukać). Niestety nie jest on wcale lepszy. Silnik wtedy ciężko odpalić mimo świetnej iskry, paliwo ucieka zaślepkami (tak, wiem, że pływak i inne rzeczy, ale wszystkiego co robiłem nie opisywałem). Przy okazji wtedy, kiedy nie mogę go odpalić, muszę odkręcić i wyczyścić świecę, bo jest cała czarna, i wtedy jest szansa, że odpali. Gdy odpali to nie może zgasnąć, bo wtedy znowu zabawa z czyszczeniem świecy, i tak co jakieś 100 metrów.
Na początku napiszę, że nie chciałbym wydać zbyt dużo.
I tu mam pytanie. Czy opłaca się szukać na forum oryginalnego (napisałem ogłoszenie, ale dość ciężko jest taki znaleźć). Wolałbym kupić tutaj od osób, które się na tym znają, niż taki w słabym stanie np. z Olx czy Allegro.
Czy może bardziej opłaca się zaryzykować kupnem nowego Gm12. I tu pytanie który wybrać? Na np. Gmoto jest kilka różnych firm w różnych cenach: https://gmoto.pl/gazniki-motocyklowe,204...ilable=1|2
Są też różne na Jackmotors: https://www.jackmotors.pl/gaznik-klasycz...Anik+romet
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
(31-03-2024 13:29:02)Franek P napisał(a): [ -> ]Dzień dobry,
Wiem, że podobne tematy były już na forum, ale szukałem i nie znalazłem dokładnie takiego.
Posiadam Rometa Pony M2 z silnikiem 023 i oryginalny gaźnik Gm12F, który gdzieś się utlenił (prawdopodobnie w okolicy śruby regulacji powietrza). Próbowałem uszczelniać na różne sposoby, ale działa tylko przez chwilę, a potem przy dodaniu gazu gaśnie, niezależnie do regulacji.
Z tego powodu jakieś ponad 2 lata temu kupiłem nowy gaźnik (firmy nie pamiętam. Musiałbym poszukać). Niestety nie jest on wcale lepszy. Silnik wtedy ciężko odpalić mimo świetnej iskry, paliwo ucieka zaślepkami (tak, wiem, że pływak i inne rzeczy, ale wszystkiego co robiłem nie opisywałem). Przy okazji wtedy, kiedy nie mogę go odpalić, muszę odkręcić i wyczyścić świecę, bo jest cała czarna, i wtedy jest szansa, że odpali. Gdy odpali to nie może zgasnąć, bo wtedy znowu zabawa z czyszczeniem świecy, i tak co jakieś 100 metrów.
Na początku napiszę, że nie chciałbym wydać zbyt dużo.
I tu mam pytanie. Czy opłaca się szukać na forum oryginalnego (napisałem ogłoszenie, ale dość ciężko jest taki znaleźć). Wolałbym kupić tutaj od osób, które się na tym znają, niż taki w słabym stanie np. z Olx czy Allegro.
Czy może bardziej opłaca się zaryzykować kupnem nowego Gm12. I tu pytanie który wybrać? Na np. Gmoto jest kilka różnych firm w różnych cenach: https://gmoto.pl/gazniki-motocyklowe,204...ilable=1|2
Są też różne na Jackmotors: https://www.jackmotors.pl/gaznik-klasycz...Anik+romet
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam

Jest to loteria i nie ma reguły które zawsze będą działać poprawnie i którego konkretnego producenta.

Alternatywa tych gaźników która działa i jest słuszna:

https://allegro.pl/oferta/gaznik-romet-k...5150111113

lepiej to kupić niż 2 lub 3 zamienniki tanie które nie masz 100% że działają i mieć spokój.
lepiej kupić lepszego w obsłudze oraz w działaniu i pewniaka

dellorto sha 14.12L
(31-03-2024 15:16:32)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]lepiej kupić lepszego w obsłudze oraz w działaniu i pewniaka

dellorto sha 14.12L

Kto dorobi mu króciec ssący ? Po drugie, ten sam gaźnik który pokazałem czytaj Gotowy do założenia.
ja sam dorobiłem i były do kupienia na jackmotors
Problem w tym, że jeśli jadę to uda mi się przyjechać Max pół kilometra a potem gaśnie przy dodaniu gazu. Potem przez kolejne kilka sekund granica dodania gazu przy której już gaśnie zmniejsza się do zera. Wtedy gaśnie całkiem, i żeby go odpalić trzeba wyczyścić świece która jest cała czarna i wtedy jest bardzo mała szansa że odpali. Teraz przejechałem jakiś kilometr od domu a po drodze powrotnej kilka razy wstałem i ledwo co mi się udało dojechać. Tego gaźnika nie da się wyregulować. Może spróbować kupić z Jackmotors taki za 70zł i jeśli będzie zły to na reklamację aż do skutku? Albo kupić Duells bo dużo osób np. Na YouTube mówi, że działa. Jeśli sądzicie, że nie warto, to pomyślę nad kupnem tego za 250zł.
Dostałem też propozycję kupna oryginalnego, używanego tylko do testów w podobnej cenie. Może przemyśleć też tą opcję?
Mam i Duellsy i te tańsze, to jest loteria jeden działa inny nie.
(31-03-2024 20:17:11)romek napisał(a): [ -> ]Mam i Duellsy i te tańsze, to jest loteria jeden działa inny nie.
Czyli rozumiem że w taki raczej nie warto iść.

A ta świeca może być objawem tego gaźnika? Co chwilę jest czarna i nie idzie go odpalić.

A może ktoś ma taki gaźnik i mógłby opisać coś więcej? Czy są też z nim problemy, jak ogólnie działa, jak się w wkręca na obroty, jakie osiągi itp.? Najprawdopodobniej go kupię.
(31-03-2024 20:22:42)Franek P napisał(a): [ -> ]
(31-03-2024 20:17:11)romek napisał(a): [ -> ]Mam i Duellsy i te tańsze, to jest loteria jeden działa inny nie.
Czyli rozumiem że w taki raczej nie warto iść.

A ta świeca może być objawem tego gaźnika? Co chwilę jest czarna i nie idzie go odpalić.

A może ktoś ma taki gaźnik i mógłby opisać coś więcej? Czy są też z nim problemy, jak ogólnie działa, jak się w wkręca na obroty, jakie osiągi itp.? Najprawdopodobniej go kupię.
A jeśli wybiorę Dellorto, to wybrać sha 12 czy 14.12L a może inny?
Bierz Duells i nie kombinuj. Polecam w 100%
A jeśli Duells, to lepiej wziąść do silnika 50 czy 60? Bo są dwa.
Ja mam Duells-50 w 019, ale cylinder jest Almota 50 więc ma mapę jak 023.
Odpycha się to nawet w miarę, chwałę sobie.
Ale kiedyś kupiłem do Komara to był wadliwy.
Podobnie teraz w Ogarze 200 ciężko ustawić ale to już inna bajka
Hmmm...
To teraz mam dylemat. Mam wybór pomiędzy:
-Duells 50,~120
-Duells 60, ~120
-Dellorto sha 12, ~260
-Dellorto 14.12L + króciec, 250 + ?
Bierz Dellorto z króćcem, raz na zawsze będzie spokój z gaźnikiem
(01-04-2024 12:09:29)miszel napisał(a): [ -> ]Bierz Dellorto z króćcem, raz na zawsze będzie spokój z gaźnikiem

A Dellorto sha 12 czy 14.12L? Jeśli ten drugi, to gdzie mogę kupić króciec?
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie