Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pomoc w dobraniu gaźnika do silnika 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
bierz 14

większa moc. Króciec tzw. był na JM
i teraz lata na allegro
https://allegro.pl/oferta/krociec-gaznik...3787324157


mozesz tez rozważyć
(01-04-2024 13:24:00)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]bierz 14

większa moc. Króciec tzw. był na JM
i teraz lata na allegro
https://allegro.pl/oferta/krociec-gaznik...3787324157


mozesz tez rozważyć

Właśnie się zorientowałem, że jest to dość drogie rozwiązanie. Razem wyjdzie około 360zł. Gaźnik 250 a króciec 110. Może jest jakiś sklep, gdzie da się kupić to taniej?
tu masz za 200 gaznik
https://sklep.mieloch.pl/produkt/gaznik-...98-05.html

króciec mi pasować od gaźnika bing15 jak pamiętam. Trzeba znać średnice zewnętrzną krócca do gaźnika i szukać alternatywy - ale szybciej bedzie zakupić przez allegro ten gotowy lub samemu wykonać, jeśli ma się jakieś umiejętności


inwestycja jest na pewno warta swojej ceny, jeśli zamierzamy rometem jeździć np. do pracy czy większość czasu - sam jestem takowym przykładem
(01-04-2024 15:04:17)Franek P napisał(a): [ -> ]
(01-04-2024 13:24:00)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]bierz 14

większa moc. Króciec tzw. był na JM
i teraz lata na allegro
https://allegro.pl/oferta/krociec-gaznik...3787324157


mozesz tez rozważyć

Właśnie się zorientowałem, że jest to dość drogie rozwiązanie. Razem wyjdzie około 360zł. Gaźnik 250 a króciec 110. Może jest jakiś sklep, gdzie da się kupić to taniej?
Przecież kolega wyżej wysłał ogłoszenie gdzie masz za 260 gaźnik razem z króćcem
(01-04-2024 18:23:53)miszel napisał(a): [ -> ]
(01-04-2024 15:04:17)Franek P napisał(a): [ -> ]
(01-04-2024 13:24:00)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]bierz 14

większa moc. Króciec tzw. był na JM
i teraz lata na allegro
https://allegro.pl/oferta/krociec-gaznik...3787324157


mozesz tez rozważyć

Właśnie się zorientowałem, że jest to dość drogie rozwiązanie. Razem wyjdzie około 360zł. Gaźnik 250 a króciec 110. Może jest jakiś sklep, gdzie da się kupić to taniej?
Przecież kolega wyżej wysłał ogłoszenie gdzie masz za 260 gaźnik razem z króćcem

Jeśli chodzi o post #2, to tam był sha 12 a nie 14.12L.

(01-04-2024 18:46:33)Franek P napisał(a): [ -> ]
(01-04-2024 18:23:53)miszel napisał(a): [ -> ]
(01-04-2024 15:04:17)Franek P napisał(a): [ -> ]
(01-04-2024 13:24:00)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]bierz 14

większa moc. Króciec tzw. był na JM
i teraz lata na allegro
https://allegro.pl/oferta/krociec-gaznik...3787324157


mozesz tez rozważyć

Właśnie się zorientowałem, że jest to dość drogie rozwiązanie. Razem wyjdzie około 360zł. Gaźnik 250 a króciec 110. Może jest jakiś sklep, gdzie da się kupić to taniej?
Przecież kolega wyżej wysłał ogłoszenie gdzie masz za 260 gaźnik razem z króćcem

Jeśli chodzi o post #2, to tam był sha 12 a nie 14.12L.
Zapomniałem zapytać. A czy w tym wypadku wszystko pasuje bez przeróbek? Chodzi mi np. o przepustnicę.
choć jest inne mocowanie, niż w rometach - można zainstalować linkę standardową
Dziękuję za pomoc. W takim razie kupię i napiszę jak działa.
(31-03-2024 19:17:55)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]ja sam dorobiłem i były do kupienia na jackmotors

Możesz mniej więcej pokazać jak to wygląda u ciebie? Bo też mam w planie dorobić i mam kilka pomysłów
Dzień dobry,
Właśnie otrzymałem gaźnik, ale czekam jeszcze na króciec.
Mam tylko pytanie. Kiedy wyciągnąłem go z pudełka, przypadkowo nacisnąłem dźwignię ssania w pozycję C, i teraz jest tam jakaś blokada. Niestety teraz, gdy próbuję wrócić do pozycji A, nie mogę tego zrobić. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tą blokadą?
Wykręć przepustnicę to opadnie - ssanie w tym gaźniku się wyłącza poprzez dodanie na maxa gazu.
(03-04-2024 16:54:35)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Wykręć przepustnicę to opadnie - ssanie w tym gaźniku się wyłącza poprzez dodanie na maxa gazu.

Dziękuję za wytłumaczenie. Teraz rozumiem.
Dzień dobry.
Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc.

Dzisiaj dostałem paczkę z króćcem. Zamontowałem gaźnik.
Teraz opiszę działanie w skrócie. Po pierwszym zalaniu przy dodaniu gazu odpalił, ale przy dodaniu gazu gasł. Po chwili i ustawieniu wolnych obrotów, pracował normalnie. Jazda testowa po podwórku, a następnie wyjazd na drogę.

Co ważne świeca była jedną z używanych przy starym (nowym chińskim) gaźniku. Przy tym gaźniku świeca była co chwilę okopcona, przez co gasł. Używana przeze mnie świeca to Iskra F95s nowej produkcji
Po zamontowaniu gaźnika, wyczyściłem świecę, ale nadal była trochę czarna. Pierwsze wrażenia świetne. Ogólnie zauważyłem, że gdy wyczyszczę świecę, Romet ma bardzo duże przyspieszenie. Ale do rzeczy. Po przejechaniu około 1 km, zjechałem na pobocze. Dokładnie już nie pamiętam, ale najprawdopodobniej zatrzymałem się i zgasł. Potem próbowałem odpalić, ale na chwilę zapalił, a potem zgasł. Czyszczenie świecy i jadę dalej. Około 300 metrów dalej znów zgasł. Kolejne czyszczenie świecy, i jadę dalej. Potem przez długi czas nic się nie działo. Oczywiście przy testach nie jadę daleko, a tylko po jednej krótkiej trasie blisko domu. Jechałem dalej już bez żadnych niespodzianek. Jedynie przy chwilowym postoju na chwilę zgasł, ale już bez czyszczenia świecy odpalił. Jeździłem jeszcze trochę i na szczęście nic więcej się nie zdarzyło.
Wydaje mi się, że najbardziej prawdopodobniej zdarzyło się to kilka razy, przez świecę, która była okopcona przez poprzedni gaźnik. Po jeździe sprawdziłem świecę, i była znacznie czystsza. Nie wiem jak to się nazywa, ale ceramiczna izolacja elektrody, z czarnej zrobiła się biała. Ogólnie cała świeca jest czystsza, ale jak do tej pory miała np. czarny kolor, to teraz jest cała czysta. Koloru raczej nie ma nawet brązowego.

Zwiększyła się też prędkość z ~37km/h do ~41km/h

Ogólnie to jestem zadowolony z tego gaźnika. Jutro będę jeszcze testował na dłuższych trasach, więc napiszę więcej.

Mam jeszcze pytanie. Gdy tak gasł, to pomyślałem, że zmienię świecę na inny model. Testowałem najpierw na prawie nowych od NGK, ale pomimo dobrej iskry nie odpalił. Po zmianie na nową Iskrę F95s, na której dotychczas jeździłem, odpalił od kopa. Mam też nowe Iskry F75s, oraz stare Iskry typu F80, F95s i inne. Jaki model iskry byłby odpowiedni do tego gaźnika?
Żeby coś powiedzieć o spalaniu to trzeba przejechać kawałek i mam tu na myśli zrobienie jakiegoś większego dystansu ciągiem bez gaszenia l,minimum np 30 km takie prykanie mało powie,ustawiłeś na każdej świecy którą zmieniałeś poprawną przerwę ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(06-04-2024 00:56:48)łogór 200 napisał(a): [ -> ]Żeby coś powiedzieć o spalaniu to trzeba przejechać kawałek i mam tu na myśli zrobienie jakiegoś większego dystansu ciągiem bez gaszenia l,minimum np 30 km takie prykanie mało powie,ustawiłeś na każdej świecy którą zmieniałeś poprawną przerwę ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na tych nowych iskrach jeszcze nie ustawiałem przerwy. Ustawiona była na NGK. Wczoraj zrobiłem około 8 km. Dzisiaj ustawię przerwę, i zrobię więcej km.
Dzień dobry. Jestem teraz przy motorowerze i odpalić było trochę ciężko. Ale może trzeba na chwilę włączyć ssanie. Po chwili pali od kopa, więc jest dobrze. Muszę dojść z taktyką odpalania do do perfekcji.

Sprawdziłem jeszcze raz świece i kolor wydaje się dobry. Zdjęcie w załączniku. Jednak po wykręceniu świecy z gwintu wydobywa się przez chwilę biały dym.

Do tej pory lałem 2T semisynthetic od Orlen tak jak było napisane na opakowaniu czyli 100 ml na 5 l. Właśnie sobie zdałem sprawę, że jest to dość mało. Dziwi mnie to trochę, bo silnik jednak czasem nie mało kopci. Czy należy lać 1:30? Czy ten biały dym z cylindra jest normalny?
Sprawdziłem jeszcze przerwę na świecy i wydaje się dobrze bo szczelinomierz 0.4 mm wszedł dopiero po trochę mocniejszym wepchaniu kropka zdjęcie w załączniku
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie