Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pomoc w dobraniu gaźnika do silnika 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Przecież to ma być wypalona, sucha świeca o barwie kawowej
Przed sprawdzaniem go chyba nie odpalałem a dopiero poprzedniego dnia. Kranik był już wcześniej odkręcony więc może dlatego była mokra.
To zdjęcie co wrzuciłeś to ewidentnie go zalewa,świecą ma być sucha kolor tzw kawa z mlekiem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(06-04-2024 14:25:23)Franek P napisał(a): [ -> ]Czy należy lać 1:30? Czy ten biały dym z cylindra jest normalny?

Powinno być min. 1:30, fabryka zalecała 1:25 (na olejach typu LUX/Mixol). 1:50 to masz w nowszych silnikach które mają inaczej przemyślane smarowanie części ruchomych.
W takim razie jeszcze raz sprawdzę świecę. Wymieszam też nowe paliwo. Później napiszę i wyślę zdjęcie.
U mnie świeca w Ogarze 200 wygląda tak na Orlen 2T Semisynthetic i to na mieszance 1:30.

[attachment=22984]
(07-04-2024 00:02:25)tomangelo napisał(a): [ -> ]
(06-04-2024 14:25:23)Franek P napisał(a): [ -> ]Czy należy lać 1:30? Czy ten biały dym z cylindra jest normalny?

Powinno być min. 1:30, fabryka zalecała 1:25 (na olejach typu LUX/Mixol). 1:50 to masz w nowszych silnikach które mają inaczej przemyślane smarowanie części ruchomych.
Temat wałkowany nie raz. Przy korbie z łożyskiem igiełkowym można śmiało lać 1:50 i nic się nie będzie działo. Przy tulejce z brązu minimum 1:40 dodając olej ze średniej półki typu Orlen etc.

Świeca jest umyta - dużo za duża dawka. Z tego co piszesz nie zdziwiłbym się gdyby pobierał olej ze skrzynii bo to wszystko jakoś dziwnie wygląda.
(08-04-2024 10:30:15)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Temat wałkowany nie raz. Przy korbie z łożyskiem igiełkowym można śmiało lać 1:50 i nic się nie będzie działo. Przy tulejce z brązu minimum 1:40 dodając olej ze średniej półki typu Orlen etc.

Świeca jest umyta - dużo za duża dawka. Z tego co piszesz nie zdziwiłbym się gdyby pobierał olej ze skrzynii bo to wszystko jakoś dziwnie wygląda.

Dzień dobry,
Jeśli świeca jest umyta to znaczy że za dużo paliwa czy paliwa w oleju?

Dziwnie by było jakby pobierał olej ze skrzyni, ponieważ niecałe 1,5-2 lata temu wymieniałem uszczelniacze, ale nie wykluczam, że są do wymiany.

W
Napiszę jeszcze, że przedwczoraj przejechałem około 10 kilometrów bez żadnego postoju ani czyszczenia świecy.
Natomiast wczoraj gdy jechałem i zatrzymałem się na kilka minut gasząc silnik, musiałem potem wyczyścić świecę. Gdy w końcu odpaliłem to składałem narzędzia z odpalonym silnikiem aby nie zgasł i gdy już złożyłem narzędzia znowu zgasł. Wtedy musiałem kolejny raz wyczyścić świecę. Wtedy mogłem jechać. Jednak czasami na niskich obrotach tak jakby "gubi niektóre wybuchy" (nie wiem jak to nazwać) aż w końcu gaśnie. Co można zrobić, aby gaźnik nie zalewał świecy? Jest jąkać regulacja przepustnicy w dellorto 14.12l?
Umyta świeca znaczy, że za duża dawka paliwa jest podawana przez gaźnik w stosunku do powietrza i to dużo za duża. Temat z olejem na razie odpuść - wyreguluj porządnie gaźnik i zobaczymy co się wtedy zadzieje.

Aby gaźnik nie zalewał świecy trzeba go wyregulować poprzez dobranie odpowiedniej dyszy. Przepustnicy się w żaden sposób nie reguluje prócz regulacji obrotów silnika.

Czyli tak - wsadzasz teraz mniejszą dyszę, przejażdzka i patrzysz kolor świecy - celujesz w taki kolor jak pokazał kolega Bob. Jeśli jest zbyt ciemna - za dużo paliwa, jeśli jest zbyt jasna - za dużo powietrza. Świeca po jeździe powinna być sucha.
(08-04-2024 15:30:43)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Umyta świeca znaczy, że za duża dawka paliwa jest podawana przez gaźnik w stosunku do powietrza i to dużo za duża. Temat z olejem na razie odpuść - wyreguluj porządnie gaźnik i zobaczymy co się wtedy zadzieje.

Aby gaźnik nie zalewał świecy trzeba go wyregulować poprzez dobranie odpowiedniej dyszy. Przepustnicy się w żaden sposób nie reguluje prócz regulacji obrotów silnika.

Czyli tak - wsadzasz teraz mniejszą dyszę, przejażdzka i patrzysz kolor świecy - celujesz w taki kolor jak pokazał kolega Bob. Jeśli jest zbyt ciemna - za dużo paliwa, jeśli jest zbyt jasna - za dużo powietrza. Świeca po jeździe powinna być sucha.

Aaaa... Teraz rozumiem. A wie Pan może, który zestaw najlepiej wybrać? Czy są to dysze główne tak jak jest napisane w sklepach internetowych?

Chodzi mi też o to, który zestaw z jakim zakresem dysz wybrać?
Na Pana trzeba mieć chajs i wygląd. Na forum panuje luźna atmosfera więc śmiało wal na Ty Wink

Co do zestawu to chodzi o dysze główne. Taka standardowa dysza pod rometa to 57 to celowałbym w zestaw gdzie są zarówno mniejsze jak i większe.
(08-04-2024 16:56:30)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Na Pana trzeba mieć chajs i wygląd. Na forum panuje luźna atmosfera więc śmiało wal na Ty Wink
Znowu zapomniałem. Jakoś ciężko się przyzwyczaić Big Grin

(08-04-2024 16:56:30)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Co do zestawu to chodzi o dysze główne. Taka standardowa dysza pod rometa to 57 to celowałbym w zestaw gdzie są zarówno mniejsze jak i większe.
W takim razie z zestawów, które widzę na Jackmotors to najbardziej pasował by chyba ten:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/dysze...E+dellorto

To jest zestaw 45-72. Czy te zestawy pasują do wszystkich gaźników Dellorto? Ja mam 14.12l.
A próbując dojść do perfekcji należy iść z numerem w dół czy w górę? A może trzeba testować obie strony?

A może do wymiany też jest kondensator? Czytałem jednak na forum, że jeden nowy jest dobry, a inny nie.
Może od samego początku masz problem z iskrą i standardowe wypadanie zapłonu?
Mierzyłeś cewkę WN jaką ma oporność? Przerwa na platynkach / zapłon ustawione?
(08-04-2024 20:59:33)elmer napisał(a): [ -> ]Może od samego początku masz problem z iskrą i standardowe wypadanie zapłonu?
Mierzyłeś cewkę WN jaką ma oporność? Przerwa na platynkach / zapłon ustawione?

Nie pamiętam żebym mierzył cewkę WN. Raczej tego nie robiłem. Czy powinienem to zrobić? Pamiętam też, że kilka lat temu kupiłem nową taką cewkę ale jej nie zmieniałem i mam ją do teraz , ale nie pamiętam z jakiego powodu. Możliwe, że nie było iskry, ale jak to rozwiązałem to nie pamiętam. Mogę w sumie iść teraz zmierzyć, żeby wyeliminowwać tą opcję. Przerwa na platynkach i zapłon ustawione.
no ale jaką masz teraz dyszę główną?
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie