Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jakie są objawy zbyt późnego zapłonu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
No właśnie, impulsator ma suwak ale mam go maksymalnie w prawo ustawionego i jeszcze brakuje a dalej i tak by nie poszedł bo koniec karteru go blokuje, ta wypustka na magnecie jest za bardzo w prawo.
To wsadz magneto bez klina, przesuwając go trochę w prawo
I co to da? przecież musi być klin. Powiem tak, raz mi wychodzi dobrze, że magneto spotyka się z impulsatorem, a raz wychodzi całkiem inaczej, dlatego czekam na czujnik zegarowy bo nie wiem czy ja źle ustawiam tą suwmiarką elektroniczną czy co. A jak czujnik zawiedzie to zdjemę głowicę i cofnę tłok o te 2mm i jak się MOŻE w końcu uda to wtedy kupię lampę stroboskopową, bo nie chcę wydawać kasy na lampe i okaże się, że dalej nie mogę ustawić, nie wiem, widziałem podobny zapłon od Rakso Motors czy jakoś tak i tam impulsator też jest na dole i wypustka magneta też tam gdzie ja mam i gośc ustawił normalnie suwmiarką więc za nic nie wiem czemu ja nie mogę zrobić tak aby wypustka magneta wjeżdżała w środek znacznika impulsatora.
Klin jest tylko po to, aby wyznaczył punkt. Ja bym wsadził bez klina magneto przesuniętego w prawo i bym normalnie ustawił



ale jak Tobie jakoś magicznie samo się przesuwa, to albo uszkodzony czop wału lub magneto się obraca
Znaczy co się magicznie przesuwa? jak ustawię magneto bez klina to potem nie wsadzę tego klina bo dziurka na klin w wale i dziurka na klin w magnecie nie będą w tym samym miejscu. Raz zdejmowałem magneto i był klin normalnie i czop w porządku. Wychodzi mi raz tak a raz inaczej bo to wina gwintu na świece, przez to, że jest krzywy a nie na wprost tłoka, nie wiem jak trzymac suwmiarkę i w zależności od uchylenia suwmiarki czasem to wychodzi inaczej. Dlatego czekam na czujnik bo on cały czas jest nieruchomy a swumiarka raz jest przechylona trochę w prawo a raz w lewo itd.
(26-04-2021 21:03:48)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]dziurka na klin w wale i dziurka na klin w magnecie nie będą w tym samym miejscu
i co z tego?


Dla testu wsadz BEZ klina magneto, przesuniętego lekko w prawo
(26-04-2021 21:19:00)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]
(26-04-2021 21:03:48)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]dziurka na klin w wale i dziurka na klin w magnecie nie będą w tym samym miejscu
i co z tego?


Dla testu wsadz BEZ klina magneto, przesuniętego lekko w prawo
Ale przecież nie będzie się kręcić magneto bez klina, nie jest na wcisk jak zębatka wału. Jak przyjdzie mi czujnik zegarowy albo zdejmę głowicę i cofne o 2mm to napiszę co mi wyszło, pewnie w sobotę to zrobię. Jeden gośc ustawił bardzo podobny zapłon w Jawie 50 suwmiarką i jakoś się dało więc ja też muszę dać jakoś radę. Może nawet film nagram i tutaj udostępnię. Ale i tak dzięki za pomoc, w sobotę się okaże jak to wyjdzie.
Nie miałem nigdy jawy 50, ale jak widzę na obrazach google, to tam jest połączenie stożkowe - to ten mały klin tylko wyznacza ustawienie magneta w odpowiednim miejscu
Magneto trzyma się na połączeniu stożkowym a nie na klinie... Także śmiało możesz składać bez klina
To skoro działa bez klina to po co ten klin? w sumie ten ktoś kto założył ten zapłon CDI coś mówił, że składa bez klina bo nie trzeba więc może ten klin jest problemem i jak założę bez niego to ustawię tak jak ma być. Może jutro albo w piątek wsadzę bez klina i zobaczymy jak to wyjdzie. https://www.youtube.com/watch?v=Kesn_IjSVnk&t=582s zacznijcie oglądanie od 5:22 i tam to powiedział, on ma CDI innej firmy ale i tak wychodzi na to samo
No to w sumie to może być rozwiązanie całego problemu, możliwe, że tego klinu nie powinno tam w ogóle być, jutro albo w piątek ustawie bez klinu i napisze jak wyszło
Klin jest potrzebny w seryjnym zapłonie - do ustalenia pozycji krzywki i koła magnesowego na wale.
To po co w moim zapłonie magneto ma wejście na klin? To pisze w instrukcji zapłonu: "2.Zamontować koło magnesowe
UWAGA: Uważać na ustawienie rowka na kołek ustalający! (Muszą one znajdować się w osi - tylko
taka pozycja gwarantuje poprawne osadzenie koła!)" więc chyba musi być ten klin, no ale jak nie zdejmę klinu to nie ustawię zapłonu poprawnie... Dobra kij z tym klinem, dzisiaj albo w piątek zamontuje bez klina i jak będzie działać to zostawię.
Nie wierzę jak to czytam co tu się odjaniepawla...
Chce rozwozić pizzę!


Rowek jest tylko aby ułatwić prościej Magneto w odpowiednim miejscu. Tam jest oryginalny mechaniczny zapłon i Magneto ma krzywkę, co otwiera młoteczek - dlatego bez zabawy gdzie udadzac Magneto, to fabryka ustawiła klin w miejscu aby nie szukać odpowiedniego miejsca. Usadzanie Magneto jest na stożku, co tam najważniejsze jest odtłuszczenie stożka przed mocowaniem. Przydałoby się jeszcze popunktowac aby jeszcze lepsze zakleszczenie zrobić
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie