Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jakie są objawy zbyt późnego zapłonu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Aha rozumiem czyli kręcić w prawo do GMP, a potem jeszcze jeden obrót ale zatrzymać się na 2mm przed GMP? We wtorek może przyjdzie mi ten czujnik zegarowy, spróbuję ustawić zapłon i napiszę tutaj czy pokrywa się wypustka na magnecie ze znacznikiem impulsatora czy dalej nie.
Tak.



Post #2100
A jeżeli ten zapłon jest za późno to jakoś źle wpływa na wał, tłok itd.? bo nie chcę czegoś rozsypać skoro tak jeżdżę cały czas... chodzi dobrze, odpala od 1 kopa czy zimny czy ciepły.
Za późno nie. Za wcześnie jest znacznie groźniejsze.
No to zbyt wczesnego chyba nie mam, jak już to zbyt późny, jak przyjdzie czujnik zegarowy to napiszę tutaj moje obserwacje z tym. A brak filtra paliwa jakoś wpływa na pracę silnika? (np. grzanie się)
Nie. Jedynie przysparza roboty przy czyszczeniu gaźnika.
Generalnie to pierdziel te wypustki i inne rzeczy, tylko ustaw zapłon porządną lampą stroboskopową, będziesz miał pewność że jest dobrze.
-Zdejmujesz głowicę, żeby nie ustawiać przez krzywy otwór na świecę tylko porządnie. Ustawiasz tłok w GMP, a następnie przeciwnie do obrotów silnika cofasz tłok o 2mm. te 2mm wyznaczasz zwykłą suwmiarką z głębokościomierzem.
-Robisz wtedy znak (najlepiej wyraźnym, jasnym markerem) na magnecie i na karterze czy innym nieruchomym punkcie silnika, oba znaki muszą być idealnie w linii.
-Składasz wszystko, bierzesz akumulator samochodowy i podłączasz lampę stroboskopową. Jeśli masz na niej regulacje kąta wyprzedzenia zapłonu, to ustawiasz na 0 stopni.
-Odpalasz silnik i ustawiasz zapłon tak, żeby znaki na magnecie i na karterze, czy na czym tam sobie zrobiłeś, idealnie się zgrywały.
-Nie przejmujesz się, bo masz idealnie ustawiony zapłon.
(25-04-2021 22:02:45)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Nie. Jedynie przysparza roboty przy czyszczeniu gaźnika.
A zębatka 11z też się może przyczyniać? bo Ogara odblokowałem, wiekszę dysze, króciec z Jawy 50 i skrócone kolanko i na razie przy 40km/h obroty są dość duże, próbowałem 45km/h ale prędzej to by tłok wypluł, poza tym jest dopiero ponad 400km i nie chcę go katować, więc jeżdżę max 40km/h chciałem dać zębatkę 12z ale nakrętka wałka zdawczego jest tak mocno zakręcona, że nie da rady odkręcić nawet w 2 osoby. Albo mi się te obroty wydają duże a tak na prawdę jest ok, a z tym zapłonem to będę próbował we wszystkie możliwe sposoby aby się to pokrywało tak jak ma być, jak mi się uda to wtedy kupię lampę stroboskopową.
Ja na twoim miejscu jeżeli silnik się grzeje, to używał więcej oleju do mieszanki np. shtil HP, ponieważ ten ma temperaturę spalania powyżej 250*C,
Używam olej Stihl czerwony czyli ten HP w proporcji 1:25 chyba i zapinka iglicy na drugim rowku od dołu tak jak jest zalecane podczas docierania. Troszkę kopci z wydechu ale nie bierze oleju ze skrzyni, wszystko szczelne bo gaśnie od razu jak zatkam dolot powietrza w gaźniku. Normalnie nalałem 1:30 ale dolałem wczoraj 30ml oleju i jest chyba troszkę lepiej. Ale i tak ten zapłon muszę jakoś ustawić bo to niemożliwe żeby nie dało się zrobić tak żeby znacznik impulsatora nie pokrywał się z wypustką magneta, może ja to źle ustawiam, jak uda się może ustawić w końcu to wtedy kupię lampę stroboskopową.
Po co próbować na inne sposoby, skoro sposób z lampą jest niepodważalnie najlepszy i najbardziej precyzyjny, a sama lampa przyda Ci się milion razy w przyszłości, jeśli siedzisz w motoryzacji. Zrób na lampę i nie kombinuj z żadną wypustką, bo nie ustawisz precyzyjnie zapłonu w ten sposób, tylko mniej-więcej. Przy 11z obroty będą duże, to nie jest zbyt optymalna zębatka do jazdy na co dzień. Zębatka musi się dać odkręcić, tylko trzeba pokombinować. Przytrzymać hamulec z całej siły, zblokować tylną zębatkę, są różne sposoby.
Ostatnio jeżdżę tak do 120 stopni i jednak ta temperatura zatrzymuje się na jakiś czas przy tych 100 stopniach czy 110 i mogę przejechać 7km bez przerwy, może do kwestia dotarcia, zapłon spróbuje ustawić i ok, spróbuje kupić ta lampę stroboskopową za niedługo. I mam pytanie, czy musi być akumulator do tej lampy czy może być co innego? A i zebatka 12z wystarczy czy koniecznie musi być 13z?
Ustawisz tłok na GMP.
Potem opuścisz tłok o 2mm (przed gmp)
Wtedy impulsator ma chwytać ta wypustkę na Magneto


Więcej nie zrobisz nic dokładnie bez lampy




Zębatkę ustawiasz od siebie - jak na miasto to bym brał 11z jak w komarze mam ale to komar... Poza miastem to większą
"Wtedy impulsator ma chwytać ta wypustkę na Magneto" no właśnie jak ja cofam o te 2mm to nie chwyta (na 1 stronie widać jak to wychodzi) dlatego zamówiłem czujnik zegarowy i nim to sprawdzę bo musi się przecież dać a jak to nie da rezultatów to zdejmę głowicę, dam tłok do GMP i suwmiarką wymierzę 2mm w dół od cylindra. Dzisiaj przejechałem 15km bez żadnej przerwy i nawet nie nagrzał się do 120 stopni, ani nie zasłabł, cały czas jechał jakbym go przed chwilą odpalił, ale to może dlatego, że jechałem w 6 stopniach celsjusza, spróbuję ustawić zapłon i zobaczymy jak będzie w lecie.
jak możesz manipulować ustawieniem impulsatora na podstawie.,,, facepalm


Przesuń impulsator tak, aby równał się z wypustką na magneto w ten sposób


oczywiście gdy tłok jest 2mm przez GMP

i tak zostaw...
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie