Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jakie są objawy zbyt późnego zapłonu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
(25-04-2021 13:40:03)Debesta napisał(a): [ -> ]No właśnie. Ja słyszałem teorie ze impuls sie pojawia gdy inpulsator schodzi ze znacznika. Nie zawsze tak jest.

To nie wiem, bo w instrukcji zapłonu pisze aby wypustka na kole magnesowym wjeżdżała w środek znacznika impulsatora. Dolałem 30ml oleju do mieszanki i jest chyba troszkę lepiej ale nie jestem pewien. Przed chwilą przejechałem 3km i się nagrzał do 100 stopni. Jak było 120 to nie był raczej słaby, normalnie jechał. Kupię tą lampę stroboskopową i napisze jak jest, może nawet film nagram...
(25-04-2021 13:40:03)Debesta napisał(a): [ -> ]No właśnie. Ja słyszałem teorie ze impuls sie pojawia gdy inpulsator schodzi ze znacznika. Nie zawsze tak jest.
Czekaj czekaj, ja ustawiam tłok do GMP kręcąc magnetem w prawo a potem cofam o 2mm w lewo, dobrze to robię? Kupno lampy stroboskopowej będzie bez sensu bo trzeba mieć akumulator a ogar go nie ma :/

Zamówiłem czujnik zegarowy i może on dokładniej powie jak ustawiłem zapłon.
akumulator przecież podłączasz zewnętrznie np. baterię 12v czy akumulator samochodowy lub nawet ze skutera.
Czujnikiem zegarowym to, co najwyżej zaznaczysz 2mm czy inną wartość GMP - ok, ale ustawienie zapłonu w odpowiednim miejscu (pokrywanie się impulsatora z magnetem w konkretnym miejscu) oraz przetestowanie go - to tylko lampą można to uzyskać
Ale nawet gdy nie będzie się pokrywać to nie przesunę impulsatora w prawo bardziej bo już się nie da, jedynie w lewo ale tam to nie ma nawet sensu. Najpierw to muszę wymyślić jak ustawić żeby ten impulsator pokrywał sie z wypustką na magnecie bo na co mi lampa stroboskopowa jeżeli tej rzeczy nie mogę ustawić... nie wiem dlaczego tak jest, ehh
Nie rozumiem sensu tematu do końca, bo dla ciebie problem jest taki, że silnik się grzeje.
No jak każdy silnik. Tłok ma 3 pierścienie, to jeszcze większe tarcie generuje oraz także temperaturę


jak wchodzi super na obroty oraz ma moc, to po co tam grzebać przy zapłonie? Na pewno zapłon wtedy nie jest problemem....
A to, że traci moc jak jest rozgrzany, to może kiedyś był zatarty i lipa.
Tłok ma 2 pierścienie oryginalny tak jak cylinder, wymieniałem uszczelkę 100km temu i tłok nie miał żadnego śladu zatarcia, ma moc, wchodzi super na obroty, dlatego założyłem temat bo może to wina zbyt późnego zapłonu, nie wiem, jak przyjdzie mi ten czujnik zegarowy bo zobaczę co będzie. Przez to, że impulsator nie pokrywa się idealnie z wypustką na magnecie, muszę przesunąć magneto trochę w prawo i wtedy zapłon pewnie nie jest 2mm przed GMP tylko może nawet w samym GMP, dzisiaj przejechałem 4km bez przerwy i nagrzał się do 118 stopni około, dlatego tak się pytam bo na youtube są filmy gdzie taki ktoś jedzie Ogarem 200 przez 20 minut bez przerwy i to jeszcze w lecie a mi się grzeje po 4km w 10 stopniach celsjusza... Jak coś to mam zapłon GEMO z 4jawa i tam nie przesuwa się cały iskrownik tylko sam impulsator.
(25-04-2021 15:00:22)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]Czekaj czekaj, ja ustawiam tłok do GMP kręcąc magnetem w prawo a potem cofam o 2mm w lewo, dobrze to robię?

Nie. Kręć tylko w kierunku obrotów silnika. Cofając nie osiągniesz miarodajnych pomiarów przez luzy na korbowodzie.
Czyli mam kręcić w prawo magnetem aż będzie GMP i potem jeszcze raz w prawo 2mm??? na pewno? bo to może być kluczowe i rozwiąże problem, no ale jak przekręcę o 2mm w prawo to nie będzie wtedy zapłon przed GMP tylko po GMP nie? Bo jest też jedna dziwna dla mnie rzecz, na magnecie jest strzałka i pokazuje ona chyba w lewo, nie powinno być w prawo? Widziałem na Youtube ustawienie zapłonu CDI w WSK 125 i tam ktoś ustawił GMP kręcąc magnetem w prawo i potem trochę kręcił w lewo 3mm
Gdy masz tłok 2mm PRZED Górnym Martwym Punktem, to ten impulsator ma się stykać z początkiem paska na magneto


proste
No właśnie, ma się stykać a się nie styka... kręcę w prawo aż do GMP, potem kręcę trochę w lewo żeby było 2mm przed GMP i się nie styka... na wcześniejszych zdjęciach jest pokazane jak to wychodzi.
Weź wypierdziel ten cholerny termometr i jeździj normalnie tyle ile chcesz facepalm
Termometrem się sugeruje tak ogólnie, ale rzeczywiście jak pokazuje 120 stopni to cylinder tak zieje, że bez dotykania parzy. Może ja przesadzam? wiem tylko jedno, zapłonu za nic nie mogę dobrze ustawić, impulsator z magnetem nie stykają się 2mm przed GMP... Przyjdzie mi ten czujnik zegarowy to zobaczę co będzie, mam nadzieję, że w lecie nie będzie tak, że przejade 500m i już będzie rozgrzany, Na razie mam na liczniku 430km ale to już prawie dotarty więc nie może się grzać przez nie dotarcie, lewego powietrza nie bierze bo jak zatkałem dopływ powietrza w gaźniku ręką to od razu zgasł.
A czy traci moc? Strzela z tłumika? Czy obserwujesz jakiekolwiek inne problemy? Bo z tego co widzę to nie.

Pamiętaj że silnik wciąż na dotarciu. Według mnie to nawet wskazane aby robić przerwy co 5km aby silnik ostygł i nie ma dla mnie nic dziwnego w podwyższonej temperaturze.
No spoko, z tłumika nic nie strzela i mocy nie traci, dlatego się tak zastanawiam bo na youtube niektórzy jadą przez 15 minut w 30 stopniach bez przerwy a ja w 10 stopniach na zewnątrz przejade 4km i pasuje przerwę zrobić.
Kręcisz w prawo do GMP, pomiar, a później dalej w prawo i zatrzymujesz się 2mm przed GMP. Ewentualnie mocno w lewo (tak z poł obrotu) i w prawo.
Chodzi o to, że cofając tłok o 2mm może być tak, że magneto pójdzie dalej niż powinno, bo cofając najpierw redukujesz luz na stopie korbowodu, później ruszasz korbowodem, dalej jeszcze luz na sworzniu i dopiero idzie tłok. To nie są niewiadomo jakie luzy, ale pomiar jest nieprawidłowy.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie