Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Dezamet 023] Lepsze tłoki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Do MBX swego czasu też były w cenie ok 80 zł, ale się rozeszły. Sam z 10 sztuk kupiłem, teraz widzę że ich nie ma już. Te tłoki mi pasowały pod moje cylindry, z tymi od Gilery jest o tyle lipa, że najmniejszy ma 40 mm średnicy. MBXy są już od 39 teoretycznie, trafiały się i 39.25 zwykle ale i 39.50 z tego źródła, o którym wspomniałem wyżej.No i trzeba je od dołu skracać, te od MBX nie, ale mbxy są niższe 0,5 mm od ZMD.

Odrestaurator, taki urok dwusuwa, jak sie ma moc w małym zakresie to te biegi ratują i to porządnie. Derbi Sendę dobrze wspominam, na serii naprawdę elastyczny silniczek. I male sprostowanko, wszystkie mialy dozownik w tym samym miejscu, tylko Db50b i AM6 ma kanał wodny przez kartery a EBS ma 2 króćce z pompy cieczy, ciecz nie idzie przez kartery do cylindra Wink
Zgodnie z obietnicą, rozpoczynam test pierwszego z brzegu tłoka za 27 zł, nie z gilery a z hondy mbx. Tłok firmy ds piston, wykonanie nawet ok, jutro zakładam zestaw i będę realcjownować jak się spisuje. (Puchnięcie, skłonność do przycierania itp)
Zestaw to mało wysilone 50/4 z dyfuzorem na 7000 obr./min.
BTW, tłok jest 10g lżejszy niż tłok ZMD.
Śmigam od maja na tłoku za 17zł z naprawskuter. Obecnie nie mogę znaleźć go w ich ofercie, w każdym razie parametry - 40,00x12x25 , denko mocno płaskie.

http://allegro.pl/tlok-40mm-fi12-2t-keew...07330.html



Siada idealnie w cylinder 55 z allegro po przerobkach według Sałka (krótszy od zmd o około 3mm). Jak za taką kasę to uważam, że jakość wykonania tego zestawu jest mega - cieniutkie pierścienie ładnie dopasowane, sam tłok wizualnie za pięknym odlewem nie jest ale trzyma wymiar, zabezpieczenia i sworzeń lepsze niż Almot - troszkę ciaśniej pasowane w główkę korby. Dostał trochę po dupie, nic nie puchnie, pracuje znacznie ciszej, wibracja silnika w normie, nawet przy wysokich obrotach podczas jazdy nie dzieją się żadne anomalia itd. Jedyna wada to płaskie denko, dość znacząco zmniejsza to stopień sprężania, przydałaby się głowica z inną komorą spalania, coś jak w simsonie. O dziwo jest to nieodczuwalne, z pewnością byłoby lepiej ale i tak chodzi żwawo. Coś tam jest nagrane, będę jeszcze dalej grzebał ale wszystko z czasem. W momencie zakupu gdzieś rzucił mi się jeszcze w oczy taki sam tłok tylko z powłoką grafitową, kosztował w granicach 35zł, później nie mogłem już go znaleźć, ciekawe, może warto byłoby na to też spojrzeć.



I założyłem zestaw, jest mega Big Grin
65 km/h na długich przełożeniach (15/25z) w motorynce.
Jeśli chodzi o przyspieszenie, Simson wymięka.
Tłok nie puchnie, nie trzeba robić przerw w jeździe mimo pierwszych kilometrów na nowym zestawie.
Pierścienie pasowały w rowki?
Lekko trzeba było spiłować, ale tylko krawędzie. Troszkę zwiększyłem przerwę na zamkach pierścieni, było 0,05 mm.
Pierwsze 100 km zrobione, śmiga jak dzik Big Grin
Simsona bierze na przyspieszenie, a ogara 200 na przyspieszenie i na prędkość.
A, czyli nie musiałem staczać całego pierścienia? W moim tłoku jeden rowek ma 1.3 mm a drugi 1.4 mm :F.
To ja nie wiem co Ty robisz, weź pod uwagę że wewnątrz pierścień jest węższy a z zewnątrz szerszy.
Nie jestem w temacie, ale po co staczać pierścień ? Ten tłok, ktory opisałem wyżej siadał p&p, głowice macie seryjne czy ze zmienioną komorą spalania ?
Michał, ja mówię o tłoku Hondy MBX, do którego nie pasowały pierścienie z zestawu i trzeba było je staczać, aby pasowały okuwa
Mi pasowały praktycznie od razu, tłok za 27 zł + wysłka.
skinder, z tymi tłokami jest pewien problem. Najmniejszy ma 40 mm - jak ktoś ma nominalny cylinder, zwyczajnie szkoda zbierać tyle tulei.






Jak stoczyłeś tak cienkie pierścienie?
Uch, nie wiem XD. Lagoon je toczył, ale jak to nie powiem.
Ok Wink
W każdym razie działa lux, mogę z czystym sumieniem polecić.
Skoro 65km/h leci to Simsonowi też powinna dorównać na prędkość Big Grin a 3b czy 4b? bo to też spora różnica. Chyba że tylko na jednym przełożeniu tyle leci, bo na innych pewnie coś kosztem czegoś. Fajny projekt, może trochę polata a nie trzeba będzie co chwile remontować. Jakieś mody jeszcze planujesz? szkoda, że inne podzespoły ograniczają możliwości. Jaką to ma moc mniej-więcej w km? motorynka jest mała, to też pewnie waga dużo działa.
Więc tak, moc szacuję na 2.5 - 3 KM, ten konkretny Simson (jeszcze org ddr) leci 70 - 72 km/h gps i tyle samo wg licznika. Z tego co widziałem w środku cylinder po lekkim porcie, ale 50/2. Skrzynia 4b. Oczywiście, dyfuzor już u spawacza a sam kombinuję, jak ujarzmić chińskie gaźniki - dellorto 17.5 (podróbka) oraz K60b.
Ale skłaniam się w stronę 17.5, zresztą mam już gigantyczny dolot pod ten gaźnik Wink
Jutro jak będzie czas wrzucę filimik z jazdy, jak uda mi się umocować telefon do kasku.
W planach miałem membranę, ale koszty zaczynają mnie powoli przerastać. Tak czy owak muszę jeszcze wrzucić tarczę na przód.
Jak skończę projekt, motorynka leci na hamownię i wtedy dowiemy się co i jak.
W sumie nie robiłbym tego, gdyby nie mój wujek, który stwierdził, że moja motorynka w życiu nie przekroczy 60 km/h. Taka motywacja Big Grin
Kierowca leciutki i niski, to też pomaga Big Grin
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie