Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zapłon z silnika 027 do 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam!

Mam do Was pytanie dotyczące takiej przeróbki jak zamontowanie zapłonu z Charta 210 do Kadeta czyli z silnika 027 do 023.
Jestem tym zainteresowany ponieważ jest to zapłon elektroniczny i na pewno znacznie mniej awaryjny i wydajny Smile .
Ponieważ przeprowadzam całkowitą renowację swojego Kadeta m-780 zastanawiam się czy warto zainwestować trochę więcej kasy w kompletny zapłon od Charta niż w kompletny fabryczny zapłon do 023 ( podstawa, cewki itd ) ponieważ i tak muszę kupić komplet.

Główne pytania ( na tą chwilę Wink ):

1. Czy podstawa zapłonu pasuje bez przerabiania do 023 ?
2. Czy magneto pasuje na wał od 023 bez przerabiania ?
3. Czy jest możliwość korzystania z tego rozwiązania bez instalowania akumulatora ? ( nie pełna instalacja ) ewentualnie jakiś mały żelowy akumulator gdzieś schować?
4. Czy gra jest warta świeczki czy nowy dobrze zestrojony fabryczny zapłon będzie lepszym rozwiązaniem ? Wink
5. Czy poza magnetem, podstawą, modułem i cewką wn. i żarówkami 12V zamiast 6V potrzebuję coś więcej ?

Bardzo prosił bym o pomoc w rozwiązaniu tej kwestii bo jestem w trakcie renowacji na urlopie i czasu mam nie wiele Smile
Pozdrawiam !
1.Pasuje
2.Pasuje
3.Tak jest możliwość bez aku ja tak miałem w motorynce
4.Warto bo zapominasz o regulacjach
5.Nic więcej nie potrzebujesz

Dodam że zapłony te stosowano też w niektórych modelach stelli z silnikiem 023
Dziękuje za szybkie odpowiedzi ! Smile
Spytam jeszcze czy cewka musi być dokładnie ta od Charta, czy można zastosować inną ? Bo na tą chwilę nie mogę nigdzie znaleźć takiej do kupienia.
Jeśli też to możliwe, czy jesteście w stanie oszacować realną cenę za magneto i kompletną podstawę iskrownika ( bez modułu ) do charta ? Żebym nie przepłacił... Smile
Cewka może być inna
A ceny kształtują się w granicach 100zł za magneto i stator.
Cewka musi byc na 6V od elektronika, simson etz
Do 140 zl max, kupisz taniej
Cewka może być od chiny nawet i pasuje bo sprawdzałem na simsonowskim i chartoswkim zapłonie.
Dokładnie na takiej.
http://karbownik.pl/CEWKA-ZAPLONOWA-ZIPP-OTIS
Jeśli cewka może być każda inna to w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak zamówić części i działać dalej !
Dzięki za odpowiedzi ! Jak przyjdzie zestaw do mnie i będę instalował być może jeszcze pojawią się jakieś pytania więc tematu nie zamykam Wink
Nie moze byc to kazda cewka
Nie masz mozliwosci zamykania watkow
Supryk ,może być ta co pokazałem i wiem to z autopsji.
A tak w ogóle widzę że nie potrafisz nawet podziękować za pomoc.
(10-07-2016 22:01:48)jaro5 napisał(a): [ -> ]A tak w ogóle widzę że nie potrafisz nawet podziękować za pomoc.
Slucham?
(10-07-2016 21:48:50)Supryk napisał(a): [ -> ]Nie masz mozliwosci zamykania watkow

Zdaję sobie sprawę że nie jestem adminem... po prostu będę może miał później jeszcze jakieś pytania i dlatego użyłem takiego zwrotu.

A Co do zastosowania każdej innej cewki to zdaję sobie sprawę że nie będzie to dowolna cewka, zapytałem czy ktoś wie jakie ewentualnie inne można zamiennie zastosować.

W takim razie tak jak kolega jaro5 zaproponował kupię taką cewkę, na allegro chyba jeszcze taniej da się ją kupić Smile Chyba ze można zastosować jeszcze jakąś inną? Mój kolega kiedyś w Simsonie SR50 miał cewkę z poloneza i działało elegancko, ale tam było sporo miejsca żeby ją schować. W tym przypadku im mniejsza tym lepiej Smile
Ja musiałem schować dość sporo w motorynce więc musiałem kombinować.
Działała u mnie bez awarii przez dość długi okres i mam ją teraz wymontowaną bo zmieniłem zapłon na mvt.
Zadziała bez problemu.
Z zamykaniem wątków to inna sprawa i dotyczy nie Ciebie.
Czy ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu jest rownież identyczne w 023 i 027 ? Smile w rozumieniu czy podstawa iskrownika będzie w tej samej pozycji ?
Cewka pasuje praktycznie kazda od chinola, a i na cewce butelkowej z jawki bedzie chodzil bez problemu. Zaplon ustawiasz tak ze, tlok ustawiasz 2,5mm przed GMP i w tym momencie kreska P na magnecie ma sie pokrywac z kreska na impulsatorze, zapewne bedziesz musial wkrecic impulsator w drugie miejsce w podstawie aby ustawic odpowiednio zaplon.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie