Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zapłon z silnika 027 do 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
A czy nie podłaczenie cewek ładujacych akumulator moze skutkować ich uszkodzeniem ? Bo bede podłaczał jedynie cewke świetlna no i obie od zaplonu a pozostale dwie juz nie i nie wiem czy moga sie spalić albo cos jak beda odlaczone ?
Skoro obwód elektryczny nie będzie zamknięty, bo będą odłączone to od czego miałyby się spalić?
Nie wiem wiec pytam Smile Podobno nie ma glupich pytań sa tylko glupie odpowiedzi a i jeszcze podobno kto pyta nie bładzi Wink hehe.. rozumiem ze odpowiedz brzmi : nie nie spali sie Smile wiec dzieki Smile
Dokładnie. Na twoim miejscu zapiąłbym wszystkie cewki do roboty, prądu nigdy za mało Big Grin
A jakie im dać zajęcie ?Smile wszystkie trzy podlaczyc rownolegle do oświetlenia ?
No tak by było chyba najlepiej.
Nie spłoną żarówki ? Chyba że można szeregowo dwie cewki podpiać i uzyskać 12V ? Czy to juz raczej odpada ? Sory ale musze miec jasne odpowiedzi bo doświadczenia w tym kierunku mam nie wiele a metoda prob i bledow nie chcial bym czegos zepsuć Wink
Lepiej dać równolegle i po prostu dać mocniejsze żarówki które biorą więcej prądu.
Dzieki. Zobaczę jakie mocniejsze żarówki 6V tam beda pasowac ( co bedzie w sklepie ).
A ile Wat kazda z cewek jest w stanie wygenerowac ? Bo pewnie najlepiej by bylo uzyskac takie samo zuzycie jak generowanie. Bo tak ogolnie to żarówka 'zje' tyle ile ma czyli 5W zarówka zuzyje max 5W czy jak bedzie w instalacji dostepne np 10W to wtedy żarówka dostaniebte 10W i sie spali ?
Słuchajcie a co w sytuacji w której magneto lekko ociera o cewki po stronie impulsatora?
Dodam że cały zestaw jest nowy, nigdy nie używany ( podstawa i koło zamachowe ). Wał nowy i naprawdę PROSTY Smile
Magneto od środka pokryte fabryczną szarawą farbą, może zacząć od usunięcia farby ? A Jeśli to będzie za mało to co dalej? Trze generalnie z prawej strony, od strony zmieniacza biegów, od lewej jest minimalny luz - jednak nie da się przecież przestawić w bok podstawy. Help !
Podejrzewam że to kwestia typowej dla rometów jakości wykonania. Jeśli minimalnie obciera to zostaw tak jak jest to się samo dotrze, albo spróbuj to delikatnie dotrzeć.
Też wykluczam "wadliwy" montaż, po prostu wszystko jest nowe Smile Jak jutro zmontuje to na stałe, bo puki co była to tylko przymiarka to ocenie czy zostawić jak jest czy coś pod szlifować bo nie chciał bym urwać niczego... Nie mniej jednak, jeśli by się okazało że trze zbyt mocno, to mogę przy-szlifować małym pilnikiem cewki i impulsator ? ( nie wiem czy impulsator jest tak samo daleko wysunięty jak cewki ? )
Impulstaor minimalnie przyszlifowalem oilnikiem i rowniez blaszki rdzenia bo to one głownie tarły i jest dobrze juz wszystko smiga. Gorzej z zarowkami bo ta och Charta nie pasuje do oprawki od Kadeta wiec 25W25W to kiepski pomyl skoro bez przerobek sie nie da. Zostane przy standardzie moze ich nie popali odrazu... nie mozna jakiegos "opornika" dolozyc ? Dioda.. zarowka jakas ukryta nie wiem.. wogole to cewki od 027 tez tak pala czestozarowki jak w 023 ? I czy jak spali sie np przednia to tylna tez splonie szybko bo zaswieci pradem ze spalonej ?Big Grin
Podłącz przednią i tylną pod cewki świetlne. A klakson pod ładowanie jak taki masz. U mnie po jakimś czasie sfajczyła się żarówka 12v35w. Cewki są idealnie wyliczone (jak na PRL), więc jak jest 6v25w to nie powinno się spalić.
Tyle ze ta 25W/25W jest wieksza i nie pasuje w oprawkę.
W instrukcji gdzies wyczytałem ze instalacja ma moc 25W plus dwie cewki prostownicze wiec rozumiem to jako moc cewki swietlenej 25W.. jak zaloze ori 15W/15W i 5W na tył to pewnie beda się palić? Chyba ze bede jeździł na długich swiatłach cały czas ?
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie