Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zapłon z silnika 027 do 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Elektronika ustawiasz tak samo jak przerywacz. Teoretycznie im szybszy zapłon tym silnik mocniejszy, w praktyce różnie z tym bywa, jak coś nie działa jak powinno.
Czyli ma byc 3mm przed GMP na przerywaczu i na elektroniku w 023 ?
Oczywiście
A to musze zmienic.. mam ustawione na 2.5mm przy znaku L na magneto ...
W 023 ustawiasz według P. L jest do Charta. 2.5mm też może być. Nie powinno być problemów.
Czyli jak dobrze rozumiem kreska na impulsatorze ma pokryc sie z 'P' na magneto przy 3mm do GMP lub gdzieś pomiedzy 3 a 2,5 w celu znalezienia idealngo ustawienia.

Chce też założyć na próbe gaźnik GM13F1. Czy ustawienie zapłonu dla takiego gaźnika jest bez zaczenia ( w sensie takie samo dla GM12F1 )czy mozna coś poczarować dla lepszego efektu ?Smile
Tak, dokładnie. Kreska na impulsatorze z kreską na magnecie obok P. Co do gaźnika, jak gdzieś dostaniesz w dobrym stanie to możesz pokusić się o gaźnik 14MC z Charta. Powinien idealnie pasować w miejsce oryginalnego, skoro GMy pasują do Charta. Zapłon ustaw tak jak przewiduje fabryka.
Zapłon ustawiony na 3,05 przed GMP bo bardziej podstawy zapłonu nie jestem w stanie przekrecic :/ w sumie romet pali i jedzie wydaje mi sie tak samo jak przy poprzednim ustawieniu czyli 2.5mm na znaku 'L' . Nie wiem ile to mm przed GMP dla znaku 'P' było wczesniej.. Big Grin w kazdym razie na krotkiej trasie jechal moim zdaniem poprawnie. Zalozylem potem gaznik GM13F1 i tutaj napewno jest roznica. Stary gaźnik jakoś ciezko było wyregulowac i przerywało przy pełnym gazie a na GM13F jest w porzo. Szkoda ze nie mam porownania z innym 023 Wink jeszcze trzeba go ladnie dotrzec tylko.

A co do zamocowania podstawy to poza rozwiercaniem otworow jest jakis sposob zeby lekko jescze zapłon przyspieszyc ?
Czy jest mozliwość że cewka zapłonowa "chińska" która prawdopodobnie jest na 12V bedzie dawać słabszą iskrę niż cewka butelkowa 6V (np od Simsona ?) ? Ogolnie iskra jest i Kadet jezdzi dobrze jednak porownywalem z iskra na zapłonie tradycyjnym i tam iskra jest grubsza i fioletowa a w tym przypadku cieńsza biało-żółta.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie