Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kupno pierwszego mtoroweru.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
(11-01-2015 15:25:20)Kaskader na komarze napisał(a): [ -> ]Jak dla mnie 023 będzie idealny na początek dla Ciebie, 019 nie miałem, ale jak okiełznasz 023 śmiało kupuj ogara 200. W 023 ustawisz na "oko" i jeździ jest dość łatwy w obsłudze i nie powinien sprawiać problemów.

No z tym ustawianiem "na oko" to różnie bywa, na forum jest sporo tematów o ustawianiu zapłonu (teraz dalej powstają nowe). Wynika więc z tego, że nawet z tym ustawianiem "na oko" zapłonu 023 - niektórzy mają problem Wink


Osobiście polecam Ci jako pierwszy motorower Ogara 200 lub Ogara 205 - na pierwszym jeździłem dosyć sporo, jak wjedziesz w porządny piasek i nawet się zakopiesz w lesie - w 90% silnik 223 sobie poradzi i elegancko wyjedziesz z zaspy Tongue Niestety Ogarem 205 tak nie poszalejesz, silnik jest taki sam jak w moim Kadecie, czyli 023 i trochę mu mocy brakuje, więc o lekko "offroad'owej" jeździe możesz zapomnieć :F Chyba, że będziesz jeździł 205-tką w dużej mierze po asfalcie, to dobrze zrobiony silnik posłuży Ci długo, a skrzynia która w 023 jest naprawdę toporna - wybaczy Ci wszystkie błędy początkującego motorowerzysty :F
A tam, niektórzy to nie wiem w jakim świecie żyją :F Ja wiedziałem że jak coś się chrzani to ruszyłeś coś i samo się naprawiało Tongue Mówię, kupuj najpierw coś z 023 lub 019 tak jak wyżej mówią. Ja miałem 023 i bardzo sobie chwaliłem śmigał w komarze, kible brał póki nie pękły pierścienie. Grzałem go ostro, lato jesień zima palił.Więcej grzechów nie pamiętam :F
Z awaryjnością bywa różnie w 019 padają skrzynie i automat jednak jeśli dokręcisz go mocno [automat] i użyjesz kleju do gwintów żeby się nie odkręcał dobrze ustawisz wybierak będzie ci długo chodził.
W 023 też padają skrzynie ale rzadziej.
Gdzieś na forum było że ktoś wsadził do 019 cylinder z simsona chyba 70/4 czyli miał w nim ok. 11km Big Grin vma mówił że ok 110km/h ale po tym zabiegu sypała się mu 1ka w skrzyni.
Może powiem różnice między 019 a 023
019:
- 3 biegi
- o te 10km/h szybszy
- więcej mocy ok 0.7km [019 ma chyba 2.5km a 023 1.8km]
- Większe obroty [023 ok. 4800rpm 019 5200rpm]
- Inny automat.
023 nie ma sensu chyba opisywać.
Dodam też że większość części jest taka sama w obu silnikach.
Ja bym brał 019 gdyż nie ma tego odczucia "piłowania" przy wysokich obrotach na 3ce tak jak w 023 na 2ce.
Chyba będę wolał 019 ponieważ uczył się będę na wsi gdzie są głównie polne drogi, a wydaje mi się że 019 jest mocniejszy, a pisaliście mi że 223 na początek nie jest najlepszy.
Polskie silniki są na tyle "łatwe" że na poboczu możesz je naprawić śrubokrętem kombinerkami młotkiem i kluczem 10ką Tongue.
Ja ci radzę bierz 019 Big Grin Tylko nie jeździj "bez" sprzęgła jak będziesz dbał to długo ci bd służyć Smile
A w 223 tak się nie da?
Panie, 223 to już ciutkę wyższa szkoła jazdy, ustawienie tego graniczy z cudem,jak ktoś nie kumaty w tych silnikach. :F
Czyli przy warunkach gdzie będę się uczył, moim doświadczeniu najlepszy będzie 019.
W 223 wszystko jest odwrotnie Tongue Biegi w dół nie w górę Kopnik z prawej strony i do przodu sprzęgło z lewej zapłon z prawej i do tego wewnętrzne magneto Tongue

Na początek 019 / 023 są idealne a 223 zwykłym śrubokrętem nie naprawisz tak łatwo.
Ta 019 / 023 będzie idealny.
Nie bierz 019 na start, później będzie tworzył milion tematów, jak to złożyć, jak wyregulować itd... Weź sobie zwykły 023, załapiesz bakcyla o co w tym silniku chodzi, podszkolisz się w temacie i wtedy bierz coś trudniejszego. Po co wypływasz od razu na ocean? Zacznij od rzeki xD
Zależy jak trafi.. 023 może okazać się większym trupem niż dojechane 019 Tongue
Kupując najlepiej sprawdzić czy silnik nie ma wycieków / pali od kopa itd nie warto brać silnika niekompletnego
podam przykład: "Silnik nie odpala gdyż nie mam czasu założyć głowicy / cylindra" może to oznaczać że silnik jest dojechany i może mieć problemy związane z np skrzynią biegów.
Jeśli masz coś brać to niech to coś przed Tobą przynajmniej odpali Big Grin
(11-01-2015 16:01:21)TheNight napisał(a): [ -> ]Zależy jak trafi.. 023 może okazać się większym trupem niż dojechane 019 Tongue
Kupując najlepiej sprawdzić czy silnik nie ma wycieków / pali od kopa itd nie warto brać silnika niekompletnego
podam przykład: "Silnik nie odpala gdyż nie mam czasu założyć głowicy / cylindra" może to oznaczać że silnik jest dojechany i może mieć problemy związane z np skrzynią biegów.
Jeśli masz coś brać to niech to coś przed Tobą przynajmniej odpali Big Grin

No rzeczywiście, w 023 skrzynia jest tak skomplikowana, części tak trudno dostać, że masakra. No i grube hajsy kosztują... Proszę Cię człowieku, pójdzie gdzieś na wieś do jakiegoś starego dziadka, zapyta się go czy nie ma jakiegoś silnika to 1/10 będzie miał gdzieś w szopie rometowskie czesci i odda za bezcen ...
Polecam Ci i ogara z 223 i z 023. Oba są dobre. Sam mam bezawaryjnego ogara 200 Wink a poza tym cóż tam może się zepsuć ? Zapłon ? Noc trudnego tam nie ma. Bierz śmiało. Jak znajdziesz ładny zadbany motorek to będzie sluzyl
Nie pisałem nigdzie o 023... tylko ogółem o zakupie motocykla / motorowera.. Właśnie może coś kupę kasy kosztować nawet w 023 możliwe że kupi z krzywym wałem rozwaloną skrzynią i rozdupconymi karterami to lepiej będzie mu się opłacało kupić nowy silnik za te 100-300 zł i co z tego jak kupi ogarka 205 za 100zł jak drugie tyle włoży w nowy silnik..
Powiem inaczej.. Kup coś zadbanego jeśli będziesz dbał nic nie będzie się miało prawa psuć Big Grin Bierz co chcesz. Tylko o to dbaj.
No dziękuję za konkretną odpowiedź. I jakby ktoś miał coś na sprzedaż w Łódzkim to niech wali jak w dym na priv :F
A poza tym jak będę miał jakiś problem to dziadek pomoże bo był mechanikiem 20 la Wink
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie