16-03-2014, 02:00:10
Dobra, po kolei... Zacznijmy od samego wału:
1) Wał - jest jedna podkładka między łożyskami po stronie magneta. Gdy wał masz złożony według tego shcematu:
To wszystko jest Tylko zwróć uwagę na części numer: 13, 14 oraz 18 (widoczne na schemacie), to idzie dopiero na samym końcu, czyli po skręceniu karterów i zakładaniu kosza sprzęgłowego, podkładka nr 13 idzie pod sam kosz sprzęgłowy. Części nr 14 (podkładka zabezpieczająca wybierak sprzęgła oraz 18 - nakrętka) idą na ten element widoczny na tym schemacie (na poniższym schemacie jest to element numer 2, zaś nr 14 i 18 z poprzedniego shematu wchodzą w środek tego elementu nr 2 z poniższego schematu):
2) Sprzęgło - już omówiliśmy.
3) Koło zębate przekładni stałej:
Widoczny element na schemacie oznaczony jako nr 12 - podkładka zabezpieczająca nakrętkę koła zębatego, z tym że jest to podkładka specjalnie nafrezowana, żeby mogła wejść na wałek zdawczy, jednak bez problemu można zastąpić ją zwykłą podkładką, pamiętając o jej odpowiednim zagięciu! Kolejny element widoczny na schemacie, oznaczony jako nr 10, jest to również podkładka konieczna do zapobiegania "skakania" wałka łączącego się z kołem zębatym -jej wymiarów dokładnie nie pamiętam. Kolejna podkładka oznaczona jako numer 3 na schemacie, jest to podkładka zabezpieczająca zębatkę zdawczą przed jej niechcianym odkręceniem. Tę podkładkę również zaginamy, żeby zabezpieczyć nakrętkę.
4) Cylinder - głowica: po złożeniu całego silnika i przykręcaniu głowicy pamiętaj o podkładkach pod nakrętki przytrzymujące głowicę.
Mam nadzieję, że pomogłem, jak tak - postaw piwo
1) Wał - jest jedna podkładka między łożyskami po stronie magneta. Gdy wał masz złożony według tego shcematu:
To wszystko jest Tylko zwróć uwagę na części numer: 13, 14 oraz 18 (widoczne na schemacie), to idzie dopiero na samym końcu, czyli po skręceniu karterów i zakładaniu kosza sprzęgłowego, podkładka nr 13 idzie pod sam kosz sprzęgłowy. Części nr 14 (podkładka zabezpieczająca wybierak sprzęgła oraz 18 - nakrętka) idą na ten element widoczny na tym schemacie (na poniższym schemacie jest to element numer 2, zaś nr 14 i 18 z poprzedniego shematu wchodzą w środek tego elementu nr 2 z poniższego schematu):
2) Sprzęgło - już omówiliśmy.
3) Koło zębate przekładni stałej:
Widoczny element na schemacie oznaczony jako nr 12 - podkładka zabezpieczająca nakrętkę koła zębatego, z tym że jest to podkładka specjalnie nafrezowana, żeby mogła wejść na wałek zdawczy, jednak bez problemu można zastąpić ją zwykłą podkładką, pamiętając o jej odpowiednim zagięciu! Kolejny element widoczny na schemacie, oznaczony jako nr 10, jest to również podkładka konieczna do zapobiegania "skakania" wałka łączącego się z kołem zębatym -jej wymiarów dokładnie nie pamiętam. Kolejna podkładka oznaczona jako numer 3 na schemacie, jest to podkładka zabezpieczająca zębatkę zdawczą przed jej niechcianym odkręceniem. Tę podkładkę również zaginamy, żeby zabezpieczyć nakrętkę.
4) Cylinder - głowica: po złożeniu całego silnika i przykręcaniu głowicy pamiętaj o podkładkach pod nakrętki przytrzymujące głowicę.
Mam nadzieję, że pomogłem, jak tak - postaw piwo