Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Remont Silnika Składanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Dobra, po kolei... Zacznijmy od samego wału:
1) Wał - jest jedna podkładka między łożyskami po stronie magneta. Gdy wał masz złożony według tego shcematu:



To wszystko jest ok Tylko zwróć uwagę na części numer: 13, 14 oraz 18 (widoczne na schemacie), to idzie dopiero na samym końcu, czyli po skręceniu karterów i zakładaniu kosza sprzęgłowego, podkładka nr 13 idzie pod sam kosz sprzęgłowy. Części nr 14 (podkładka zabezpieczająca wybierak sprzęgła oraz 18 - nakrętka) idą na ten element widoczny na tym schemacie (na poniższym schemacie jest to element numer 2, zaś nr 14 i 18 z poprzedniego shematu wchodzą w środek tego elementu nr 2 z poniższego schematu):



2) Sprzęgło - już omówiliśmy.
3) Koło zębate przekładni stałej:



Widoczny element na schemacie oznaczony jako nr 12 - podkładka zabezpieczająca nakrętkę koła zębatego, z tym że jest to podkładka specjalnie nafrezowana, żeby mogła wejść na wałek zdawczy, jednak bez problemu można zastąpić ją zwykłą podkładką, pamiętając o jej odpowiednim zagięciu! Kolejny element widoczny na schemacie, oznaczony jako nr 10, jest to również podkładka konieczna do zapobiegania "skakania" wałka łączącego się z kołem zębatym -jej wymiarów dokładnie nie pamiętam. Kolejna podkładka oznaczona jako numer 3 na schemacie, jest to podkładka zabezpieczająca zębatkę zdawczą przed jej niechcianym odkręceniem. Tę podkładkę również zaginamy, żeby zabezpieczyć nakrętkę.

4) Cylinder - głowica: po złożeniu całego silnika i przykręcaniu głowicy pamiętaj o podkładkach pod nakrętki przytrzymujące głowicę.

Mam nadzieję, że pomogłem, jak tak - postaw piwo Wink
Super wyjasnione. Zastanawia mnie ta podkladka nr 10 .
Na schemacie widac ze jest to jakas grubsza podkladka. Mam jedna podkladke zrobiona ze sprężyny.
Nie jest taka gruba ta podkładka, na jutro dam Ci jej wymiary ok
Ro złożyłem dziada. Potwierdziło się z wałem. Klin przesuniety. Nie byl to wał od 023. Nie wiem jak moglem tego nie zauważyć. Teraz złożyć wszystko do kupy i moze tym razem sie uda. Przy rozbieraniu silnika wypadla mi znowu nie wien skad kolejna podklada czy to kolko sprezynowe jak zwal tak zwal ale nie wiem za cholere co to jest
(18-03-2014 01:34:40)dwarazdwa napisał(a): [ -> ]Ro złożyłem dziada. Potwierdziło się z wałem. Klin przesuniety. Nie byl to wał od 023. Nie wiem jak moglem tego nie zauważyć. Teraz złożyć wszystko do kupy i moze tym razem sie uda. Przy rozbieraniu silnika wypadla mi znowu nie wien skad kolejna podklada czy to kolko sprezynowe jak zwal tak zwal ale nie wiem za cholere co to jest

Wracajac do podkladki 10 to ta podkladka wchodzi w srodku karterow między łożysko a ten łącznik?
Tak



.....
Masz te wymiary?
Bd miał po południu Wink
Mam wymiary; średnica zewnętrzna ~ 23 mm; średnica wewnętrzna ~ 15-17 mm; grubość ~ 1-1.5 mm



~ Wartości przybliżone
Tak, skrzynia jest poskładana dobrze, no może poza tym, że skradłeś część mojego pomysłu na poradnik best - ale fajnie, że to nakręciłeś, dla początkującego w sam raz. Słownictwo jest jednak mało precyzyjne: "ten element tą częścią tutaj" etc. etc - za prostotę plus, ale każda część ma swoją nazwę Smile Ogólnie jak mówię, skrzynia jest dobrze poskładana.
Nie znam nazw kazdego elementuWink
Nie skradlem ale pomyslalem w tym samym czasie. Z tymi podkladkami tez dobrze? Teraz tylko uszczelka i silikon i skrecam tak?
hmmm czy napewno dobrze? czy to pierwsze kolo zebate które wkładałeś nie powinno być odwrotnie? żeby te ''niższe'' zeby wchodziły w przesówke. napewno dobrze teraz to Ci sie tam zazębiało?
Skrzynia źle złożona, pościągaj teraz łożyska i ściągnij osłony z nich.
Tylko te oslony zle? Na co wplynie to ze te oslony sa założone?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie