Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik Komara na Prądnicy.
Autor Wiadomość
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #1
Silnik Komara na Prądnicy.
Witam. Wiecie ,że mam wiele dziwnych i wydawało by się nie możliwych pomysłów i właśnie teraz chciałbym zaprezentować wam mój ostatni wybryk, czyli PRĄDNICA W KOMARZE.
Zrobiłem to jeszcze w wakacje. W ostatnim miesiącu.

Nie bójcie się silnika nie zepsułem. Wszystko doczepiłem na drucikach narazieSmile

Link do filmiku w którym wszystko pokazałem i wytłumaczyłem.
http://www.youtube.com/watch?v=xH8dM93EpMQ&feature=plcp

Teraz zastosowałem parę ulepszeń. Na filmiku jeszcze bez ulepszeń.

Ulepszenia polegały na wymianie cewki butelkowej. Cewka na filmiku była przywieziona od dziadka. Znaleziona w ziemi-dosłownie była wkopana w ziemie. Przywiozłem ją sobie bo mi się spodobała.

W domu po sprawdzeniu iskra była na tej cewce, ale sprawdzałem to na zasilaczu laboratoryjnym. Na filmiku jak widać działa ale nie za szczególnie gdyż gubiła iskrę. I były problemy z odpaleniem


W obecnej chwili jest zastosowana cewka 12V od Poloneza. Silnik jest zamocowany w ramie od składaka i silniczek pali od jednego kopnięcia.

24-10-2012 21:51:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
dobre może pomyśle nad takim czymś w 50t1
25-10-2012 00:18:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
fajny patent na rometa, tylko później po włożeniu silnika do ramy byłby problem z umiejscowieniem gaźnika.
Jak zauważyłem iskra pojawia się przy większych obrotach( tj. silnik by nie pracował na niskich)to pewnie wina prądnicy. Wytwarza ona prąd dopiero przy wyższych obrotach.
można by zmienić prądnicę i zastąpić ją prądnicą np z jawy 350 (po przeróbkach by weszła)
powodzenia w dalszym projektowaniu twoich wymysłów.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
25-10-2012 07:46:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,140
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Ale zaraz czy Romet nie posiada już prądnicy?

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
25-10-2012 19:56:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Gaźnik przecież jest i wszystko pasuje bez problemu. Źle działa na niskich obrotach gdyż jak pisałem cewka butelkowa była walnięta i zapłon ustawiłem na oko bo mi się nie chciało.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2012 20:00:01 przez barcelxxl.)
25-10-2012 19:59:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
nie!
Romet ma iskrownik tylko, prądnica to taki jakby mini alternator.
różnią się budową

Alternator jest generatorem trójfazowym synchronicznym obcowzbudnym,
napięcie wyjściowe jest prostowane i dostajesz lekko pofalowane 14.4V.
Napięcie regulowane jest prądem wzbudzenia (w zależności od obciążenia i
obrotów silnika się to zmienia)- jest on wiele razy sprawniejszy od prądnicy daje większy amperaż i moc.Alternator daje w impulsie ok 70A a prądnica nie więcej jak 7A(ale to taka ciekawostka)

Prądnica to "odwrotny" silnik komutatorowy prądu stałego wzbudzany magnesami
trwałymi lub osobnym uzwojeniem wzbudzenia, przy pomocy którego można w
pewnym zakresie regulować napięcie wyjściowe.


Co do wydajności:
prądnica nigdy nie nadarzy za poborem mocy w obwodzie, zazwyczaj jej sprawność to ok 30 % dostarczanej mocy ,ale alternator jak dostanie prąd wzbudzenia to walnie taki amperaż ze hoho...

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2012 20:06:12 przez kw112.)
25-10-2012 20:00:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,140
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
(25-10-2012 20:00:18)kw112 napisał(a):  nie!
Romet ma iskrownik tylko, prądnica to taki jakby mini alternator.
różnią się budową

Alternator jest generatorem trójfazowym synchronicznym obcowzbudnym,
napięcie wyjściowe jest prostowane i dostajesz lekko pofalowane 14.4V.
Napięcie regulowane jest prądem wzbudzenia (w zależności od obciążenia i
obrotów silnika się to zmienia)

Prądnica to "odwrotny" silnik komutatorowy prądu stałego wzbudzany magnesami
trwałymi lub osobnym uzwojeniem wzbudzenia, przy pomocy którego można w
pewnym zakresie regulować napięcie wyjściowe.

Dzięki za odpowiedz,zawsze mi się jakoś wbiło,że prądnica jest prądu zmiennego i ma dodatkowy regulator napięcia i mostek

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
25-10-2012 20:03:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Dlatego nazwałem prądnicą gdyż prądnica w drugą stronę działa jak silnik więc silnik działa jak prądnica. Silniczek generuje prąd stały.
Jedno słabe kopnięcie generuje prąd rzędu 10V maksymalnego napięcia nie mierzyłem.

25-10-2012 20:14:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rudy Offline
Niszczyciel chińskich kibli :D
*


Liczba postów: 113
Imię: Maciek
Skąd: Wietnam
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Ta ale weż pod uwagę że wał korbowy musi mieć odpowiednio wyliczone obciążenie z obu stron bo może się skrzywić. A jak chcesz mieć większy prąd w komarze to wszystkie cewki w magnecie połącz równolegle i będziesz miał 6 v i ok. 50 w pod to mostek i aku i stary komar ELEKTRONIK :F
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2012 20:26:28 przez Rudy.)
25-10-2012 20:25:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,140
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
kolego cewki w Romecie mają 3 albo6 v i 10w każda

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
25-10-2012 20:33:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Ale przecież krzywka jest z każdej strony taka sama więc jak się niby ma skrzywić. Ludzie przecież jeżdżą na krzywce i nic się nie dzieje. Jeśli obejrzeliście filmik do końca to mówię że zrobiłem to po to żeby silnik uruchomić bo cewka zapłonowa mi się zepsuła.

25-10-2012 20:45:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Icey Offline
pononuje dołki na dwójce...
*


Liczba postów: 64
Imię: Maciek
Skąd: Międzyrzec Podl
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Ja jestem za tym że trzeba kombinowąć! I gratuluje pomyslu! Rozumiem że teraz silnik odpala nawet przy niższych obrotach? Bo jak nie to można by pomyśleć nad przedkładnią.

...and the road becomes my bride

Moja pociecha:
http://www.youtube.com/watch?v=jeiuTR6YuJo
25-10-2012 22:43:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Jest dobrze na razie bez przekładni. Muszę wymienić tylko pasek transmisyjny na inny bo tak naprawdę to na filmiku jest oring. Rozciągną się i słabo trochę teraz ciągnie.

25-10-2012 22:47:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Icey Offline
pononuje dołki na dwójce...
*


Liczba postów: 64
Imię: Maciek
Skąd: Międzyrzec Podl
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Sam bym sobie z miłą chęcią takie coś sprawił, bo mi tez zapłon nie działa przez cewke albo kondensator. Ale nie wiem jak zrobić taką krzywkę.

...and the road becomes my bride

Moja pociecha:
http://www.youtube.com/watch?v=jeiuTR6YuJo
25-10-2012 23:12:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Silnik Komara na Prądnicy.
Krzywka to jest po prostu magneto bez magnesów. Sam ten środek magneta to jest krzywka.

25-10-2012 23:24:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:48:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 262
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 23:31:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 229
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1462
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1460
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1654
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 548
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10723
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 647
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 189
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16383
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 161
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 242
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1119

Reklama