Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Zachęcamy do zakupu forumowych kubeczków Smile Kliknij tutaj

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2320 sztywniak i kochane sprzeglo
Autor Wiadomość
hakin1 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 10
Imię: Mirek
Skąd: Ashford UK
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
2320 sztywniak i kochane sprzeglo
Witam.
Szukam I szukam, ale trafic nie moge, gdzie moge kupic sprzeglo do s38, model 2320. Slizga mi sie strasznie, regulacje nic nie daja, zmiany olejow tez nie. Kupilem na alle sprzeglo kompletne do komara, ale okazalo sie ze niestety nie pasuje do mojego modelu, te nowe maja 3 bolce, stary typ ma 4 i kosz sprzeglowy jakos nie wspolgra z tym. Ma mi dojsc uzywane sprzeglo niedlugo, ale pewnie problem bedzie podonby, gdyz korek na tarczce moze byc tez juz zjechany.
Jak Wy sobie radzicie z tym? Slyszalem, zeby przegotowac korkowe tarczki, wtedy sie rozpreza, nie wiem. No I kolejna sprawa- czy sa gdzies jeszcze nowe kompletne sprzegla do s38? Pozdrawiam I czekam na Wasze opinie!! Mirek
13-08-2019 12:51:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 722
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 8
Post: #2
RE: 2320 sztywniak i kochane sprzeglo
Kup tylko tarcze i ew. Sprężynę dociskowa bo często ona jest za słaba że starości. Resztę użyj ze starego bo rzadko się zużywają inne elementy
13-08-2019 13:42:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,614
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: 2320 sztywniak i kochane sprzeglo
Pytanie jakie masz tarcze ? Bo bakielitowe lubią się ślizgać.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2019 23:07:44 przez rafi555.)
13-08-2019 23:07:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hakin1 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 10
Imię: Mirek
Skąd: Ashford UK
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: 2320 sztywniak i kochane sprzeglo
(13-08-2019 23:07:37)rafi555 napisał(a):  Pytanie jakie masz tarcze ? Bo bakielitowe lubią się ślizgać.

Mialem oryginalne korkowe, przyszlo nowe sprzeglo z 3 bolcami, oczywiscie nie podeszlo, wiec zmienilem tylko tarczki, a te na pewno byly bakielitowe.. Slizga sie tak, ze nie idzie kopnac..
W wolnej chwili sprobuje przegotowac stare korkowe I wstawic nowa sprezyne. Dziwie sie, ze nikt do tej pory nie wyprodukowal zamiennikow na 4 bolce, ale z drugiej strony sztywniakow nie jest tak duzo, zeby sie oplacalo.. Na veteran.pl znalazlem foty, jak ktos zamienil 4bolcowe na 3 bolcowe, moze to jest sposob na to..
14-08-2019 10:36:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kacperszkudlarek Offline
Kombajnista
*


Liczba postów: 985
Imię: Kacper
Skąd: Obory(PPL)
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 4
Post: #5
RE: 2320 sztywniak i kochane sprzeglo
Wiem że może być to głupie pytanie, ale czy pod wcześniejszym ich zamontowaniu (nowych tarcz sprzęgła) moczyłeś je w oleju?

Pamiętaj, gdy zaczynasz być Romeciarzem, również zaczynasz być Druciarzem
Diesel to jest to!
14-08-2019 11:53:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hakin1 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 10
Imię: Mirek
Skąd: Ashford UK
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: 2320 sztywniak i kochane sprzeglo
(14-08-2019 11:53:38)kacperszkudlarek napisał(a):  Wiem że może być to głupie pytanie, ale czy pod wcześniejszym ich zamontowaniu (nowych tarcz sprzęgła) moczyłeś je w oleju?

Te bakielitowe od nowego sprzegla nie moczylem.. Stare korkowe siedzialy juz w silniku, ale slizgal podczas przyspieszania, wiec postanowilem wymienic, a po wlozeniu bakielitowych jest jeszcze gorzej.
Sprezyne juz zamowilem nowa, moze to tez czesciowo jej wina, zabiore sie do tego niebawem jeszcze raz.. Jakies moze 25 lat temu smigalem Sztywniakiem mojego taty az huczalo, raz zatarlem silnik, ale nigdy nie mialem problemu ze sprzeglem, a teraz prosze- cewka bosh, swieca bosh, a maszyna nie idiosz :-)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2019 15:04:24 przez hakin1.)
14-08-2019 15:03:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kacperszkudlarek Offline
Kombajnista
*


Liczba postów: 985
Imię: Kacper
Skąd: Obory(PPL)
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 4
Post: #7
RE: 2320 sztywniak i kochane sprzeglo
Nie wiem jak tam z bakielitowymi, ale korkowe trzeba przed wcześniejszym założeniem moczyć w oleju.

Pamiętaj, gdy zaczynasz być Romeciarzem, również zaczynasz być Druciarzem
Diesel to jest to!
14-08-2019 18:53:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 2,788
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #8
RE: 2320 sztywniak i kochane sprzeglo
Po zmianie tarcz i przekładek, sprężyny musi być dobrze. Tarcze wymocz, ale przed montażem wytrzyj je do sucha. U mnie jak były nieco skrzywione tarcze i przekładki występował ten problem. Olej wlej LUX10 - na hipolu zdarzało się że sklejał mi tarcze itp. Jak to nie poradzi będziemy kombinować dalej.

Mój Simson

Sprzedam części Romet Simson itp - klik

YT: Wtunner
15-08-2019 01:49:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hakin1 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 10
Imię: Mirek
Skąd: Ashford UK
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: 2320 sztywniak i kochane sprzeglo
Dzieki chlopy, musze tylko sprowadzic pare gratow z PL I zabiore sie za to. Na poczatku msca przyjedzie do mnie Simson Sr2 z 59' do totalnego remontu, silnik chyba podobny do komarowych, wiec bede grzebal przy dwoch..
Odezwe sie niebawem, dzieki!
15-08-2019 11:31:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Styczeń - BellaUrsa

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka, a w dowodzie k...
Ostatni post: kaarol116
Dzisiaj 09:31:31
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Filmiki z YouTube
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 00:48:57
» Odpowiedzi: 523
» Wyświetleń: 126445
025 - wcisnę sprzęgło, to...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 00:34:13
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 269
Części na OLX Waganiec UW...
Ostatni post: Stachu.G
Dzisiaj 00:01:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 228
Docieranie cylindra i tlo...
Ostatni post: Szymon2004PL
Wczoraj 23:55:01
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 469
Kupię części do Wigry3 Ko...
Ostatni post: k9j
Wczoraj 19:06:21
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Tulejka dystansowa
Ostatni post: rybak
Wczoraj 16:01:35
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 255
Kupię wsk z papierem
Ostatni post: dannek
Wczoraj 13:20:25
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 64
[K] Lampa tylna komar
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 11:09:27
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 133
Części chart, motorynka
Ostatni post: Stachu.G
Wczoraj 10:52:42
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 146
Świeca zapłonowa Iskra F7...
Ostatni post: trzcinka
Wczoraj 00:39:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 105
Co to za komar?
Ostatni post: _The_ROCKY_
Wczoraj 00:19:22
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 251
Dokumenty
Ostatni post: bkrukl
23-02-2020 20:19:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 113
Podpięcie obrotomierza
Ostatni post: Krzysiek_125
23-02-2020 19:38:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 201
Projekt ROMET MIŃSK 125
Ostatni post: gizz
23-02-2020 18:35:07
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 2224

Reklama