Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #1
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Kupiłem nową cewkę zapłonową firmy Elprom (niby czeskiej). Platynki mieli dobre, więc stwierdzałem, że to też będzie dobre jakościowo (jako tako). Cóż rozstaw jest dobry, wygląda nieźle. Nie licząc cienkich kabelków i wyglądu jakby na słowo honoru były przylutowane do cewki. Średnica tulejki (bolca) jest o 0,1 mm za duża. Nie mam dostępu pilnikiem. Jedyny sposób to papier ścierny, ale zajęłoby mi to z 4 godziny. Ktoś może się bawił z tymi cewkami ,,delux''?
24-03-2019 21:04:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
NoSeLatamTrochu Offline
Majster fuszera
*


Liczba postów: 821
Imię: Bartek
Skąd: Nowodwór Piaski
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #2
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
grubszy papier i zejdziesz do godziny Tongue

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (tu będzie kiedyś link XD)


24-03-2019 21:35:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Właśnie robiłem to godzinę. Tak sobie myślę, dlaczego aż tak ciężko zrobić prawidłowe wymiary lub kupić za 20 zł podstawkę i do niej dostosowywać te cewki. No nic spróbuje jeszcze poprzecierać.
24-03-2019 22:15:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Dobrze więc tak. Szlifowałem i szlifowałem, a i tak nadal tulejki za chiny ludowe nie chciały wejść na swoje miejsce. Nałożyłem na jedną z śrub klucz. Na starej cewce mogłem założyć większy klucz i okazało się, że na nowej też mogę. Co oznacza, że średnice muszą być takie same. Jednak jakimś cudem stara cewka dawała się założyć na podstawkę iskrownika, natomiast nowa nie. Sprawdziłem jeszcze raz rozstaw śrub i okazało się, że jest tak samo. Jednak przy wkładaniu do podstawki zauważyłem problem. Śruby na tulejkach mają ten sam rozstaw, ale same śruby wyginają się na zewnątrz, a nie do wewnątrz jak we starej. Poradziłem sobie tak:

Wkręciłem nakrętkę na śrubę cewki zapłonowej, dałem pokładę i zaraz kolejną nakrętkę. Wziąłem dwa klucze. Jedną nakrętkę zakręciłem według ruchu wskazówek zegara, natomiast drugą w przeciwnym ruchu do zegara. Tym samym zblokowałem obie nakrętki i uniemożliwiłem im odkręcenie się. Dałem te nakrętki do imadła i bardzo delikatnie pociągnąłem cewkę w kierunku imadła. Tym samym zgiąłem śrubę do środka bez uszkodzenia gwintu i samej cewki. Następnie nałożyłem cewkę na iskrownik tak, aby po drugiej stronie wystawał gwint śruby. Nakręciłem na oba nakrętki, wziąłem klucz i zacząłem ściągać na krzyż. Raz lewo, raz prawo, aż cała cewka nie usadowiła się na swoim miejscu.

Mam nadzieję, że ktoś rozumie, a jak nie to trudno. Zostało teraz założenie cewki z powrotem i zobaczenie jak działa.
26-03-2019 04:20:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Marzec - Wodnik

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dobry, sprawdzony fachowi...
Ostatni post: skinder
Dzisiaj 00:36:35
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 27
Motorynka swap 110 cm3 i ...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 00:07:27
» Odpowiedzi: 488
» Wyświetleń: 46701
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 23:57:32
» Odpowiedzi: 1129
» Wyświetleń: 13042
Instrukcja obsługi Komar!
Ostatni post: arevo
Wczoraj 23:19:18
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1020
Ogar 200 skrzynia i sprzę...
Ostatni post: konradoo
Wczoraj 23:13:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 208
Elektronika - samopomoc
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 21:42:12
» Odpowiedzi: 73
» Wyświetleń: 6647
Mercedes 190 2.0 klimatyz...
Ostatni post: gabriel0
Wczoraj 21:35:27
» Odpowiedzi: 37
» Wyświetleń: 3444
Problemy z gaźnikiem
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 19:40:21
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 255
Jak to odkręcić?
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 19:15:04
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 80
ROMET 2370 50-T-1 1977 -...
Ostatni post: Szatek
Wczoraj 18:39:42
» Odpowiedzi: 258
» Wyświetleń: 38055
Logo predom romet - pilni...
Ostatni post: T_NIK
Wczoraj 18:00:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 87
Majerana Ogarek stalowoni...
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 17:04:09
» Odpowiedzi: 88
» Wyświetleń: 15531
Zębatka zdawcza DEZAMET 0...
Ostatni post: sowa.ps
Wczoraj 11:50:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 108
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 10:51:39
» Odpowiedzi: 302
» Wyświetleń: 91311
Znikająca iskra
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 10:27:12
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 139

Reklama