Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
(08-02-2019 23:11:57)joozek napisał(a): Druga sprawa to połączenie rury pod-siodłowej z dolnym koszem silnikowym. Bardzo często pada to miejsce w zwykłej Motorynce, a co dopiero w tej ... BESTII
Nie ma takiej potrzeby, jak spojrzeć na mocowania silnika - silnik robi tu za wzmocnienie ramy. Ale w sumie dlaczego nie, coś tam mogę wstawić, blachy mi jeszcze sporo zostało.
(08-02-2019 23:23:50)Lubiestaremoto napisał(a): Na twoim miejscu dla pewności w główkę ramy wstawił druga rurkę. Przy takich obciążeniach możesz być zaskoczony podczas wypadania w dziurę...
Oczywiście główka ramy będzie wzmocniona, rurka wewnątrz między miskami będzie dobrym pomysłem. Nic więcej nie jestem w stanie zrobić ze względu na to, że sama główka jest dość krótka.
(08-02-2019 23:11:57)joozek napisał(a): Trochę to nie naturalnie wygląda, mowa o tylnym wahaczu. Jest i za krótki i za wysoko w ramie. Ja bym wyciął tuleję wahacza tylnego w ramie i opuścił ok 5, może i 6 cm. Proponuję tą tuleję zrobić z wałka 24, 25 mm oczywiście A2 i otworem wewnętrznym 12,2 pod oś fi 12 mm, też z A2.
Nie myślałeś by tylny wahacz dać od Kadeta??? Przód powinien pasować bez większych przeróbek, do wspomnianej tulei ramy.
Wahacz mam już nawet uspawany (prototyp ), jest dłuższy. Wykonany z profilu zamkniętego 40x27x3. Tak właśnie myślałem nad opuszczeniem mocowania wahacza niżej, tylko problem będzie z wykonaniem tego prosto i bez uszczerbku na geometrii ramy. Trochę mi szkoda już wykonanych tulejek dystansowych pod łożysko, ale z dłuższymi amortyzatorami faktycznie nie wygląda to najlepiej i obniżenie mocowania będzie dobrym pomysłem. Reszta na pw
Swoją drogą kol. jaro5 w swojej ramie nie zmieniał zbyt wiele (nieco wzmocniona, zawieszenie pitbike i tyle), a w motorynce siedzi prawdziwy potwór - 85/6/2/2M z dyfuzorem. 154FMH (poj. 110 cm3) wcale nie ma tak dużej mocy jak ten rezonator - osiąga ledwo 6.5 - 7 KM na kole, w dodatku ma "płaską" charakterystykę, moc rozwija prawie liniowo, bez nagłych skoków (jak w przypadku wysilonego dwusuwa).
(08-02-2019 23:11:57)joozek napisał(a): Druga sprawa to połączenie rury pod-siodłowej z dolnym koszem silnikowym. Bardzo często pada to miejsce w zwykłej Motorynce
Moja rama ma to już za sobą, pękło jeszcze na seryjnym silniku. Przy okazji spawania zostało dospawane wzmocnienie.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2019 23:44:11 przez seler1500.)
|
|
08-02-2019 23:27:50 |
|
1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post:1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
joozek (02-09-2019)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia - seler1500 - 08-02-2019 23:27:50
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|