Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie!
Przedstawiam Wam moją motorynkę Pony. Jest to składak - była rama i silnik - szkoda było wyrzucić Smile
Ciężko mi stwierdzić z której wersji pochodzi rama, aczkolwiek podejrzewam 50-M-2.
Rama kiedyś nosiła meksykańską czerwień, ale została przemalowana przez poprzedniego właściciela. Silnik - Dezamet typ 023, bez jakiejkolwiek plomby.
Chwilowo bez cylindra, został wysłany do przeróbki i szlifu - ze względu na brak środków tłok i pierścienie ZMD, w planach szlif pod Meteora lub coś podobnego. Motorynkę posiadam od sześciu lat, ale jeżdżę nią w sumie od pięciu - kiedyś się jej bałem Smile W maju silnik przeszedł remont prawie kapitalny - wymienione zostały wał korbowy, łożyska, tulejki karterów, wałek główny (ukręcony) i cewka zapłonowa. Do kapitalnego zabrakło tylko cylindra - był już porysowany, luz tłok - cylinder 0,3 mm :F
Niedawno uczyłem się spawać - do kompletu dołączył ściągacz tłoka, czujnik ustawienia zapłonu i przy okazji ściągacz do karterów. Wykonałem również zębatkę 15z wg Feiro. Może kiedyś na oryginał - straszna się z niej skarbonka robi Smile
Miała być korba duells lub Top Racing, ale na razie musi wystarczyć chińczyk - Top Racing poszła do drugiego silnika. Jutro dotrze k60b - co prawda chiński, ale już ja mam na niego sposób Smile Gaźnik dostałem za darmo Smile
Prawdopodobnie wymienię chińskie łożysko igiełkowe na tulejkę - tulejka się nie wysypie i nie zatrze silnika Smile
W jeszcze dalszych planach - rama z papierami, hamulec tarczowy. Za niecały rok prawo jazdy kat. A1 Smile

Niestety, rama była spawana - tłumik zresztą też...
Być może tego nie widać - w kloszu znajduje się żarówka H3 - chwilowa prowizorka, ale działa. Cewki przewinięte na 12V.

Dobra, koniec gadania. Łapcie fotki Smile








Motorynka jest ciekawym zbiorem wiejskich patentów...





Ciekawostka: porównanie "oryginalnej" uszczelki do takiej, która pokrywa się z kanałami płuczącymi.




Oczywiście, jest wycięta niedokładnie, ale zależało mi tylko na odpowiedniej wielkości kanałów.

Uszczelki, w sumie to wszystkie, wykonuję samodzielnie - jakoś nie mam zaufania do tych sklepowych, zwłaszcza, jeśli chodzi o uszczelki pod wydech i głowicę. Jeśli chodzi o tą ostatnią - to stara wersja. Dziś wykonałem miedzianą (blaszka 0,2 mm).
Pod gaźnik i wydech - klingieryt zbrojony.




Ciąg dalszy nastąpi.
Ładna Motorynka Smile 86 rok, wiec M2.
Witam ponownie!
Dotarł już gaźnik, a w zasadzie to dwa Smile
Chiński K60b oraz Dellorto SHA 1412.
Zmiany w K60b:
- dysza 0,75 mm z gaźnika BVF (simson) - fabryczna (chińska) miała średnicę... 0,52 mm,
- ustawienie poziomu paliwa w komorze pływakowej,
- oraz zmiana w przepustnicy - z obu stron została nadlutowana, a następnie doszlifowana pod wymiar gaźnika, z luzem 0,1 mm. Gaźnik nie jest wykonany z aluminium - podejrzewam stop cynku, przepustnicę łatwo było zalutować.
Po takich zabiegach gaźnik w simsonie działa jak trzeba, trzyma wolne, dobrze się zbiera. Jak cylinder wróci ze szlifu dowiemy się, czy zda egzamin w Romecie.
A teraz fotki.






Pozdrawiam, R
Pewnie to znal tak jak Jikov :F
Nie lepszy był by oryginalny k60b czy chociaż sokśnookie 15mm?
Chwilowo mnie na takowe gaźniki nie stać, reszta poszła na przeróbkę cylindra i napęd do Hondy NH80 Smile
Widzę że ostre mody wprowadzasz.
Masz na myśli silnik i osprzęt, czy ramę? Big Grin
Bo jeśli silnik, to nie ma tam nic specjalnego. 50/4, wydech 1 mm w górę, króciec dolotowy 16 mm, docelowo gaźnik 16n3-4.
H3 wpakowałem z nudów, cewki miałem dłubane wcześniej. Poprawiło się zarówno przednie, jak i tylne światło.
Problem był poważny: żarówki 6V 15/15W paliło, a 6V 20/20W były za mocne Smile
Ja przerobiłem silnik komara wg Sałka, na oryginalnym gaźniku brakło mocy, kupiłem w sklepie metalowym taki od piły nacc za 45zł, myślę ,że tanio. Jednak postanowiłem o próbie i kupiłem za 20 zł k60b made in cccp i było fajnie jednak wolniej się wkręcał. Do 50/4 16n3-4 ,może fajnie hulać trzeba by sprawdzić ,każdy silnik jest inny.
Witam!
Dzisiaj przyszła paczka od Lagoon-a.
Powiem tak - wow.
Kanały płuczące dorobione bardzo ładnie, większe, niż się spodziewałem Wink
Wydech podniesiony do chyba 31 mm.
Pierwsze odpalenie na gaźniku GM12F z dyszą główną 0,70 mm. Zapalił z pierwszego kopa Smile
Na wolnych pracuje bardzo dobrze, a jeszcze bardziej kopci :F
Wkręcanie - tu odnotowana znaczna poprawa, motorynka rozpędza się dużo lepiej, na koło wyrywa praktycznie z gazu - a to dopiero dotarcie, i maks pół manetki Smile
Co ciekawe, myślałem że silnik teraz będzie się mocno grzał - a grzeje się tak samo, jak przed szlifem Smile
Także serdecznie polecam usługi użytkownika Lagoon.
Ze względu na to, że już jest ciemno, nie mam jak zrobić zdjęć - dodam je jutro Smile
Po dotarciu powinien się mniej grzać, zresztą w ogóle powinien się mniej grzać ze względu na poprawę chłodzenia wewnętrznego Wink Zaniepokoiły mnie te wiadomości od Ciebie bardzo, ale czytając ten wpis trochę się uspokoiłem. Cieszę się, że jesteś zadowolony, w razie jakichkolwiek problemów czy chęci przeróbek pisz śmiało Wink
Dodaję zdjęcia.





Po 10km konieczna była zmiana uszczelki pod głowicą na miedzianą. Teraz jest ok Smile
Skuter na zielonej tablicy krejzi
Virażka 125, czy 250???
Ani to, ani to Smile
Rebel / CA 125 mojego taty.
A skuter to wyżej wspomniana NH80 (Lead), tak sobie stoi z pełnym bakiem, co jakiś czas przepalam. Starsza niż Pony Smile
Dołączy tam jeszcze Drag Star 650 i CBR 125 Wink
Przekierowanie