Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 691
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #1
[Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
Cześć.

Mam nadzieję, że dzięki temu wątkowi, ludzie będą mieli trochę większą świadomość na temat tego modelu i ograniczy to podawanie nieprawidłowych danych.

Temat będzie oczywiście aktualizowany, gdy zdobędę jakieś nowe informację. Zawiera wszystko to co na tę chwilę wiem o tym modelu.

Romet 50-T-3 – udoskonalona wersja modelu 50-T-1, która miała wejść do produkcji po 1985-tym roku.
Z założeń, miał różnic się od poprzednika kołami 17”, wieloma drobnymi zmianami konstrukcyjnymi, oraz oczywiście naklejkami na pokrywie schowka narzędziowego i oznaczeniem modelu. Dane techniczne miały pozostać bez zmian - poza możliwą większą prędkością maksymalną, spowodowaną mniejszymi kołami.
Nie wszedł do produkcji seryjnej, z powodu zaprzestania produkcji silników 019.

Z braku silników 019, rozważano zamontowanie ich z motorowerów: Wierchowina, Derbi, Motobecane, Puch i Jawa. Zdecydowano się na ten z tego ostatniego motoroweru, ze względu na to, że był najtańszy.

Na jego bazie powstał Ogar 200, a następnie Ogar 205.

Jeden z prototypów, prawdopodobnie z 1979/80 roku:




Prawdopodobnie na jego podstawie powstał 50-T-1 z 1980-roku.

Inny prototyp:




50-T-3, mimo że nie był produkowany, został umieszczony w instrukcjach napraw, katalogach części oraz instrukcjach obsługi.

Z wyżej wymienionej literatury wykonywanej dla motorowerów Romet, możemy zobaczyć wiele nieścisłości na temat tego modelu. Możemy także z tego wywnioskować, że tak na prawdę nie wiedziano jak będzie wyglądał ten motorower…

Założenia konstrukcyjne:

Wycinek pochodzi z "Instrukcji napraw motorowerów Romet" z 1984-go roku. Wynika z tego, że zakładano produkcję seryjną 50-T-3, jeszcze po rozpoczęciu produkcji Ogara 200:



Jednak tutaj może chodzić o Ogara 205.

"Jeżdżę motorowerem" z 1982-go roku:



Autor tej książki (Józef Podlaski, były konstruktor), twierdzi, że model 50-T-1 powstał w 1979-tym roku…
Myślę, że pomylił 50-T-1 z 50-T-3 i podał datę wykonania prototypu tego drugiego.



W punkcie dotyczącym Rometa 50-T-3, jest mowa o modernizacji motoroweru - nie koniecznie oznacza to, że model został wprowadzony do produkcji.

Jest też napisane, że koła zostały zmniejszone do 17-stu cali i jednocześnie poszerzone do rozmiaru 2.50 (w Ogarach koła mają wymiar 17x2.25).

Ważna jest też informacja, o wprowadzeniu wielu drobnych zmian konstrukcyjnych.




W książce można się też natknąć na takie zdjęcia - jest to prototyp 50-T-3. Możemy zauważyć w tym motorowerze: naklejkę 50-T-3 na pokrywie schowka (?), ramę tłoczoną z wysoką główką, brak uchwytu ramy do ucha głowicy (?), 17-sto calowe koła, mieszkowe osłony dolnych nóżek, amortyzatory tylne jak w Ogarze i chromowany przedni błotnik.

2. "Instrukcja obsługi motoroweru 50-T-1 i 50-T-3" z 1981-go roku.



Różnice między 50-T-1 a 50-T-3: niżej wymienione, szerokość kierownicy, wysokość rączek kierownicy.



Wygląd 50-T-3.



Lampa starego typu z włącznikiem świateł nowego typu.



I schemat instalacji elektrycznej pod włącznik świateł nowego typu.



Nakład 100.000 egzemplarzy.

3. "Instrukcja napraw motorowerów Romet 50-T-1, 50-T-3, 50-M-2, 50-M-3, M-780, M-781, 200, 201, 100" z 1984-go roku.

Jak można zauważyć po tytule, została wydana jednocześnie do 50-T-3 i Ogara 200.



Na widocznym zestawieniu, możemy zauważyć różnice między 50-T-1 a 50-T-3, takie jak: długość całkowita, wysokość maksymalna, wysokość siodła, ogumienie, masa w stanie suchym, ilość zębów koła łańcuchowego i ilość ogniw łańcucha.



Chociaż to tylko rysunek techniczny, to dostrzec na nim możemy: mieszkowe osłony nóżek dolnych, ramę Ogara 205 z uchwytem do ucha głowicy i pompką mocowaną pod bakiem, amortyzatory tylne i osłonę łańcucha jak w Ogarach, oraz silnik 019 (sądząc po tłumiku).



Układ wydechowy 50-T-30. Wspornik tłumika podobny do tego z 50-TS-1, nakrętka zamiast obejmy kolanka, a samo kolanko prawdopodobnie pod silnik Jawy.



"...motorowerach typu 200 (50-T-3)..."



"Tuleja ochronna - dotyczy 50-T-3"



"Rama motoroweru typ 50-T-1 - dotyczy 50-T-1"



"Rama motoroweru typ 50-T-3"

4. "Katalog części zamiennych motorowerów Romet 50-T-1, 50-T-3, M-780, motorynki Romet 50-M-2"



Ponownie różnice między 50-T-1 a 50-T-3.



Szczegółowe różnice między 50-T-1 a 50-T-3 (z uwzględnieniem erraty): widelec, kierownica, koło przednie, koło tylne, błotnik przedni, błotnik tylny, rura wydechowa z tłumikiem, skrzynka narzędziowa i podpórka.



Rama 50-T-3.



Przednie zawieszenie 50-T-3 z osłonami mieszkowymi.



Układ wydechowy 50-T-3.

Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.

Źródła zdjęć:
- internet;
- http://www.jacomoto.pl;
- własne materiały.

Jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia 50-T-3 (lub ich części) i chciałby żebym je tu umieścił, piszcie.

Zapraszam do udziału w rozwijaniu tematu, pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2017 15:45:48 przez Szatek.)
24-08-2017 15:38:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 691
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #2
RE: [Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
Moim zdaniem, to są już amortyzatory od Ogara - widać na zdjęciu wyraźnie wcięcie w ich dolnej części.

Takie amortyzatory były już stosowane w 50-T-1 z 1981-go roku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2017 21:41:21 przez Szatek.)
24-08-2017 21:39:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 169
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: [Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
//Sorry, że tutaj, ale poniekąd ma to ogromny związek, a poza tym jak dostanę odpowiedź to jak najbardziej można ten post (oraz jego następstwa) wywalić...

Pytanie mam takie, bo już się trochę zagubiłem...
Czy seryjnie występowały takie lampy:



tj. z włącznikiem/ stacyjką przesuwanym, ale z chromowaną ramką?


15-07-2019 17:12:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 691
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #4
RE: [Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
Raczej nie. Oni prawdopodobnie sami nie wiedzieli jak będzie wyglądać nowy typ lampy i narysowali coś takiego.
15-07-2019 18:57:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,445
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: [Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
Da redę zamieścić większe zdjęcia? Chętnie bym poczytał co jest tam napisane.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
15-07-2019 20:46:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 548
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 3
Post: #6
RE: [Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
Na jakiejś grupie na fb był kilka dni temu post z rzekomym rometem t3, ogólnie wyglądał jak typowy t1 z tym że na moje oko miał 17 cali koła. Był czarny.

Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
15-07-2019 22:28:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,590
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #7
RE: [Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
Zwykłe 50-T-1...

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
15-07-2019 22:30:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,445
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: [Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
(15-07-2019 22:28:35)Majerano napisał(a):  Na jakiejś grupie na fb był kilka dni temu post z rzekomym rometem t3, ogólnie wyglądał jak typowy t1 z tym że na moje oko miał 17 cali koła. Był czarny.


Różne kwiatki są na grupach. Gdyby był na jakiejś aukcji to było by to możliwe. A na grupach to jeden cwaniaczek lepszy od drugiego.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2019 22:53:19 przez rafi555.)
15-07-2019 22:53:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
Moderatorzy


Liczba postów: 1,621
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: [Wiki] Romet 50-T-3 (prototyp) - Szczegółowy opis założeń konstrukcyjnych
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid569926

Tak przy okazji to dajcie spokój z tym offtopem chociaż w tym dziale.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
15-07-2019 23:15:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Lipiec - Semmao

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Szczęki hamulcowe
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 02:07:42
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 45
s38 - dużo pali + nie ma ...
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 02:00:19
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 83
Romet ogar 202 Fi
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 01:55:05
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1406
Dystansowanie wału 023
Ostatni post: rafi555
Dzisiaj 00:41:02
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 53
Parę błachych pytań o szt...
Ostatni post: rafi555
Dzisiaj 00:33:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 19
Problem z oświetleniem Po...
Ostatni post: arcade85
Dzisiaj 00:30:57
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 319
Romet Sport z lombardu
Ostatni post: rafi555
Dzisiaj 00:30:29
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 72
Czego słuchają rometowcy?
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 23:27:35
» Odpowiedzi: 229
» Wyświetleń: 30248
Części Komar
Ostatni post: Wojtek.
Wczoraj 22:57:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 16
Kupię podnóżek, obręcz kó...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 22:44:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 34
Kartery Romet Pegaz
Ostatni post: sebaaaaa93
Wczoraj 22:16:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 60
[S] części do komara,ogar...
Ostatni post: kulben
Wczoraj 22:15:05
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 814
Drugi Romet 2362, czyli o...
Ostatni post: Szatek
Wczoraj 21:02:43
» Odpowiedzi: 355
» Wyświetleń: 75361
motorynka keisangi
Ostatni post: KeiSangi
Wczoraj 19:52:28
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 6677
PGE Narodowy
Ostatni post: klodian2002
Wczoraj 19:37:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 86

Reklama