Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Autor Wiadomość
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Witam,
Mam pytanko, bo jeszcze nei wymieniałem nigdy cylindra w romecie ani nawet samych pierścionków a ostatnio trafił mi sie taki silnik że nie mogłem go odpalić jak się okazało cyl i tłok porysowany.
Jak poznać że cylinder już sie nadaje do wymiany ,wiadomo rysy, ale moim zdaniem nie sa to za głębokie a jednak już odpalić nie może i trzeba wymienić?
Atakże co z luzami na pierścionkach i kiedy je sie powinno wymienić i jakie są objawy zużytych pierscionków? Chodzi o luzy na tłoku na boki ?
A także jak poprawnie montować taki nowty tłok z cylinderm żeby nic nie uszkodzić a żeby było dobrze ?

P.S. A także jakie są klasy cylindrów i tłoków ZMD i co one oznaczają ?Jak, NC,itd...
23-10-2016 13:20:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Oznaczenia R1, R2 to są numery szlifów. Odpowiednio R2 - drugi szlif. Do wbijania tulei tłoka jest specjalny przyrząd, cena na JM to około 60zł. Ale wiadomo kiedyś wszystko robili za pomocą wybijaka miedzianego/mosiężnego. Trzeba to robić ostrożnie bo można pokrzywić korbę. Przy zakładaniu tłoka dobrze założyć zabezpieczenia, bo mogą wypaść i będzie porysowany cylek do szlifu. Pierścienie zakładamy poprzez cienkie blaszki. Jak już tłok itd. mamy zmontowane to dajemy trochę oleju np, mixol-s do cylindra i ze zblokowanym tłokiem (np poprzez wyciętą listewkę) zakładamy cylinder. Głowicę przykręcamy na krzyż, równomiernie, uważając by nie połamać szpilek. To tak w skrócie, a cylinder, no cóż, może po prostu pierścienie, cylek są już wytarte a rysy jeszcze to pogarszają.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2016 13:28:53 przez Odrestaurator.)
23-10-2016 13:27:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mechaniór Offline
Skoro coś działa to poco grzebać ?
*


Liczba postów: 210
Imię: Michał
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Co do zużytych pierścieni sprawdza się je poprzez włożenie w cylinder np. od góry, nie do końca. Gdy pierścień całkowicie zamknie się jest ok, jeżeli będzie szczelina no to jest zużyty.

Aj komar komar Sad
23-10-2016 13:37:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
(23-10-2016 13:37:33)Mechaniór napisał(a):  Co do zużytych pierścieni sprawdza się je poprzez włożenie w cylinder np. od góry, nie do końca. Gdy pierścień całkowicie zamknie się jest ok, jeżeli będzie szczelina no to jest zużyty.

O, zapomniałem o tym wspomnieć, przyda się szczelinomierz - wsadzasz pierścień do cylindra i mierzysz przerwę.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
23-10-2016 13:45:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Jaka powinna być tam przerwa lub w jakim przedziale?
Mierze ja między koncami piersciakow?

Chodziło mi o oznaczenia cylindra zmd Cj,Nb itd co to jest to są klasy czy o co z tym chodzi?
Teraz jaki cylinder polecacie? Mam fajny silnik w kolekcji niemal bez skazy, aparat zmiany biegów jak nowy Zmd itd... Chcę do tego kupić dobry cylinder. Teraz pytanie jaki? Czy Zmd z tlokiem nominal za 180 czy meteora tańszego w nominale, czy meteora drozszego po przerobkach czy coś innego polecacie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2016 13:50:50 przez nofack.)
23-10-2016 13:47:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Szczelina na zamku pierścienia w cylindrze powinna być od 0.1 do 0.6. Później już kwalifikuje się do wymiany.
Oznaczenia selekcji tłoków oraz cylindrów były kiedyś stosowane i dobierało się pomiedzy trzema selekcjami A, B i C. Tak samo były dopasowywane sworznie tłokowe. Teraz, przy rzemiośle selekcje zostały zapomniane, bo i tak mało jaki produkt trzyma tolerancje.
Cylinder najczęściej można określić organoleptycznie. Jeśli ma rysy dosyć spore, a przedewszystkim próg na tulei (odległość pomiedzy stykiem z głowicą a górnym pierścieniem w tłoku), to taki cylinder kwalifikuje się od razu do szlifu/wymiany. Na pewno nie zakładamy nowego tłoka do starego cylindra, bo nigdy nie dopasuje się owalu tłoka do wypracowanego cylindra.
Sworzen tłokowy można samemu wycisnąć poprzez śrubę m8, kilka podkładek i tulejek. Wystarczy chwila pomysłu. Wink Szpilki głowicy dociągamy z momentem 7-8Nm.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
23-10-2016 15:47:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
A jaki cylinder byście mi mogli polecić do tego silnika? Silnik w super stanie wszystko dlatego zalyzy mi na dobrym cylindrze. Co polecacie z dobrej półki? ZMD oryginał z tłokiem za 180zl (200zl dalem za silnik ale no moze warto?) czy almot czy meteor ?
23-10-2016 16:28:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lysy123 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: lysy123
Skąd: Mława
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
A jaka pojemność kupiłeś?
24-10-2016 13:40:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Możesz zaoszczędzić trochę, kup używkę ZMD i oddaj do szlifu, potem dobierz odpowiedni do rozmiaru cylindra tłok (meteor, almot lub jakiś inny) i dobre pierścienie, dużo ludzi chwali te chromowane.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
24-10-2016 13:44:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
No ostatecznie mógł bym kupić używany i szlifnac...Ale myślałem o nowym ZMD z tlokiem również oryginalnym, ew pietscionki tylko dokupić jakieś i tyle. A te chromowane to jakie bo nie wiem? Almot to raczej lipa bym powiedział... Nie lepiej już meteora wstawić niż almota?
24-10-2016 17:08:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
(24-10-2016 13:44:53)Odrestaurator napisał(a):  Możesz zaoszczędzić trochę, kup używkę ZMD i oddaj do szlifu, potem dobierz odpowiedni do rozmiaru cylindra tłok (meteor, almot lub jakiś inny) i dobre pierścienie, dużo ludzi chwali te chromowane.

Najpierw się kupuje tłok, później pod niego robi szlif. Chromowany jest tylko pierwszy pierścien. Wink
Zmd nowy? Gdzie? I jaka jest cena meteorów?

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
24-10-2016 20:53:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Wiesz co nie wiem czy bede go szlifowal czy kupie caly cylinder oryginal ZMD . a jest teg ow pizdu i na olx od pewnych sprzedawcow albo na allegro tez sa sklepy co sprzedaja ZMD oryginaly ale neistety drogo ale spokojnie wyrobu jest jeszce troche :
tu masz sam cylinder :http://allegro.pl/romet-ogar-kadet-nowy-cylinder-oryginal-zmd-prl-i6329070606.html#thumb/1
od tego goscia mozna kupic ma w chu rzeczy ZMD cylindry po 130 chyba wal 150zl nowe ZMD :
http://allegro.pl/nowe-oryginalne-czesci...75886.html no i wiele wiele innych miejsc jak cos gdzie mozna kupic
24-10-2016 21:47:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
zadnych wybijaków do wyjmowania sworznia.. sruba, nakretka, dystans, klucze i do przodu. przy wstępnym włożeniu sworznia do nowego tłoka trzeba zastosować olej i temperaturę rzędu około +300 stopni. jeśli wchodzi wtedy bez większych problemów, to można cały przełożyć przy użyciu tej metody, jeśli nie, to trzeba wciągnąć go śrubą z nakrętką. w przypadku dobrze wykonanego tłoka i użycia oleju do smarowania sworznia powinno pójść bez kłopotu.
popieram założenie tłoka od hondy mb i nie musi być to meteor. cylinder wtedy się wolniej zużywa i mniej grzeje przez cieńsze pierścienie. tylko że komorę spalania przydałoby się zmniejszyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2016 11:28:10 przez charper.)
25-10-2016 11:25:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nofack Offline
Banned


Liczba postów: 680
Imię: mm
Skąd: Sierakow
Pojazd: Romet Komar
Post: #14
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Jak dlugo wytrzyma cylinder z Almotu i tlok ?
I czy jest sens zakupu cylindra ZMD i tloka z almotu bo tlok zmd ciezko dostac o wybranej srednicy...
dlugo sie pojezdzi na takim tloku czy bedzie puchl zaraz ?
Tlok montuje sie ze strzalka w dol w strone wydechu?
02-11-2016 23:09:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
(02-11-2016 23:09:33)nofack napisał(a):  Tlok montuje sie ze strzalka w dol w strone wydechu?

Tak.
Co do Almotu - nie ma dobrej opinii, choć zdarzają się osoby którym służy. Osobiście założyłbym meteora.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2016 23:26:39 przez Odrestaurator.)
02-11-2016 23:23:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:48:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 274
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 23:31:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 235
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1466
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1461
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1655
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 551
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10745
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 648
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 191
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16394
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 163
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 244
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1124

Reklama