Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,
Mam pytanko, bo jeszcze nei wymieniałem nigdy cylindra w romecie ani nawet samych pierścionków a ostatnio trafił mi sie taki silnik że nie mogłem go odpalić jak się okazało cyl i tłok porysowany.
Jak poznać że cylinder już sie nadaje do wymiany ,wiadomo rysy, ale moim zdaniem nie sa to za głębokie a jednak już odpalić nie może i trzeba wymienić?
Atakże co z luzami na pierścionkach i kiedy je sie powinno wymienić i jakie są objawy zużytych pierscionków? Chodzi o luzy na tłoku na boki ?
A także jak poprawnie montować taki nowty tłok z cylinderm żeby nic nie uszkodzić a żeby było dobrze ?

P.S. A także jakie są klasy cylindrów i tłoków ZMD i co one oznaczają ?Jak, NC,itd...
Oznaczenia R1, R2 to są numery szlifów. Odpowiednio R2 - drugi szlif. Do wbijania tulei tłoka jest specjalny przyrząd, cena na JM to około 60zł. Ale wiadomo kiedyś wszystko robili za pomocą wybijaka miedzianego/mosiężnego. Trzeba to robić ostrożnie bo można pokrzywić korbę. Przy zakładaniu tłoka dobrze założyć zabezpieczenia, bo mogą wypaść i będzie porysowany cylek do szlifu. Pierścienie zakładamy poprzez cienkie blaszki. Jak już tłok itd. mamy zmontowane to dajemy trochę oleju np, mixol-s do cylindra i ze zblokowanym tłokiem (np poprzez wyciętą listewkę) zakładamy cylinder. Głowicę przykręcamy na krzyż, równomiernie, uważając by nie połamać szpilek. To tak w skrócie, a cylinder, no cóż, może po prostu pierścienie, cylek są już wytarte a rysy jeszcze to pogarszają.
Co do zużytych pierścieni sprawdza się je poprzez włożenie w cylinder np. od góry, nie do końca. Gdy pierścień całkowicie zamknie się jest ok, jeżeli będzie szczelina no to jest zużyty.
(23-10-2016 13:37:33)Mechaniór napisał(a): [ -> ]Co do zużytych pierścieni sprawdza się je poprzez włożenie w cylinder np. od góry, nie do końca. Gdy pierścień całkowicie zamknie się jest ok, jeżeli będzie szczelina no to jest zużyty.

O, zapomniałem o tym wspomnieć, przyda się szczelinomierz - wsadzasz pierścień do cylindra i mierzysz przerwę.
Jaka powinna być tam przerwa lub w jakim przedziale?
Mierze ja między koncami piersciakow?

Chodziło mi o oznaczenia cylindra zmd Cj,Nb itd co to jest to są klasy czy o co z tym chodzi?
Teraz jaki cylinder polecacie? Mam fajny silnik w kolekcji niemal bez skazy, aparat zmiany biegów jak nowy Zmd itd... Chcę do tego kupić dobry cylinder. Teraz pytanie jaki? Czy Zmd z tlokiem nominal za 180 czy meteora tańszego w nominale, czy meteora drozszego po przerobkach czy coś innego polecacie?
Szczelina na zamku pierścienia w cylindrze powinna być od 0.1 do 0.6. Później już kwalifikuje się do wymiany.
Oznaczenia selekcji tłoków oraz cylindrów były kiedyś stosowane i dobierało się pomiedzy trzema selekcjami A, B i C. Tak samo były dopasowywane sworznie tłokowe. Teraz, przy rzemiośle selekcje zostały zapomniane, bo i tak mało jaki produkt trzyma tolerancje.
Cylinder najczęściej można określić organoleptycznie. Jeśli ma rysy dosyć spore, a przedewszystkim próg na tulei (odległość pomiedzy stykiem z głowicą a górnym pierścieniem w tłoku), to taki cylinder kwalifikuje się od razu do szlifu/wymiany. Na pewno nie zakładamy nowego tłoka do starego cylindra, bo nigdy nie dopasuje się owalu tłoka do wypracowanego cylindra.
Sworzen tłokowy można samemu wycisnąć poprzez śrubę m8, kilka podkładek i tulejek. Wystarczy chwila pomysłu. Wink Szpilki głowicy dociągamy z momentem 7-8Nm.
A jaki cylinder byście mi mogli polecić do tego silnika? Silnik w super stanie wszystko dlatego zalyzy mi na dobrym cylindrze. Co polecacie z dobrej półki? ZMD oryginał z tłokiem za 180zl (200zl dalem za silnik ale no moze warto?) czy almot czy meteor ?
A jaka pojemność kupiłeś?
Możesz zaoszczędzić trochę, kup używkę ZMD i oddaj do szlifu, potem dobierz odpowiedni do rozmiaru cylindra tłok (meteor, almot lub jakiś inny) i dobre pierścienie, dużo ludzi chwali te chromowane.
No ostatecznie mógł bym kupić używany i szlifnac...Ale myślałem o nowym ZMD z tlokiem również oryginalnym, ew pietscionki tylko dokupić jakieś i tyle. A te chromowane to jakie bo nie wiem? Almot to raczej lipa bym powiedział... Nie lepiej już meteora wstawić niż almota?
(24-10-2016 13:44:53)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Możesz zaoszczędzić trochę, kup używkę ZMD i oddaj do szlifu, potem dobierz odpowiedni do rozmiaru cylindra tłok (meteor, almot lub jakiś inny) i dobre pierścienie, dużo ludzi chwali te chromowane.

Najpierw się kupuje tłok, później pod niego robi szlif. Chromowany jest tylko pierwszy pierścien. Wink
Zmd nowy? Gdzie? I jaka jest cena meteorów?
Wiesz co nie wiem czy bede go szlifowal czy kupie caly cylinder oryginal ZMD . a jest teg ow pizdu i na olx od pewnych sprzedawcow albo na allegro tez sa sklepy co sprzedaja ZMD oryginaly ale neistety drogo ale spokojnie wyrobu jest jeszce troche :
tu masz sam cylinder :http://allegro.pl/romet-ogar-kadet-nowy-cylinder-oryginal-zmd-prl-i6329070606.html#thumb/1
od tego goscia mozna kupic ma w chu rzeczy ZMD cylindry po 130 chyba wal 150zl nowe ZMD :
http://allegro.pl/nowe-oryginalne-czesci...75886.html no i wiele wiele innych miejsc jak cos gdzie mozna kupic
zadnych wybijaków do wyjmowania sworznia.. sruba, nakretka, dystans, klucze i do przodu. przy wstępnym włożeniu sworznia do nowego tłoka trzeba zastosować olej i temperaturę rzędu około +300 stopni. jeśli wchodzi wtedy bez większych problemów, to można cały przełożyć przy użyciu tej metody, jeśli nie, to trzeba wciągnąć go śrubą z nakrętką. w przypadku dobrze wykonanego tłoka i użycia oleju do smarowania sworznia powinno pójść bez kłopotu.
popieram założenie tłoka od hondy mb i nie musi być to meteor. cylinder wtedy się wolniej zużywa i mniej grzeje przez cieńsze pierścienie. tylko że komorę spalania przydałoby się zmniejszyć.
Jak dlugo wytrzyma cylinder z Almotu i tlok ?
I czy jest sens zakupu cylindra ZMD i tloka z almotu bo tlok zmd ciezko dostac o wybranej srednicy...
dlugo sie pojezdzi na takim tloku czy bedzie puchl zaraz ?
Tlok montuje sie ze strzalka w dol w strone wydechu?
(02-11-2016 23:09:33)nofack napisał(a): [ -> ]Tlok montuje sie ze strzalka w dol w strone wydechu?

Tak.
Co do Almotu - nie ma dobrej opinii, choć zdarzają się osoby którym służy. Osobiście założyłbym meteora.
Stron: 1 2
Przekierowanie