Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wigry do renowacji
Autor Wiadomość
wigry-sdz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: wigry-sdz
Skąd: Sieradz
Pojazd: Inny
Post: #1
Wigry do renowacji
Serwus! Dzisiaj zdecydowałem się na zakup 2 egzemplarzy. Dałem za oba 8 dych, więc sądzę, że jak nawet będą miały służyć jako "dawcy organów" to i tak się opłacało. Wrzucam zdjęcia jednego z nich bo, mimo że wizualnie wydaję się bardziej dotyrany- a raczej zardzewiały- to myślę, że jest ciekawszy i to chyba jego będę próbował użyć jako bazy do stworzenia jednego, jako takiego egzemplarza. Wygląda bowiem na to, że to wersja na eksport- naklejki Universal + osprzęt (przerzutka w piaście, hamulce w kierownicy), choć oczywiście mogę się mylić i może osprzęt i naklejki zostały dołożone przez kogoś z biegiem czasu... Poniżej zdjęcia. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie- jak zabrać się za renowację tudzież jakiekolwiek opinie odnośnie tego rowerka- a może lepiej dać sobie spokój...? Dodam jeszcze, że drugi rower z rzeczy, które mógłbym wykorzystać ma: niemal nową oponę, oryginalną (chyba) tylną lampę, niezardzewiałą sztycę siodełka, dynamo (do sprawdzenia czy działa) oraz kierownicę (ta wydłużona w kształcie litery U). Przy czym obydwa rowery są w pełni sprawne w tym sensie, że można wsiąść i jechać, choć nie wszystko jest spasowane i działa jak należy. Pozdrawiam!


Załączone pliki Miniatury
                   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2016 00:28:00 przez wigry-sdz.)
12-07-2016 00:25:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wigry-sdz za ten post.
Reklama
Czajka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Aleks
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Wigry do renowacji
Ten na zdjęciu wygląda jak wersja z wolnobiegiem a nie przerzutką, tylko dwa kable idą i nie widzę manetki ale może się mylę Big Grin
12-07-2016 10:06:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigry-sdz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: wigry-sdz
Skąd: Sieradz
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Wigry do renowacji
(12-07-2016 10:06:36)Czajka napisał(a):  Ten na zdjęciu wygląda jak wersja z wolnobiegiem a nie przerzutką, tylko dwa kable idą i nie widzę manetki ale może się mylę Big Grin

No masz rację, mój błąd. Nie jestem aż tak zagłębiony w arkana techniczne rowerów w ogóle, a tym bardziej starych Wigier. Nie czytałem za wiele o stosowanych w Wigry mechanizmach. Wiem, że standardowe Wigry miały hamulec nożny. W tym egzemplarzu można w czasie jazy kręcić pedałami do tyłu, plus słychać "cykanie". Założyłem, że to coś w rodzaju przerzutki, choć właśnie zastanawiałem się jak się tym steruje. Jeszcze nie zrobiłem nawet żadnej przejażdżki Tongue. Zatem faktycznie to tylko wolnobieg. Jaka może to być wersja Wigry (w jakim przedziale czasowym produkowana)?
12-07-2016 12:45:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Wigry do renowacji
Tak, to zwykły wolnobieg. Wsadzali takie badziewie fabrycznie, prawdopodobnie z braku przerzutek na stanie.
Wigry jest z przedziału 1986-1989, na ramie masz wybity rocznik. Poświęć chwilę i poszukaj sobie na forum jak do tego dotrzeć i to rozkodować.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2016 14:18:52 przez wnusiu94.)
12-07-2016 14:18:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Wigry do renowacji
Druga linka to nie od hamulca tył? (chyba niektóre universale dostawały takie wyposażenie)
Koła stan dość tragiczny, nie nadaje się to nawet na wełnę stalową. Jeżeli chodzi o renowację- bo raczej nie będziesz chciał go przeznaczyć na "złomowóz"
1. Lakier
Pistoletem lub sprejem (tak, da się ładnie to zrobić, ale pistolet jest lepszy- łatwiej kupić odpowiedni kod lakieru- w universalach często były metaliki- poza tym w większości spreje nie mają regulowanej dyszy i dużo lakieru marnuje się na tzw. "mgiełkę") lakier lecimy do gołej blachy (tam gdzie pojawiła się ruda), resztę równamy i matowimy. Na to podkład wyrównać, baza (jeżeli malujesz pierwszy raz to po ewentualnych zaciekach ponowne poprawki na zaciekach- ścieramy wodnym i malujemy). Na koniec bezbarwny. Naklejki i tak są w dość kiepskim stanie, więc w grę wchodzą tylko nowe.
2. Chromy i inne świecidełka
Korba chyba jeszcze jest do odratowania jeżeli chodzi o wygląd (dość ciemne te zdjęcia masz i nie wiem co jest brud, a co rdza). Jeżeli nie ma ogromnych wżerów wata stalowa z pastą polerską. Jest gdzieś o tym poradnik na forum. Błotniki- na filc nakładasz pastę polerską i lecisz tematem. Wszystko dokładnie wycierasz po wszystkim (na sucho). Z tego co robiłem polecam robić wszystko ręcznie- błotniki są jednak z aluminium i dość łatwo o ich uszkodzenie.
3.Naklejki
(do kupienia chyba tylko na jednej stronie- motonaklejki.pl )
4.Opony
Możesz dokupić drugą czarną do kompletu lub: http://allegro.pl/stylowa-opona-stomil-2...99358.html Cena bardzo dobra, są identyczne z oryginałem, a o opony z epoki dość ciężko w dzisiejszych czasach.
5. Mechanika- Od niej zaczynałem na początku- wizualką zająłem się potem. Zwróć uwagę na to czy korba nie jest zbytnio nabijana. Jeżeli masz wszystko ok z piastą tył to dziękuj Bogu (przypomniał mi się nasz kolega z forum hvil- jeżeli to jest wielobieg w piaście. Jeżeli zwykłe wigrowskie torpedo- wszelkie instrukcje również są na forum).
6.Oświetlenie- Najpierw musisz mieć Smile Pamiętaj, żeby pod dynamem wydrapać lakier na masę (w przypadku moich wigier było to konieczne).
7.Polecam grupę na facebook'u- giełda romet/fsm. Chłopaki mają praktycznie wszystko (nawet nowe odblaski na koła). Byćmoże znajdziesz coś dla siebie.
Wszystko co napisałem, pisałem z doświadczenia przy przeprowadzaniu rowerka poniżej. Źle to nie wyszło Big Grin (co prawda nie Universal, ale pokrewna konstrukcja, czyli "trójka")
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=35126
Powodzenia!

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2016 14:41:15 przez Buka.)
12-07-2016 14:37:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigry-sdz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: wigry-sdz
Skąd: Sieradz
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Wigry do renowacji
(12-07-2016 14:18:40)wnusiu94 napisał(a):  Tak, to zwykły wolnobieg. Wsadzali takie badziewie fabrycznie, prawdopodobnie z braku przerzutek na stanie.
Wigry jest z przedziału 1986-1989, na ramie masz wybity rocznik. Poświęć chwilę i poszukaj sobie na forum jak do tego dotrzeć i to rozkodować.

Ok, dzięki, na pewno sprawdzę co i jak.

(12-07-2016 14:37:59)Buka napisał(a):  Druga linka to nie od hamulca tył? (chyba niektóre universale dostawały takie wyposażenie)
Koła stan dość tragiczny, nie nadaje się to nawet na wełnę stalową. Jeżeli chodzi o renowację- bo raczej nie będziesz chciał go przeznaczyć na "złomowóz"
1. Lakier
Pistoletem lub sprejem (tak, da się ładnie to zrobić, ale pistolet jest lepszy- łatwiej kupić odpowiedni kod lakieru- w universalach często były metaliki- poza tym w większości spreje nie mają regulowanej dyszy i dużo lakieru marnuje się na tzw. "mgiełkę") lakier lecimy do gołej blachy (tam gdzie pojawiła się ruda), resztę równamy i matowimy. Na to podkład wyrównać, baza (jeżeli malujesz pierwszy raz to po ewentualnych zaciekach ponowne poprawki na zaciekach- ścieramy wodnym i malujemy). Na koniec bezbarwny. Naklejki i tak są w dość kiepskim stanie, więc w grę wchodzą tylko nowe.
2. Chromy i inne świecidełka
Korba chyba jeszcze jest do odratowania jeżeli chodzi o wygląd (dość ciemne te zdjęcia masz i nie wiem co jest brud, a co rdza). Jeżeli nie ma ogromnych wżerów wata stalowa z pastą polerską. Jest gdzieś o tym poradnik na forum. Błotniki- na filc nakładasz pastę polerską i lecisz tematem. Wszystko dokładnie wycierasz po wszystkim (na sucho). Z tego co robiłem polecam robić wszystko ręcznie- błotniki są jednak z aluminium i dość łatwo o ich uszkodzenie.
3.Naklejki
(do kupienia chyba tylko na jednej stronie- motonaklejki.pl )
4.Opony
Możesz dokupić drugą czarną do kompletu lub: http://allegro.pl/stylowa-opona-stomil-2...99358.html Cena bardzo dobra, są identyczne z oryginałem, a o opony z epoki dość ciężko w dzisiejszych czasach.
5. Mechanika- Od niej zaczynałem na początku- wizualką zająłem się potem. Zwróć uwagę na to czy korba nie jest zbytnio nabijana. Jeżeli masz wszystko ok z piastą tył to dziękuj Bogu (przypomniał mi się nasz kolega z forum hvil- jeżeli to jest wielobieg w piaście. Jeżeli zwykłe wigrowskie torpedo- wszelkie instrukcje również są na forum).
6.Oświetlenie- Najpierw musisz mieć Smile Pamiętaj, żeby pod dynamem wydrapać lakier na masę (w przypadku moich wigier było to konieczne).
7.Polecam grupę na facebook'u- giełda romet/fsm. Chłopaki mają praktycznie wszystko (nawet nowe odblaski na koła). Byćmoże znajdziesz coś dla siebie.
Wszystko co napisałem, pisałem z doświadczenia przy przeprowadzaniu rowerka poniżej. Źle to nie wyszło Big Grin (co prawda nie Universal, ale pokrewna konstrukcja, czyli "trójka")
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=35126
Powodzenia!

Łoł, dzięki za wyczerpującą odpowiedź Smile, dzięki za odnośniki.
Nie wiem czy znajdę tyle samozaparcia żeby wszystko tak "odpicować" jak ty to zrobiłeś, ale będę się starał Wink.
Jeśli chodzi o piastę- to właśnie wszędzie czytam, że są albo przerzutki (wersja- eksport) albo torpedo. U mnie jest wolnobieg bez hamulca nożnego, stąd mam w kierownicy hamulec na przód i tył. Pozdro!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2016 15:12:54 przez wigry-sdz.)
12-07-2016 15:05:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wigry-sdz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 12
Imię: wigry-sdz
Skąd: Sieradz
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Wigry do renowacji
Podjąłem jednak decyzję o "budowie" swojego roweru na bazie ramy od drugiego egzemplarza. Tamta rama jest praktycznie pozbawiona rdzy i lakier ogólnie w niezłej kondycji. Tylko naklejki są pozdzierane niemal zupełnie, ale to da się uzupełnić Smile. Z kolei w tym rowerze z dobrą ramą większość pozostałych elementów jest do kitu więc czeka mnie przekładanie większości osprzętu. Niemniej to i tak znacznie mniej roboty niż zdzierać lakier, szlifować i na nowo malować tamtą ramę. Sporo roboty tak czy inaczej się szykuje, ale nie ma satysfakcji bez włożenia w to sporej dawki wysiłku Smile. Jak tylko skończę, podeślę jakieś zdjęcia.
13-07-2016 10:43:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35701
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 54
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 334
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 286
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1494
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1477
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1686
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 559
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10849
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 678
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 167
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 206
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16451

Reklama