Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Fiat 126 NP "Ryjek".
Autor Wiadomość
Knight_in_fire Offline
Nowy
*


Liczba postów: 48
Imię: Tobiasz
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #1
Fiat 126 NP "Ryjek".
Pewnie wszyscy znają ten temat, zwłaszcza modelu z 1978 r. przejętego przez p. Marcelego Jamroza w 1984 r z przebudowanym w 1991 r. tyłem na bazie Fiata 126 BIS i unowocześnionym silnikiem 704 ccm, osiągającym 40 KM.

Temat ten powstaje, by:

1) przejrzeć pobieżnie znane warianty na temat przednionapędowego Malucha,
2) sprawdzić, czy użytkownicy byliby skłonni do budowy repliki takiego samochodu.

Podstawowe pytania:


1) Która płyta podłogowa pasowałaby pod budowę Ryjka, jeśli ten samochód miałby mieć w miarę zbliżoną do prototypu szerokość, umożliwiającą zastosowanie silnika z przodu?

1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzona.

2) Czy warto stosować klapę tylna z BISa a la Jamróz celem zbliżenia samochodu do nowoczesnych konstrukcji?

1. tak,
2. nie,
3. nie mam zdania.

3) Jaki przód zastosowałbyś do 126 NP?

1. oryginalny z wydłużeniem błotników przednich i zastosowaniem zawiasów na tyle klapy oraz jej modernizacją, charakterystyczną dla NP,
2. jak wyżej, ale z wycięciem z przodu elementu, dzielącego reflektory, zawężeniem całej szerokości reflektorów z wyciętym elementem o 4 cm i dodaniem środkowego wlotu powietrza i reflektorów przednich z Mercedesa O405N (przód a la Fiat 130).
3. inna opcja.

4) Do budowy przednionapędowego 126p wykorzystałbym karoserię z:

1. ST
2. FL
3. el
4. el SX
5. el HE
6. Bosmal
7. Brown/Silver/Black
8. BIS

5) Jaki silnik chciałbyś umieścić w tym samochodzie:

- 650 ccm (z modyfikacjami do jazdy przedniej),
- 704 ccm,
- 875 ccm (doładowany dwugar, 85 KM, Panda III) i 5 biegów,
- 899 ccm, 5 biegów
- 1108 ccm, 5b.
- 1242 ccm, 5/6b.

6) Jaki układ kierowniczy zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między kołem kierownicy a błotnikiem?


1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento.
5. modzony oryginał.

7) Jakie zawieszenie zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między błotnikami?


1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzony oryginał.


No, zapraszam was do dyskusji i budowy swojego auta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015 18:59:51 przez Knight_in_fire.)
19-03-2015 18:47:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,111
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Knight_in_fire napisał(a):zwłaszcza modelu z 1978 r. przejętego przez p. Marcelego Jamroza w 1984 r z przebudowanym w 1991 r. tyłem na bazie Fiata 126 BIS i unowocześnionym silnikiem 704 ccm, osiągającym 40 KM.

To ten?





19-03-2015 19:20:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Knight_in_fire Offline
Nowy
*


Liczba postów: 48
Imię: Tobiasz
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Nie, tamten był czerwony. Jedyny NP w rękach prywatnych, niemuzealnych. Koła miał z CC, a wloty powietrza z FL.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015 19:27:01 przez Knight_in_fire.)
19-03-2015 19:24:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,975
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa.

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015 20:07:30 przez Taśma.)
19-03-2015 20:07:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Taśma za ten post.
Pompuś
Unregistered

 
Post: #5
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
(19-03-2015 20:07:11)Taśma napisał(a):  Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa.

To kup.
19-03-2015 20:44:22
Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo Pompuś za ten post.
Knight_in_fire Offline
Nowy
*


Liczba postów: 48
Imię: Tobiasz
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Taśma napisał(a):Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa.


Te i tak są drogie. Zbierać i wydawać pieniądze można taktycznie, z oszczędzaniem. Big Grin

Tu chodzi o to, by była radość z dłubania czegoś takiego. Spójrzmy na fakty:

- jest wielu takich, co jeżdżą Maluchami z poszerzonymi błotnikami. Ostatnio ten styl się wyczerpuje, a nie zawsze wygląda estetycznie. Rozwiązaniem wydaje się więc lekkie poszerzenie całej karoserii i wydłużenie przodu z wsadzeniem tam silnika, co jest praktyczniejsze. Nie dziwię się, że FSM nad tym pracowało. Tego jeszcze nie było, ani na Rezerwie, ani na F&F. Czekam na takie coś z utęsknieniem.

- Na samych klasykach świat się nie kończy, a SWAPów jest od groma, nie tylko KJSowych, ale także cywilnych. Z pewnością byłoby wygodniej umieścić silnik z przodu.

- oryginały nie zawsze są praktyczne. Rozwiązaniem okazało się kombi, był też fiat 126p z dłuższym tyłem, ale wygrywa tutaj właśnie NPek dzięki pojemnemu bagażnikowi (z tego co pamiętam, to w tym od Jamroza z BISowską klapą miał 130 l.). Może 126 NP Kombi? Ostatnio pewien Węgier zrobił Kombi na bazie Bisa. Smile

- Ryjek może być dla kogoś z Was inspiracją do tworzenia alternatywnych karoserii Fiata 126p, takich jak NP czy kombi na bazie wymiarowo podobnych płyt podłogowych z innych aut tego producenta, segmentowo zbliżonych.

Jutro wstawię materiał prasowy od czerwonego 126 NP, o ile lapek mi wróci z naprawy. W międzyczasie rozwiązujcie quiz na górze i udzielajcie się w temacie.

Tam wśród prototypów był taki biały fiacik z przodem a la dostawczy Citroen i zmodernizowanym tyłem. Nie tylko Jamróz to robił. Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2015 21:33:08 przez Knight_in_fire.)
19-03-2015 21:20:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Vladimir Offline
И так мы умираем
*


Liczba postów: 694
Imię: Michał
Skąd: KNP
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Zabawa dla ludzi którzy mają za dużo pieniędzy. Na dłuższą metę to nie ma sensu. Cała buda musiała by być przebudowana.

19-03-2015 23:21:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Knight_in_fire Offline
Nowy
*


Liczba postów: 48
Imię: Tobiasz
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Rozumiem. Zapraszam jednak do rozwiązywania testu:

Cytat:1) Która płyta podłogowa pasowałaby pod budowę Ryjka, jeśli ten samochód miałby mieć w miarę zbliżoną do prototypu szerokość, umożliwiającą zastosowanie silnika z przodu?

1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzona.

2) Czy warto stosować klapę tylna z BISa a la Jamróz celem zbliżenia samochodu do nowoczesnych konstrukcji?

1. tak,
2. nie,
3. nie mam zdania.

3) Jaki przód zastosowałbyś do 126 NP?

1. oryginalny z wydłużeniem błotników przednich i zastosowaniem zawiasów na tyle klapy oraz jej modernizacją, charakterystyczną dla NP,
2. jak wyżej, ale z wycięciem z przodu elementu, dzielącego reflektory, zawężeniem całej szerokości reflektorów z wyciętym elementem o 4 cm i dodaniem środkowego wlotu powietrza i reflektorów przednich z Mercedesa O405N (przód a la Fiat 130).
3. inna opcja.

4) Do budowy przednionapędowego 126p wykorzystałbym karoserię z:

1. ST
2. FL
3. el
4. el SX
5. el HE
6. Bosmal
7. Brown/Silver/Black
8. BIS

5) Jaki silnik chciałbyś umieścić w tym samochodzie:

- 650 ccm (z modyfikacjami do jazdy przedniej),
- 704 ccm,
- 875 ccm (doładowany dwugar, 85 KM, Panda III) i 5 biegów,
- 899 ccm, 5 biegów
- 1108 ccm, 5b.
- 1242 ccm, 5/6b.

6) Jaki układ kierowniczy zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między kołem kierownicy a błotnikiem?


1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento.
5. modzony oryginał.

7) Jakie zawieszenie zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między błotnikami?


1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzony oryginał.
20-03-2015 14:31:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,111
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Jeśli Fiat Cinquecento jest następcą Malucha... To gdyby pasowała karoseria Malucha do CC wtedy nie trzeba przerabiać wszystkiego tylko zamontować karoserię krejzi

20-03-2015 17:01:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomek458 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 406
Imię: Tomek
Skąd: Pawłowice
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Ja myślę, że nie można wybrać jednego modelu z którego miały by pasować wszystkie części do przeróbki. To musiałaby być rzeźba i tyle w temacie.
20-03-2015 17:29:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Knight_in_fire Offline
Nowy
*


Liczba postów: 48
Imię: Tobiasz
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
A czy na przykład płyta podłogowa z następcy Malucha, czyli Fiata Pandy I ma większe wymiary od maluchowskiej?
20-03-2015 18:45:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomek458 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 406
Imię: Tomek
Skąd: Pawłowice
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Fiat 126 NP "Ryjek".
Panda nie jest następcą malucha. Ale mniejsza o to. Płyta podłogowa na pewno jest większa.
20-03-2015 22:28:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:37:57
» Odpowiedzi: 118
» Wyświetleń: 13219
Kupię części
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 08:16:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Części
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 68
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
Wczoraj 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 35927
witam
Ostatni post: romek
Wczoraj 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 174
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 96
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 378
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 110
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 333
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1534
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 117
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1509
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1708
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 594
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10970

Reklama