Fiat 126 NP "Ryjek". - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22) +--- Dział: Hydepark (/forumdisplay.php?fid=23) +--- Wątek: Fiat 126 NP "Ryjek". (/showthread.php?tid=33474) |
Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 19-03-2015 18:47:20 Pewnie wszyscy znają ten temat, zwłaszcza modelu z 1978 r. przejętego przez p. Marcelego Jamroza w 1984 r z przebudowanym w 1991 r. tyłem na bazie Fiata 126 BIS i unowocześnionym silnikiem 704 ccm, osiągającym 40 KM. Temat ten powstaje, by: 1) przejrzeć pobieżnie znane warianty na temat przednionapędowego Malucha, 2) sprawdzić, czy użytkownicy byliby skłonni do budowy repliki takiego samochodu. Podstawowe pytania: 1) Która płyta podłogowa pasowałaby pod budowę Ryjka, jeśli ten samochód miałby mieć w miarę zbliżoną do prototypu szerokość, umożliwiającą zastosowanie silnika z przodu? 1. z Pandy I, 2. z Pandy II, 3. z Punto I, 4. z Cinquecento, 5. pomodzona. 2) Czy warto stosować klapę tylna z BISa a la Jamróz celem zbliżenia samochodu do nowoczesnych konstrukcji? 1. tak, 2. nie, 3. nie mam zdania. 3) Jaki przód zastosowałbyś do 126 NP? 1. oryginalny z wydłużeniem błotników przednich i zastosowaniem zawiasów na tyle klapy oraz jej modernizacją, charakterystyczną dla NP, 2. jak wyżej, ale z wycięciem z przodu elementu, dzielącego reflektory, zawężeniem całej szerokości reflektorów z wyciętym elementem o 4 cm i dodaniem środkowego wlotu powietrza i reflektorów przednich z Mercedesa O405N (przód a la Fiat 130). 3. inna opcja. 4) Do budowy przednionapędowego 126p wykorzystałbym karoserię z: 1. ST 2. FL 3. el 4. el SX 5. el HE 6. Bosmal 7. Brown/Silver/Black 8. BIS 5) Jaki silnik chciałbyś umieścić w tym samochodzie: - 650 ccm (z modyfikacjami do jazdy przedniej), - 704 ccm, - 875 ccm (doładowany dwugar, 85 KM, Panda III) i 5 biegów, - 899 ccm, 5 biegów - 1108 ccm, 5b. - 1242 ccm, 5/6b. 6) Jaki układ kierowniczy zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między kołem kierownicy a błotnikiem? 1. z Pandy I, 2. z Pandy II, 3. z Punto I, 4. z Cinquecento. 5. modzony oryginał. 7) Jakie zawieszenie zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między błotnikami? 1. z Pandy I, 2. z Pandy II, 3. z Punto I, 4. z Cinquecento, 5. pomodzony oryginał. No, zapraszam was do dyskusji i budowy swojego auta. RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Motorowerzystka - 19-03-2015 19:20:05 Knight_in_fire napisał(a):zwłaszcza modelu z 1978 r. przejętego przez p. Marcelego Jamroza w 1984 r z przebudowanym w 1991 r. tyłem na bazie Fiata 126 BIS i unowocześnionym silnikiem 704 ccm, osiągającym 40 KM. To ten? RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 19-03-2015 19:24:15 Nie, tamten był czerwony. Jedyny NP w rękach prywatnych, niemuzealnych. Koła miał z CC, a wloty powietrza z FL. RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Taśma - 19-03-2015 20:07:11 Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa. RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Pompuś - 19-03-2015 20:44:22 (19-03-2015 20:07:11)Taśma napisał(a): Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa. To kup. RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 19-03-2015 21:20:26 Taśma napisał(a):Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa. Te i tak są drogie. Zbierać i wydawać pieniądze można taktycznie, z oszczędzaniem. Tu chodzi o to, by była radość z dłubania czegoś takiego. Spójrzmy na fakty: - jest wielu takich, co jeżdżą Maluchami z poszerzonymi błotnikami. Ostatnio ten styl się wyczerpuje, a nie zawsze wygląda estetycznie. Rozwiązaniem wydaje się więc lekkie poszerzenie całej karoserii i wydłużenie przodu z wsadzeniem tam silnika, co jest praktyczniejsze. Nie dziwię się, że FSM nad tym pracowało. Tego jeszcze nie było, ani na Rezerwie, ani na F&F. Czekam na takie coś z utęsknieniem. - Na samych klasykach świat się nie kończy, a SWAPów jest od groma, nie tylko KJSowych, ale także cywilnych. Z pewnością byłoby wygodniej umieścić silnik z przodu. - oryginały nie zawsze są praktyczne. Rozwiązaniem okazało się kombi, był też fiat 126p z dłuższym tyłem, ale wygrywa tutaj właśnie NPek dzięki pojemnemu bagażnikowi (z tego co pamiętam, to w tym od Jamroza z BISowską klapą miał 130 l.). Może 126 NP Kombi? Ostatnio pewien Węgier zrobił Kombi na bazie Bisa. - Ryjek może być dla kogoś z Was inspiracją do tworzenia alternatywnych karoserii Fiata 126p, takich jak NP czy kombi na bazie wymiarowo podobnych płyt podłogowych z innych aut tego producenta, segmentowo zbliżonych. Jutro wstawię materiał prasowy od czerwonego 126 NP, o ile lapek mi wróci z naprawy. W międzyczasie rozwiązujcie quiz na górze i udzielajcie się w temacie. Tam wśród prototypów był taki biały fiacik z przodem a la dostawczy Citroen i zmodernizowanym tyłem. Nie tylko Jamróz to robił. RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Vladimir - 19-03-2015 23:21:49 Zabawa dla ludzi którzy mają za dużo pieniędzy. Na dłuższą metę to nie ma sensu. Cała buda musiała by być przebudowana. RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 20-03-2015 14:31:49 Rozumiem. Zapraszam jednak do rozwiązywania testu: Cytat:1) Która płyta podłogowa pasowałaby pod budowę Ryjka, jeśli ten samochód miałby mieć w miarę zbliżoną do prototypu szerokość, umożliwiającą zastosowanie silnika z przodu? RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Motorowerzystka - 20-03-2015 17:01:14 Jeśli Fiat Cinquecento jest następcą Malucha... To gdyby pasowała karoseria Malucha do CC wtedy nie trzeba przerabiać wszystkiego tylko zamontować karoserię RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - tomek458 - 20-03-2015 17:29:11 Ja myślę, że nie można wybrać jednego modelu z którego miały by pasować wszystkie części do przeróbki. To musiałaby być rzeźba i tyle w temacie. RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 20-03-2015 18:45:26 A czy na przykład płyta podłogowa z następcy Malucha, czyli Fiata Pandy I ma większe wymiary od maluchowskiej? RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - tomek458 - 20-03-2015 22:28:19 Panda nie jest następcą malucha. Ale mniejsza o to. Płyta podłogowa na pewno jest większa. |