Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Fiat 126 NP "Ryjek". - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Hydepark (/forumdisplay.php?fid=23)
+--- Wątek: Fiat 126 NP "Ryjek". (/showthread.php?tid=33474)



Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 19-03-2015 18:47:20

Pewnie wszyscy znają ten temat, zwłaszcza modelu z 1978 r. przejętego przez p. Marcelego Jamroza w 1984 r z przebudowanym w 1991 r. tyłem na bazie Fiata 126 BIS i unowocześnionym silnikiem 704 ccm, osiągającym 40 KM.

Temat ten powstaje, by:

1) przejrzeć pobieżnie znane warianty na temat przednionapędowego Malucha,
2) sprawdzić, czy użytkownicy byliby skłonni do budowy repliki takiego samochodu.

Podstawowe pytania:


1) Która płyta podłogowa pasowałaby pod budowę Ryjka, jeśli ten samochód miałby mieć w miarę zbliżoną do prototypu szerokość, umożliwiającą zastosowanie silnika z przodu?

1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzona.

2) Czy warto stosować klapę tylna z BISa a la Jamróz celem zbliżenia samochodu do nowoczesnych konstrukcji?

1. tak,
2. nie,
3. nie mam zdania.

3) Jaki przód zastosowałbyś do 126 NP?

1. oryginalny z wydłużeniem błotników przednich i zastosowaniem zawiasów na tyle klapy oraz jej modernizacją, charakterystyczną dla NP,
2. jak wyżej, ale z wycięciem z przodu elementu, dzielącego reflektory, zawężeniem całej szerokości reflektorów z wyciętym elementem o 4 cm i dodaniem środkowego wlotu powietrza i reflektorów przednich z Mercedesa O405N (przód a la Fiat 130).
3. inna opcja.

4) Do budowy przednionapędowego 126p wykorzystałbym karoserię z:

1. ST
2. FL
3. el
4. el SX
5. el HE
6. Bosmal
7. Brown/Silver/Black
8. BIS

5) Jaki silnik chciałbyś umieścić w tym samochodzie:

- 650 ccm (z modyfikacjami do jazdy przedniej),
- 704 ccm,
- 875 ccm (doładowany dwugar, 85 KM, Panda III) i 5 biegów,
- 899 ccm, 5 biegów
- 1108 ccm, 5b.
- 1242 ccm, 5/6b.

6) Jaki układ kierowniczy zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między kołem kierownicy a błotnikiem?


1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento.
5. modzony oryginał.

7) Jakie zawieszenie zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między błotnikami?


1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzony oryginał.


No, zapraszam was do dyskusji i budowy swojego auta.


RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Motorowerzystka - 19-03-2015 19:20:05

Knight_in_fire napisał(a):zwłaszcza modelu z 1978 r. przejętego przez p. Marcelego Jamroza w 1984 r z przebudowanym w 1991 r. tyłem na bazie Fiata 126 BIS i unowocześnionym silnikiem 704 ccm, osiągającym 40 KM.

To ten?







RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 19-03-2015 19:24:15

Nie, tamten był czerwony. Jedyny NP w rękach prywatnych, niemuzealnych. Koła miał z CC, a wloty powietrza z FL.


RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Taśma - 19-03-2015 20:07:11

Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa.


RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Pompuś - 19-03-2015 20:44:22

(19-03-2015 20:07:11)Taśma napisał(a):  Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa.

To kup.


RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 19-03-2015 21:20:26

Taśma napisał(a):Szkoda kasy. Kupię za ten hajs jakiś samochód, a nie pojazd samochodo-podobny... BMW, Opla czy Mercedesa.


Te i tak są drogie. Zbierać i wydawać pieniądze można taktycznie, z oszczędzaniem. Big Grin

Tu chodzi o to, by była radość z dłubania czegoś takiego. Spójrzmy na fakty:

- jest wielu takich, co jeżdżą Maluchami z poszerzonymi błotnikami. Ostatnio ten styl się wyczerpuje, a nie zawsze wygląda estetycznie. Rozwiązaniem wydaje się więc lekkie poszerzenie całej karoserii i wydłużenie przodu z wsadzeniem tam silnika, co jest praktyczniejsze. Nie dziwię się, że FSM nad tym pracowało. Tego jeszcze nie było, ani na Rezerwie, ani na F&F. Czekam na takie coś z utęsknieniem.

- Na samych klasykach świat się nie kończy, a SWAPów jest od groma, nie tylko KJSowych, ale także cywilnych. Z pewnością byłoby wygodniej umieścić silnik z przodu.

- oryginały nie zawsze są praktyczne. Rozwiązaniem okazało się kombi, był też fiat 126p z dłuższym tyłem, ale wygrywa tutaj właśnie NPek dzięki pojemnemu bagażnikowi (z tego co pamiętam, to w tym od Jamroza z BISowską klapą miał 130 l.). Może 126 NP Kombi? Ostatnio pewien Węgier zrobił Kombi na bazie Bisa. Smile

- Ryjek może być dla kogoś z Was inspiracją do tworzenia alternatywnych karoserii Fiata 126p, takich jak NP czy kombi na bazie wymiarowo podobnych płyt podłogowych z innych aut tego producenta, segmentowo zbliżonych.

Jutro wstawię materiał prasowy od czerwonego 126 NP, o ile lapek mi wróci z naprawy. W międzyczasie rozwiązujcie quiz na górze i udzielajcie się w temacie.

Tam wśród prototypów był taki biały fiacik z przodem a la dostawczy Citroen i zmodernizowanym tyłem. Nie tylko Jamróz to robił. Big Grin


RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Vladimir - 19-03-2015 23:21:49

Zabawa dla ludzi którzy mają za dużo pieniędzy. Na dłuższą metę to nie ma sensu. Cała buda musiała by być przebudowana.


RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 20-03-2015 14:31:49

Rozumiem. Zapraszam jednak do rozwiązywania testu:

Cytat:1) Która płyta podłogowa pasowałaby pod budowę Ryjka, jeśli ten samochód miałby mieć w miarę zbliżoną do prototypu szerokość, umożliwiającą zastosowanie silnika z przodu?

1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzona.

2) Czy warto stosować klapę tylna z BISa a la Jamróz celem zbliżenia samochodu do nowoczesnych konstrukcji?

1. tak,
2. nie,
3. nie mam zdania.

3) Jaki przód zastosowałbyś do 126 NP?

1. oryginalny z wydłużeniem błotników przednich i zastosowaniem zawiasów na tyle klapy oraz jej modernizacją, charakterystyczną dla NP,
2. jak wyżej, ale z wycięciem z przodu elementu, dzielącego reflektory, zawężeniem całej szerokości reflektorów z wyciętym elementem o 4 cm i dodaniem środkowego wlotu powietrza i reflektorów przednich z Mercedesa O405N (przód a la Fiat 130).
3. inna opcja.

4) Do budowy przednionapędowego 126p wykorzystałbym karoserię z:

1. ST
2. FL
3. el
4. el SX
5. el HE
6. Bosmal
7. Brown/Silver/Black
8. BIS

5) Jaki silnik chciałbyś umieścić w tym samochodzie:

- 650 ccm (z modyfikacjami do jazdy przedniej),
- 704 ccm,
- 875 ccm (doładowany dwugar, 85 KM, Panda III) i 5 biegów,
- 899 ccm, 5 biegów
- 1108 ccm, 5b.
- 1242 ccm, 5/6b.

6) Jaki układ kierowniczy zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między kołem kierownicy a błotnikiem?


1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento.
5. modzony oryginał.

7) Jakie zawieszenie zastosowałbyś w aucie z racji powiększenia się dystansu między błotnikami?


1. z Pandy I,
2. z Pandy II,
3. z Punto I,
4. z Cinquecento,
5. pomodzony oryginał.



RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Motorowerzystka - 20-03-2015 17:01:14

Jeśli Fiat Cinquecento jest następcą Malucha... To gdyby pasowała karoseria Malucha do CC wtedy nie trzeba przerabiać wszystkiego tylko zamontować karoserię krejzi


RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - tomek458 - 20-03-2015 17:29:11

Ja myślę, że nie można wybrać jednego modelu z którego miały by pasować wszystkie części do przeróbki. To musiałaby być rzeźba i tyle w temacie.


RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - Knight_in_fire - 20-03-2015 18:45:26

A czy na przykład płyta podłogowa z następcy Malucha, czyli Fiata Pandy I ma większe wymiary od maluchowskiej?


RE: Fiat 126 NP "Ryjek". - tomek458 - 20-03-2015 22:28:19

Panda nie jest następcą malucha. Ale mniejsza o to. Płyta podłogowa na pewno jest większa.