Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Autor Wiadomość
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #1
ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Witam. Na wstępie od razu powiem, że nigdy nie ustawiałem zapłony w żadnym silniku. Jestem strasznie zielony w ustawianiu zapłonu po przeczytaniu tylu tematów na tym i na innych forach.Czytałem też wzmiankę w oryginalnej instrukcji od Charta, ale wciąż nie rozumiem do końca, więc uprzejmie proszę nie odsyłać mnie gdzieś ponieważ inne tematy nic mi nie wyjaśniły w 100%. Więc tak, odkręciłem pokrywę silnika od strony iskrownika, wykręciłem świecę i mam teraz poluzować podstawy iskrownika czyli mam poluzować te 3 śrubki?

(Zdjęcie jest mojego autorstwa)
Jak mam poluzować te śrubki bez ściągania magneta?
Mam ustawić tłok przed GMP 2,5mm czyli mam ustawić tłok w najwyżej pozycji i potem przekręcić magneto w prawo tak aby tłok spadł w dół te 2,5mm ? Ja nie ogarniam co chodzi z tymi śrubkami od iskrownika, jak mam je poluzować jak na ich drodze stoi magneto? Uczę się dopiero tego, więc proszę o dużą wyrozumiałość i cierpliwość. : )

27-01-2015 00:28:29
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Magneto w jednym miejscu, pomiędzy magnesami ma taką przerwę, gdzie idealnie wchodzi śrubokręt i można luzować śrubki.
Na magnecie masz 2 znaki, bodajże T i L, na impulsatorze(ta czarna puszeczka na dole) Masz taką pogrubiającą się linię.
Kiedy tłok będzie 2.5mm przed GMP(górnym martwym punktem, czyli jak tłok idzie jeszcze do góry) kreska obok literki L ma pokryć się z linią na impulsatorze.

Mam nadzieję, że dobrze to wytłumaczyłem.

Widzę, że iskrownik masz odwrócony o 180*

Radzę powrócić na stare położenie, lub ustawiać zapłon na literkę T.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2015 00:40:33 przez kw112.)
27-01-2015 00:39:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Przyłóżmy, że już poluzowałem te śrubki i mam ustawioną kreskę na którąś z tych literek. Jak mam wtedy dokręcić śrubki które przedtem odkręciłem, jak przecież do tej czynności muszę przekręcić magneto i wtedy kreska z literką nie będzie sie kryła z linią ? Skoro mam o 180* to dlaczego zrobił tak poprzedni właściciel? Dlaczego radzisz przywrócić stare położenie?

27-01-2015 00:59:38
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
(27-01-2015 00:59:38)Roger napisał(a):  Skoro mam o 180* to dlaczego zrobił tak poprzedni właściciel? Dlaczego radzisz przywrócić stare położenie?

Może miał w tym jakiś cel.

Radzę odwrócić, bo wtedy śruby wypadają tak, że spokojnie można dokręcać jeżeli magneto jest założone.
Jeżeli jednak nie chce ci się przekładać impulsatora i przekręcać iskrownika, możesz zamiast śrubek na śrubokręta wkręcić śrubki 5 na klucz 8, jednak niekoniecznie podejdziesz wtedy do górnej śruby.

Jeżeli zdecydujesz się na odwrócenie iskrownika, to musisz impulsator przełożyć na to mocowanie co masz w tym momencie na górze, wtedy ustawiasz zapłon na literce L.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
27-01-2015 01:06:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Magneto ma cechy oznaczone L i P, a znaczy to tyle co "lewo" i "prawo". Oznacza to, w którą stronę kręci się wał korbowy silnika podczas pracy, patrząc od strony zapłonu. W Charcie kręci się w lewo, więc ustawiasz tak jak wyżej kolega pisał - zgodnie z cechą L. Cecha P jest potrzebna np gdy taki zapłon montujemy do silnika 023 (który kręci się w prawo).

PS. Iskrownik jest dobrze zamontowany...

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2015 01:16:15 przez BigSoft.)
27-01-2015 01:11:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Dobrze Panowie, jutro będę próbował i zdam relację. Takie inne pytanie, czy ustawienie zapłonu ma coś do odpalania silnika? Czy od ustawienia zapłonu zależy to, że silnik odpala za 4-8 kopem niż za 1 ?

27-01-2015 01:14:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Tak, silnik może mieć problemy z odpalaniem, mocą i wkręcaniem się na obroty.

Sorry za mieszanie z jak pisałem literką T. Zapłon w charcie zawsze ustawiasz na L.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
27-01-2015 01:16:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Nie wiem też skąd pomysł o niby rzekomo przestawionym zapłonie o 180 stopni. Oryginalnie ma być tak jak ma Roger, czyli impulsator znajduje się od strony tego ścięcia na podstawce i zaraz obok cewki zasilającej moduł CDI. Przestawienie impulsatora w to drugie miejsce to modyfikacja. Oryginalnie ma być tak jak jest u niego.

citroen-XM.pl
27-01-2015 01:24:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Jeju, ze zmęczenia już bredzę.
Wszystko tak jak pisałem, jednak to o przestawionym zapłonie o 180* to jakieś moje chwilowe urojenie. Sorry.
Nie przekręcaj go. To w takim położeniu szczelina pomiędzy magnesami pasuje na tyle, aby poluzować te śruby.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
27-01-2015 02:02:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Witam, trochę odkop zrobię, ale nie będę zakładał nowego tematu jak już jest praktycznie o tym samym. Jakiś rok temu zakupiłem zapłon od charta i dopiero ostatnio miałem czas go przełożyć do silnika 023.

Przykręciłem iskrownik, ustawiłem tłok na 2,5 mm przed gmp, kreskę na impulsatorze zrównałem z kreską P, bo silnik idzie w prawą stronę. Wszystko zamontowałem, próba bez wkręconej świecy dała świetną iskrę.

Dodam, że wcześniej na starym zapłonie silniczek śmigał bez problemu.

Na wkręconej świecy silnik bez gazu coś tam terkocze i po chwili gaśnie, na magnecie widać jakby w drugą stronę odbijał (przy odpalaniu też można na nodze wyczuć jakby kopka odbijała jakoś dziwnie), przy próbie dodania gazu strzela z gaźnika, dusi się. Widać, że coś z zapłonem, próbowałem iskrownik przesuwać w prawi i lewo, żeby sprawdzić czy jest jakaś poprawa, ale wciąż to samo. Odpala, ale się dusi. Nie wiem w czym szukać przyczyny?

Dodam, że na świecy iskra pojawia się dopiero przy dość dużych obrotach magneta. Na platynkowym zapłonie wystarczyło delikatnie zakręcić i była, tutaj trzeba trochę mocniej.

Iskrownik przykręcony normalnie przewodami w górę, impulsator jest po prawej stronie, może coś trzeba przełożyć jeszcze?

Zapłon podłączony zgodnie z poniższym schematem w załączniku.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2017 16:46:44 przez bubzon.)
26-07-2017 16:43:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
W sumie i tak przesuwałem cały iskrownik na lewo i prawo więc powinien chodzić jak tutaj wyczytałem, a on sam gaśnie i się dławi.
Mam podejrzenie na moduł albo impulsator, bo skoro jest mocna iskra, to chyba cewka sprawna.

Nie wiem tylko które wymienić lub jak sprawdzić. Przy uszkodzonym impulsatorze nadal występowałaby iskra?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2017 00:00:04 przez bubzon.)
26-07-2017 23:59:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Może padl modul, impulsator lub cewka zasilajaca. Gdybys sam nie umial sobie z tym poradzic to napisz pw.
27-07-2017 02:29:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Raczej wina 100% zapłonu, bo wcześniej odpalałem na platynkowym jeszcze i chodził normalnie. Po za tym iskra jakoś późno występuje. Na platynkowym jest cały czas, a tutaj wygląda jakby była z przerwami jakoś. Stawiam na impulsator albo moduł, tylko nie wiem jak sprawdzić, coś czytałem, że można rezystancję zmierzyć, ale nie do końca skuteczna metoda. Iskra jakaś jest i nawet mocna, bo przeskakuje mi przy mierzeniu ze świecy na głowicę, na starym zapłonie nie dało rady tak zrobić.

Coś wygrzebałem, będę sprawdzał http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=801
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2017 08:22:42 przez bubzon.)
27-07-2017 08:13:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Supryk Offline
Technik
*


Liczba postów: 642
Imię: Krzysiek
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Krążą plotki ze dla 023 trzeba zmienić pozycje impulsatora, u mnie sie to nie sprawdzilo

W garażu:
Chart 210 89
Simson s51 C 86
Były:
Simson SR 50 87 - :'(
Ogar 205 89 - :'(
Jakiś Komar - :'(
Jakaś Motorynka - :'(
Romet 2375 - :'(
Ogar 205 89 - ukradli - :'(
Ogar 205 89 - byl... - :'(
27-07-2017 19:19:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: ustawianie zapłonu - dokładny opis krok po kroku
Nie mam siły już na ten zapłon. Kupiłem nowy moduł i faktycznie chyba stary był skopany, bo teraz odpala ładnie na małych obrotach jednak po dodaniu gazu dalej wali w gaźnik i z wydechu. Przekładałem platynkowy, żeby sprawdzić czy coś z silnikiem się nie stało i chodzi normalnie...

Kurde, jeszcze tak jak kolega pisze nie próbowałem tylko zmienić pozycji impulsatora oraz na innym forum wyczytałem, że silnik kreci w odwrotną stronę niż charta więc trzeba zmienić biegunowość impulsatora, czyli kabelek, który idzie do modułu przytwierdzić do statora, a ten drugi do modułu. Dla mnie to nie ma sensu, ma ktoś jakieś doświadczenie, bo wymiękam. Niby miał być bezawaryjny, a jest kicha.

Cewki posprawdzane miernikiem, wszystko ok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2017 18:45:43 przez bubzon.)
31-08-2017 18:45:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 9907
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 10:17:17
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 5552
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12583
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:19:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 226
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 243
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
Wczoraj 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2349
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 174
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 300
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1073
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5738
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 480
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2258
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 309
Pomoc w dobraniu gaźnika ...
Ostatni post: romek
15-04-2024 10:02:31
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 2923
Uwaga, wyrejestrowanie po...
Ostatni post: romek
15-04-2024 09:12:33
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 794

Reklama